ŻEGNAJ, KOCHANIE
- Spektakl telewizyjny
- Rok produkcji:1995
- Premiera:1996. 11. 08
- 61 min
Kryminał psychologiczny rozgrywający się współcześnie w Polsce. Punkt wyjścia - jak w klasycznym thrillerze: kilka osób odciętych od świata, na odludziu, w sytuacji zagrożenia. W okolicy, jak podało radio, błąka się niebezpieczny zboczeniec, wielokrotny morderca, uciekinier z zakładu psychiatrycznego. Ciągłe opady śniegu i zerwana linia telefoniczna uniemożliwiają wezwanie pomocy. Do okazałego, elegancko urządzonego domu w górach z trudem docierają właściciele. Zamierzają spędzić tu "naprawdę wesołe święta" i powitać Nowy Rok w towarzystwie młodszej siostry pani domu, Agaty, która niebawem przybędzie. Pani Marta, kobieta interesu, energiczna i despotyczna, odziedziczyła po ojcu gigantyczny majątek, którym zarządza i który wciąż pomnaża. Jej mąż Jacek, pisarz, którego nikt nie chce wydawać, bezskutecznie namawia żonę, by sfinansowała choć jedną książkę, ale Marta nigdy nie pakuje pieniędzy w inwestycje nie przynoszące zysku. Agata podróżuje, zwiedza, bawi się, z każdego miliarda potrafi zrobić milion. Na mocy testamentu ojca Marta wydziela członkom rodziny miesięczne pensje. Dotychczas ten układ zadowalał wszystkich. Teraz utarty mechanizm zaczyna szwankować, ujawniają się skrywane uczucia i konflikty. Jacka łączy z piękną szwagierką miłość nie tylko braterska. Agata ma już prawie 30 lat i chce ułożyć sobie życie na trwalszym fundamencie niż potajemny romans. Marta wydaje się dziwnie podniecona, zaaferowana sekretnymi sprawami. Upływ czasu przynosi kolejne niespodzianki - dla bohaterów i widzów. Narasta atmosfera zagrożenia. Nocą, gdy cały dom śpi, ktoś krąży pomiędzy piwnicą a kuchnią. Któregoś wieczoru do drzwi puka nieznajomy mężczyzna, który podobno zabłądził w górach i szuka noclegu... [PAT]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Zdjęcia
- Scenografia
- Współpraca scenograficzna
- Dźwięk
- Obsada aktorskaMartaAgataTajemniczy PrzybyszMężczyznaRobertSłużącaSłużący
Pierwowzoryschowaj
Pierwowzór | |
ŻEGNAJ, KOCHANIE | |
Autor | Marek Rębacz |