ZABIJ TO I WYJEDŹ Z TEGO MIASTA
- Film animowany
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2019
- Premiera:2021. 03. 05
- Barwny, 88 min
Uciekając przed rozpaczą po utracie bliskich, bohater ukrywa się w bezpiecznej krainie wspomnień, gdzie czas stoi w miejscu, a wszyscy jego bliscy żyją. Z biegiem lat miasto rozwija się w jego wyobraźni. Pewnego dnia bohaterowie i idole z dzieciństwa znani z literatury i kreskówek, którzy w świadomości kolejnych pokoleń są wiecznie młodzi, przybywają nieproszeni. Kiedy nasz bohater odkrywa, że wszyscy się zestarzeli, a wieczna młodość nie istnieje, postanawia wrócić do prawdziwego życia.
Film jest autobiograficzną impresją, reminiscencją obrazów z dzieciństwa, w której odżywa wspomnienie nieżyjących rodziców i rodzinnego miasta Łodzi.
Zwiastuny (2)pokaż
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Scenariusz
- Dialogi
- Nadzór artystyczny
- Scenografia
- Digitalizacjarysunków scenografiirysunków scenografii
- Projekty plastyczne postaci
- Koncepcja plastycznaopracowanie i realizacja
- Storyboard
- Modele3D; NoLabel
- Animacjareżyseriaanimator wiodącyanimator wiodącyscenografii; 3D3D; NoLabel
- Compositingscenografii
- Animatik
- Efekty specjalnewizualnewizualne; producent wykonawczywizualne; dyrektor kreatywny, supervisor, vfx artistwizualne; producent nadzorujący; w napisach nazwisko: Siębiorvfx artistvfx artistvfx artistroto artistroto artist
- Compositingsupervisor
- Postprodukcja obrazuproducentproducentproducent wykonawczykoordynator postprodukcji
- Digital Intermediatesupervisorsupervisor
- Konforming
- Korekcja barwnanadzór
- Mastering
- Napisypoczątkowe i końcowe
- Mastering DCP
- Kopia DCP
- Muzyka
- Zgranie muzyki
- Dźwięk
- Postprodukcja dźwiękudyrektor artystycznyorganizacja
- Reżyseria dialogów
- Nagranie dialogów
- Montaż dialogów
- Efekty synchroniczne
- Efekty dźwiękowespecjalnespecjalnespecjalnespecjalne
- Udźwiękowienie
- Zgranie dźwięku
- Montaż
- Konsultacjaprzy zakupie licencji muzycznych
- Obsługa prawna
- Tłumaczenie
- Kierownictwo produkcjidevelopmentu
- Asystent kierownika produkcji
- Asystent kierownika postprodukcji
- Księgowość
- Administracja
- Producent wykonawczydevelopmentu
- Producent
- Koproducent
- Produkcja wykonawcza
- Produkcja
- Koprodukcja
- Współfinansowanie
- Dystrybucja
- Obsada aktorska (głos postaci animowanej)matka Jankaojciec JankaJaneksklepowa w rybnymstara mama Mariuszkamłoda mama Mariuszkaalter ego Mariuszka; tekst wypowiedziany przez Gustawa Holoubka pochodzi z materiałów roboczych do filmu „Słońce i cień” w reżyserii Jana Holoubka2 role: ojciec Mariuszka; staruszek w pociągustaruszka w pociągustaruszek w pociągu; część nagrania głosu Andrzeja Wajdy pochodzi z niepublikowanych materiałów do filmu dokumentalnego „Każde dotknięcie zostawia ślad. Alina Szapocznikow”konduktor w pociąguTadzio; nagranie głosu Tadeusza Nalepy w dialogu z Mariuszem Wilczyńskim pochodzi z prywatnego archiwum Tadeusza NalepyMariuszekBehemot2 role: Woland i ucięta głowa Berlioza; głos w megafoniematka dziewczynki w tramwajupan Wacławkioskarka2 role: drożniczka; głos w megafoniestaruszka szukająca pieskamatka chłopczyka w tramwajudziewczynka w tramwajudziewczynka w tramwajudziewczynka w tramwajudziewczynka w tramwajustaruszka w pociągugłos gwiżdżący melodię nad morzemgłos w radyjku na plaży; fragment relacji telewizyjnej Jana Ciszewskiego z meczu Polska - Belgia 3:0 podczas mistrzostw świata w piłce nożnej w Hiszpanii w 1982 rokugłos w megafoniegłos w megafonieodgłos kroków w mieściegłos gwiżdżący w mieście
Variapokaż
Nagrodyschowaj
- 2020Annecy (Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych)-Wyróżnienie Jury
- 2020Palić (Europejski Festiwal Filmowy)-Nagroda Jury Krytyków
dla najlepzego filmu w konkursie "Parrallels and Encounters" - 2020Ottawa (Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych)-Grand Prix w kategorii: film pełnometrażowy
uzasadnienie jury: Pewien mądry człowiek powiedział kiedyś: "nie ma nic tak pełnego, jak złamane serce", a ten film złamał nasze serca. Światło, barwy i rysunek łączą niespełnione marzenia i rozproszone wspomnienia w magiczną rzeczywistość, w której wszystkie pokolenia stają się jednością. - 2020Lima ("Al Este de Lima")-Nagroda Główna
- 2020Lima ("Al Este de Lima")-Wyróżnienie Specjalne Jury Dziennikarzy
- 2020Wiedeń (Wiedeński Międzynarodowy Festiwal Filmowy Viennale)-Nagroda FIPRESCI
- 2020Sapporo (Międzynarodowy Festiwal Animacji "New Chitose Airport")-Nagroda Specjalna Jury
