Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

ELLES

  • Tytuł polski: SPONSORING
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska, Francja, Niemcy
  • Rok produkcji:
    2011
  • Premiera:
    2012. 02. 17
  • Język:
    francuski, polski
  • Barwny, 95 min

    Okres zdjęciowy: 31 maja - 18 lipca 2010.
    Lokacje: Paryż, Kolonia.

Anne, doświadczona dziennikarka "Elle", pracuje nad artykułem o studentkach, dorabiających prostytucją. Pod wpływem rozmów z nimi zaczyna dostrzegać, że jej własne, pozornie szczęśliwe życie, podszyte jest pustką, samotnością i zakłamaniem.
"Sponsoring" już w chwili premiery wzbudzał skrajne reakcje. Jedni zarzucali mu banał i epatowanie scenami z gatunku soft porno, inni zaś widzieli w nim "mocny, poruszający film, odważnie odsłaniający tajemnice męskiej i kobiecej seksualności. Sama Małgorzata Szumowska w wywiadzie dla jednego z tygodników zastrzegała, że kręcąc"Sponsoring"nie zamierzała nikogo obrażać."Czasem powiem coś inaczej albo ostrzej, wystawiam język światu, ale robię to w dobrej wierze i z przekory. Tak już mam"precyzowała. Wiele zresztą filmów Szumowskiej wzbudza kontrowersje, artystka nie stroni od podejmowania trudnych tematów (np. śmierć czy homoseksualizm wśród księży), jak i od ukazywania ich w sposób, który część widzów może szokować. Z drugiej strony jednym ze"znaków firmowych jej talentu jest wyjątkowa przenikliwość i subtelność w portretowaniu współczesnych kobiet - ich wewnętrznego bogactwa i problemów, z którymi muszą się zmagać na co dzień. Nie inaczej jest w "Sponsoringu". Trzy najważniejsze postaci w filmie to przedstawicielki płci pięknej. Całkowicie od siebie różne, lecz nieodmiennie przykuwające uwagę. Grają je francuska gwiazda Juliette Binoche oraz dwie aktorki młodego pokolenia - Polka Joanna Kulig i Francuzka Anais Demoustier (obie za swe kreacje otrzymały festiwalowe nagrody). Fabuła "Sponsoringu" - wedle słów reżyserki i zarazem współautorki scenariusza - jest mocno osadzona w rzeczywistości. Wiele scen i dialogów ma swoje źródło w rozmowach, które Szumowska osobiście przeprowadziła z młodymi prostytutkami. Seks jest w filmie tematem z pewnością ważnym, lecz głębiej kryje się niewesoła refleksja na temat kryzysu współczesnej rodziny, trudności w nawiązaniu autentycznie silnych i trwałych więzi międzyludzkich, ucieczki w konwenanse i wygodną rutynę jako receptę na "udane" życie oraz samotności człowieka w świecie, w którym wysoki status materialny wydaje się być najważniejszym kryterium "szczęścia".

Paryż, czasy współczesne. Anne, dziennikarka poczytnego magazynu kobiecego Elle. pisze artykuł na temat studentek paryskiego uniwersytetu, korzystających z tzw. sponsoringu. Pisanie nie idzie jej wszakże łatwo, gdyż z jednej strony pogania ją szefowa, z drugiej musi na wieczór przygotować uroczystą kolację, na której będzie zwierzchnik męża z żoną, a z trzeciej ma poważne trudności z utrzymaniem w ryzach dwóch synów. Starszy notorycznie wagaruje i ostentacyjnie okazuje rodzicom lekceważenie, młodszy zaś od świtu do nocy egzystuje w świecie gier komputerowych z wymuszoną przerwą na kilka godzin szkoły. W fabularny zapis pozornie banalnego dnia z życia zamożnej i cenionej dziennikarki wplecione są liczne retrospekcje. Ich treścią są spotkania Anne z dwiema młodymi prostytutkami. Obie są studentkami i wykonują swoją profesję w tajemnicy. Obie też - co w pierwszej chwili wprawia Anne w zdziwienie - wcale nie czują się upokorzone uprawiając "najstarszy zawód świata". Przeciwnie, czują raczej dumę, że są tak świetnie zorganizowane, zdyscyplinowane i tak szybko osiągnęły status materialny, o jakim ich rówieśnicy mogą tylko pomarzyć. Ma to rzecz jasna swoją cenę.Ciągłe okłamywanie najbliższych bywa męczące i czasem przyprawia o wyrzuty sumienia, nierzadko doskwiera samotność.
Ale czy życie Anne, choć nie uchybiające kanonom mieszczańskiej moralności, wolne jest od kłamstwa i wyobcowania? Czy prostytutki, do których mężczyźni przychodzą nie tylko realizować swoje erotyczne fantazje, lecz także opowiedzieć o pracy lub po prostu się wypłakać, nie są dla nich kimś bliższym niż Anne dla swojego męża cały dzień przyklejonego do komórki, a wieczorem pokątnie przeglądającego internetową pornografię? [TVP]

Zwiastun i fragmenty filmu (6)
pokaż

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Nagrody
schowaj

  • 2012
    Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Nagroda za kostiumy
  • 2012
    Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Nagroda za drugoplanową rolę kobiecą
  • 2012
    Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych; od roku 2012 Gdynia Film Festival)-Kryształowa Gwiazda Elle
  • 2012
    Ałma-Ata (Międzynarodowy Festiwal Filmowy "Eurasia")-Nagroda za reżyserię
  • 2012
    Ałma-Ata (Międzynarodowy Festiwal Filmowy "Eurasia")-Nagroda aktorska
    Anais Demoustier
  • 2013
    Orzeł (Polska Nagroda Filmowa)-Nagroda w kategorii: Najlepsza drugoplanowa rola kobieca
  • 2013
    Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego
    Nominacja; za rok 2012
2024.03.01 03:55:27
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.