MIŁOŚĆ W CIENIU BIG BROTHERA
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2003
- Barwny, 48 min
"Kicia" miała 14 lat, gdy poznała "Zawilę". Młodych ludzi połączyła wspólna pasja, taniec. Wkrótce stali się parą nie tylko na parkiecie. Miłość Kasi i Marcina została jednak poddana próbie. W ich życie osobiste wdarli się obcy ludzie - choć za pozwoleniem pary. Życiu Kasi i Marcina przygląda się bowiem ekipa dokumentalistów. Obiektyw kamery śledzi młodych podczas ćwiczeń tańca, czuły mikrofon wyłapuje ich słowa. Filmowcy towarzyszą Kasi, gdy ta idzie z koleżanką przez miasto oraz kiedy zwierza się swoim przyjaciółkom. Obiektem obserwacji jest również Marcin. Oboje starają się zachowywać naturalnie, lecz hipnotyzujące oko kamery nieuchronnie ich zmienia. Kasia to rozumie i przyznaje, że czasami zdarza się jej grać. Podczas tańca na jednych z zajęć dochodzi do kłótni. Młodzi zrywają ze sobą. Kasia nie potrafi jednak żyć bez ukochanego. Nie ukrywa jednak, że szorstkie zachowanie Marcina nie zawsze jej odpowiada. Filmowcy śledzą duchowe rozterki pełnej emocji dziewczyny, zdarza się, że reżyserują kolejno następujące sceny. Młodzi poddają się tym ingerencjom w ich życie prywatne, wierząc że potrafią zachować dystans i czujność w obliczu wścibskiej kamery. Świadomość, że są filmowani, na przemian ich ośmiela i peszy, skłaniając to do zdradzania najskrytszych sekretów bądź do ucieczki w sztuczność. Na moment, aranżując wieczór Kasi i Marcina w restauracji, reżyser zmienia się w suflera, podpowiadając parze kwestie. Dokument jest interesującym spojrzeniem na przedstawicieli młodego pokolenia, badającym ich wrażliwość oraz wpływ potężnego medium - telewizji - na najintymniejsze ludzkie emocje. Pokazuje także mechanizm różnych zachowań przed kamerą w programach w rodzaju tzw. reality show oraz to jak trudno odróżnić naturalność od gry nawet samym filmowanym. Dla wielu młodych ludzi zainstnienie w mediach stało się tożsame z zaistnieniem w ogóle. Jedno się jednak nie zmieniło - wspólne dla Kasi i Marcina, choć tak różnie okazywane, pragnienie miłości. [PAT]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Asystent reżysera
- Scenariusz
- Zdjęcia
- Operator II
- Asystent operatora kamery
- Oświetlenie
- Opracowanie dźwięku
- Dźwięk na planie
- Montaż
- On-linew napisach określenie funkcji: Montaż on-line
- Współpraca montażowa
- Redakcja
- Kierownictwo produkcji
- Producent
- Produkcjadla Programu 1