Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

I BOGU DZIĘKI!

  • Spektakl telewizyjny
  • Rok produkcji:
    2002
  • Premiera:
    2002. 12. 30
  • Barwny, 66 min

"Lepiej umrzeć niż pracować" to rodowe zawołanie arystokratycznej rodziny francuskiej, od trzydziestu pokoleń hołdującej tej zasadzie. Dziadek, koneser sztuki kulinarnej, nieco zwariowana Matka i jej jedyny syn, ostatni potomek rodu, mieszkają gdzieś pod Paryżem, wśród pamiątek dokumentujących minioną świetność nazwiska i ważne momenty z dziejów Francji, niemniej sztuka jest z gruntu polska i współczesna. Zrealizowana w naturalnych wnętrzach komedia Michała Komara wykorzystuje przede wszystkim komizm słowny i sytuacyjny. To trochę czarna komedia - gatunek, w którym Janusz Majewski czuje się znakomicie. Ten wybitny reżyser zrealizował dla Teatru Telewizji kilka przedstawień w klimacie "czarnego humoru", by wymienić chociażby pamiętny "Upiór w kuchni", "Pustą kołyskę", "Wspólniczkę" lub sztuki rodzime, "Ciemno" czy "Miki".
Od czasów pierwszej krucjaty na szlachetny ród zostały nałożone szczególne obowiązki - dźwigać ciężkie brzemię bogactwa, nie tknąć jakiejkolwiek roboty. Przez wieki potomkom familii udawało się wypełniać testament przodków. Niestety, nadeszły czasy, gdy homary trzeba zastąpić hamburgerami. Nie ma pieniędzy na opłacenie rachunków i nie ma już czego spieniężyć. Elektrownia wyłącza prąd, komornik zabiera z pałacu najcenniejsze pamiątki. Dziadek w wyobraźni układa i zmienia menu, bo nie ma już nic do jedzenia. Rasowy arystokrata, dziś na wózku inwalidzkim, z nostalgią wspomina protoplastę rodu, który w kościele w trakcie modlitwy usłyszał głos wzywający go na wyprawę krzyżową, co dało początek potędze familii. Potem inny "cud" pomnożył jej bogactwa... Natchniony tymi przykładami Thierry, uroczy obibok i utracjusz, żarliwie się modli, oczekując cudu. Nagle w kościele pojawia się piękna nieznajoma. Twierdzi, że zgubiła torebkę i dokumenty, ale unika kontaktu z policją. Łatwo daje się zaprosić do rezydencji hrabiostwa. Wie zdumiewająco dużo o zgromadzonych tu dziełach sztuki, sekretnych miejscach w pałacu, tajemnicach jego mieszkańców. Dziadek jest oczarowany "tkliwą duszyczką w roztkliwiającym ciele". Matka jest nieufna. Od komisarza policji dowiaduje się, że w okolicy grasuje gang okradający dwory i muzea sztuki sakralnej, a jego przywódczyni jest wyjątkowo przebiegła. Czy piękna Isabelle jest złodziejką, czy też zesłanym z nieba znakiem, jak chce Thierry? To tylko kwestia interpretacji, twierdzi rzekoma cudotwórczyni. Chociaż jeden cud naprawdę jej się udaje - dzięki niej życie całej rodziny gruntownie się odmienia. I Bogu dzięki! [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Pierwowzory
schowaj

Pierwowzór
I BOGU DZIĘKI!
AutorMichał Komar
2024.06.06 00:43:43
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.