uzasadnienie jury: "Uciekając przed rozpaczą po utracie najbliższych, bohater ukrywa się w bezpiecznej krainie wspomnień, gdzie czas stoi w miejscu, a wszyscy jego bliscy żyją. Z biegiem lat miasto rozrasta się w jego wyobraźni, aż pewnego dnia, nieproszeni, osiedlają się tam książkowi bohaterowie i rysunkowi idole z dzieciństwa, którzy w świadomości kolejnych pokoleń są wiecznie młodzi i niedoświadczeni. Kiedy nasz bohater odkrywa, że wszyscy się zestarzeli oraz że wieczna młodość nie istnieje, postanawia wrócić do prawdziwego życia, a niesamowite postacie żyjące w jego wyobraźni prowadzą go z powrotem do realnego świata" - 2020Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Wielka Nagroda "Złote Lwy"
- 2020Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Nagroda za dźwięk
- 2020Toronto (Toronto International Film Festival)-TIFF Industry Selects
- 2020European Design Award-Nagroda za plakat do filmu
- 2021Złota Taśma (Nagroda Koła Piśmiennictwa Filmowego SFP)-w kategorii: film polski
- 2021Orzeł (Polska Nagroda Filmowa)-Nagroda w kategorii: Najlepszy film
- 2021Orzeł (Polska Nagroda Filmowa)-Nagroda w kategorii: Najlepszy scenariusz
- 2021Orzeł (Polska Nagroda Filmowa)-Nagroda w kategorii: Najlepsza muzyka
- 2021Orzeł (Polska Nagroda Filmowa)-Nagroda w kategorii: Najlepszy dźwięk
- 2021
- 2021
- 2021Orzeł (Polska Nagroda Filmowa)-Nominacja
2 nominacje w kategorii: Odkrycie roku; za reżyserię i scenariusz - 2021Tarnów (Tarnowska Nagroda Filmowa)-Grand Prix
za ""niesamowitą, spełnioną artystycznie opowieść meandrującą po pamięci osobistej i zbiorowej. Za ocalenie kawałka pięknej historii polskiego kina; za wiarę, że sztuka może być rozmową - także z tymi, których już nie ma. I za muzykę Nalepy, też" - 2021Tarnów (Tarnowska Nagroda Filmowa)-Nagroda Jury Młodzieżowego
za "poruszający film o przemijaniu, śmierci i miłości, który przy pomocy wyjątkowej estetyki ukazał nasze społeczeństwo i nas samych w sposób, który pomimo upływu lat wciąż zostaje aktualny" - 2021Zagrzeb (Światowy Festiwal Filmów Animowanych "AnimaFest")-Nagroda Specjalna Jury
uzasadnienie jury: "Wzruszający film przywołujący melancholijny świat, który od razu przyciągnął naszą uwagę. Historia zarazem bardzo osobista, jak i uniwersalna, dopełniona niezwykle poetyckim stylem animacji, ukazuje nam wyjątkowo kreatywnie i wymyślnie czym jest smutek" - 2021Koszalin (Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych "Młodzi i Film")-Wielki Jantar za pełnometrażowy debiut fabularny
za "miłość" - 2021Liberec (Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych Anifilm)-Nagroda dla najlepszego filmu pełnometrażowego
za "obraz, który przyniósł nam nieoczekiwane wrażenia filmowe, rozwijający warsztat kina europejskiego XX wieku. Sam film zdaje się być pomnikiem XX-wiecznej Europy, przywołującym echa II wojny światowej, komunistów, Bułhakowa, seriali Disneya, naszych rodziców, kochanków, rockmanów i smutku, w którym bardzo łatwo się pogrążyć" - 2021Poznań (Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych "Animator")-Nagroda dla najlepszego filmu pełnometrażowego
Uzasadnienie jury: "Niezwykle bezkompromisowy, osobisty i emocjonalnie bogaty – gorzki i melancholijny film. Odzwierciedla ludzkie pragnienie bliskości i przypomina, że animacja jest przede wszystkim graficznym medium sztuki" - 2021Peć (Anibar International Animation Festival)-Nagroda dla najlepszego filmu pełnometrażowego
uzasadnienie jury: "Nieoszlifowany" diament, który zaskoczył i poruszył jury. Obraz brutalnie szczery, a zarazem czysty, niewstrzymywany wstydem, ukazuje wielopoziomowość ludzkich relacji. Film zachwycający piękną muzyką, świetnymi dialogami i subtelnym humorem. - 2021Ostrów Wielkopolski (Grand Prix Komeda. Festiwal Filmowy im. Krzysztofa Komedy)-Nagroda im. Wojciecha Jerzego Hasa
za "niezależność twórczą" - 2021Nagroda Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej
w kategorii: Plakat filmowy - 2021Łagów (Lubuskie Lato Filmowe)-Srebrne Grono
- 2021Łódzkie Eureka (Nagroda Rady ds. Szkolnictwa Wyższego i Nauki przy Prezydencie miasta Łodzi)-w kategorii: Sztuka
- 2021Chicago (Festiwal Filmu Polskiego w Ameryce)-Nagroda Specjalna Jury
- 2021Chicago (Festiwal Filmu Polskiego w Ameryce)-Nagroda Krytyków Chicagowskich
- 2022Lizbona (Festiwal Filmów Animowanych "Monstra")-Grand Prix
za "głęboką penetrację podświadomości i wspomnień, realizowaną poprzez animację artystyczną i rysunki" - 2022Lizbona (Festiwal Filmów Animowanych "Monstra")-Nagroda za najlepszą ścieżkę dźwiękową
za "doskonałe połączenie muzyki z innymi aspektami filmu, które nadaje artystycznej wizji reżysera dodatkowy poziom złożoności i emocji" - 2022Nagroda Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej
w kategorii: Dystrybucja polskiego filmu