Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

KLEINE HÄNDE IM GROßEN KRIEG

  • Tytuł alternatywny: SMALL HANDS IN A BIG WAR
  • Tytuł polski: WIELKA WOJNA W MAŁYCH RĘKACH
  • Serial dokumentalny - fabularyzowany
  • Produkcja:
    Niemcy, Francja
  • Rok produkcji:
    2014
  • Barwny, 8 odcinków x ok. 22 min

Seria dokumentalna powstała z okazji setnej rocznicy wybuchu I wojny światowej. Jest to opowieść o wojnie i o wszystkim, co ona niesie, przez pryzmat dzieci, na podstawie ich zapisów dziennikowych z różnych stron świata. Ogromne międzynarodowe przedsięwzięcie medialne, angażujące największe telewizje Unii Europejskiej. Z instytucji polskich do produkcji włączył się łódzki Se - Ma - For. Seria łączy nie tylko style, ale też techniki; znakomita część to film aktorski, ale w Łodzi wykonano również zdjęcia na makietach animacyjnych.
W pierwszym odcinku bohaterem jest Thierry, młody francuski uczeń, którego początkowy patriotyczny entuzjazm dla wojny szybko ulatnia się podczas bitwy o Ardeny.
Część druga serii opowiada o dwunastoletniej Justynie z Flandrii w Belgii, która uczy się w najbardziej bolesny sposób, co znaczą prawa wojny. Kiedy kradnie z pola dwie kolby kukurydzy, żołnierz wrogiej armii przyłapuje ją na tym i w zamian za uwolnienie każe matce Justyny zapłacić ogromną sumę okupu. Po pieniądze ma wrócić za dwa dni. Dziewczyna nie może pogodzić się z tym, że przez nią cierpi cała jej rodzina i ucieka z domu...
Część trzecia przedstawia historię Friedy, niemieckiej dziewczyny, która dogląda rannych żołnierzy w szpitalu. Zauważa, że nawet najciężej ranni są leczeni tylko pobieżnie i zaraz potem znów odsyłani na front. Nie potrafi zrozumieć takiego okrucieństwa we własnych wojskach. Jest to dla niej jedno z najboleśniejszych doświadczeń wojennych.
W tym odcinku spotykamy jedenastoletnią Alison ze Szkocji, która dowiaduje się, że wojna trwa nie tylko na frontach, ale też w gazetach i komunikatach wojennych. Poznaje znaczenie propagandy i doświadcza jej skutków na własnej skórze. Od pierwszej wojny światowej, rządy na całym świecie za pomocą propagandy starały się oszukać swoich obywateli i przekonać ich o konieczności podejmowania niepopularnych decyzji.
W tej części przedstawiamy historię 10 - letniego pasterza Tobiasza z Południowego Tyrolu, który poznaje, co oznacza masowość śmierci podczas działań wojennych. Ludzie grupami giną od miotaczy ognia i trującego gazu, a ich ciała są wrzucane do masowych mogił.
W tym odcinku spotykamy kolejną 10 - latkę. To Jessica z Ameryki, która odkrywa pasażera na gapę na pokładzie statku towarowego i potajemnie dostarcza mu jedzenie. Kiedy zostaje odkryty, rodzina Jessiki musi zdecydować, czy ochronić chłopca, podając go za członka swojej rodziny, czy go zdradzić.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2024.03.01 04:16:35
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.