HALO, HALO, TU MÓWI WARSZAWA
- Spektakl telewizyjny
- Rok produkcji:2020
- Premiera:2020. 10. 05
- Barwny, 68 min
Spektakl ukazuje rolę, jaką we wrześniu 1939 roku, w oblężonej przez Niemców Warszawie odegrało Polskie Radio. Dla autorki tekstu Iwony Rusek wydarzenia historyczne z września 1939 roku posłużyły za kanwę dla fabuły oraz emocjonalnej struktury scenariusza. Jego kompozycja skupia się wokół trzech etapów obrony Warszawy, wpisanych w rytm pracy Polskiego Radia. Wielcy ludzie i ich nieśmiertelne, bo duchowe dzieło, stanowią oś spektaklu, a jego tłem jest życie, które wystawiło bohaterów na najwyższą próbę. Na tle dramatycznych zdarzeń poznajemy postaci które w tym czasie stawały się mocarzami ducha oraz budowniczymi narodowej wspólnoty. Do nich bez wątpienia należeli: prezydent Stefan Starzyński, płk. Wacław Lipiński (szef propagandy Dowództwa Obrony Warszawy) oraz pracownicy radia, m. in. Edmund Rudnicki, Maria Stpiczyńska, Józef Małgorzewski, Jeremi Przybora, Jerzy Wasowski, Zbigniew Świętochowski. Ich zaangażowanie, a przede wszystkim poczucie obowiązku sprawiły, że Polskie Radio stało się źródłem siły moralnej i duchowej walczącej stolicy oraz jej mieszkańców. Ale nie tylko. Do siedziby na Zielnej 25 przybywali ludzie kultury oraz artyści, którzy wśród huku bomb i morderczego ostrzału recytowali poezję, czytali prozę i dawali koncerty „na żywo”. Gdy 23 września na Powiślu została uszkodzona Elektrownia i radio umilkło to pracownicy, mimo ostrzału, pogarszającej się sytuacji i ciężkich nalotów, trwali na swoich stanowiskach aż do 30 września, wierząc, że lada chwila popłynie prąd, a oni wrócą do pracy. Kiedy okazało się to niemożliwe, po raz ostatni uruchomili krótkofalówkę. „Halo, halo, czy nas słyszycie? To nasz ostatni komunikat. Niech żyje Polska!” - popłynęło w eter, chwilę później do radia weszli Niemcy.
Zwiastunpokaż
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser II
- Asystent reżysera
- Scenariusz
- Zdjęcia
- Operator kamery
- Asystent operatora obrazuostrzycielostrzycielostrzyciel
- Asystent operatora kamery
- DIT manager
- Oświetleniemistrzwspółpracawspółpracawspółpracawspółpraca
- Grip
- Obsługa agregatu
- Sprzętpodnośnikipodnośnikipodnośniki
- Konforming
- Obsługa plikowa
- On-line
- Korekcja barwna
- Scenografia
- Scenograf II
- Rekwizyty
- Rekwizytor planu
- Budowa dekoracji
- Tapicer
- Kostiumy
- Asystent kostiumografa
- Garderoba
- Muzyka
- Wykonanie muzykiwokalfortepianskrzypcewiolonczelaakordeonkontrabasmuzyka elektroniczna, fortepian, saksofon
- Opracowanie muzyczne
- Dźwięk
- Asystent realizatora dźwięku
- Reżyseria nagrańradiowychradiowych
- Realizacja nagrań
- Montaż
- Współpraca montażowa
- Charakteryzacja
- Asystent charakteryzatora
- Konsultacjahistorycznahistoryczna
- Redakcja
- Fotosy
- Grafika komputerowa
- Opieka medyczna
- Asystent technicznyw napisach określenie funkcji: Łączność na planie
- Obsługa planusanitariaty
- Lokacje
- Kierownictwo produkcji
- Kierownictwo planu
- Dyżurny planu
- Script (Sekretariat planu)
- Producent
- ProdukcjaAgencja Kreacji Teatru
- Obsada aktorskaKonrad Libicki, dyrektor naczelny Polskiego RadiaPiotr Górecki, dyrektor programowy Polskiego RadiaEdmund RudnickiMaria Żebrowska, kierownik Wydziału Planowania Polskiego RadiaMaria StpiczyńskaNelly HoreckaJózef MałgorzewskiZbigniew ŚwiętochowskiWacław Lipiński, szef propagandy Dowództwa Obrony WarszawyMichał JaworskiRoman Umiastowski, szef Biura Propagandy przy Sztabie Naczelnego Wodaoficer Wermachtu