Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

NIESUT MIENIA KONI

  • Tytuł polski: UNOSZĄ MNIE KONIE
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Rosja
  • Rok produkcji:
    1996
  • Gatunek:
    Melodramat
  • Barwny, 101 min

"Melodramat o nieokiełznanej sile uczucia i kaprysach przeznaczenia" - najkrócej scharakteryzowała branżowa prasa dzieło Władimira Motyla, twórcy "Białego słońca pustyni", "Żeni, Żenieczki, Katiuszy". Za motto filmu posłużyła myśl zawarta w cytacie z Aleksandra Puszkina "Z odrazą czytam życie moje, drżę i przeklinam". Te słowa odzwierciedlają się w burzliwych dziejach głównego bohatera melodramatu, Iwana Leszkowa, kórego połączyła grzeszna miłość z piękną mężatką. Scenariusz został zainspirowany powieścią "Pojedynek" i innymi utworami Antoniego Czechowa, ale akcja filmu jest osadzona w realiach dzisiejszej Rosji. "... Opowieść toczy się współcześnie. Chcieliśmy pokazać obecny świat, w którym nie ma miejsca na poświęcenie, bohaterstwo, tolerancję, wyrozumiałość, skruchę i żal" - powiedział w jednym z wywiadów reżyser melodramatu "Unoszą mnie konie".
Zbuntowany lewicowiec Iwan Leszkow, student prawa moskiewskiej uczelni, wita na lotnisku swego przyjaciela, Kolę. Jego uwagę przyciąga nagle tajemnicza piękność, Nadieżda Fiodorowna, która odprowadza męża. Lekkoduch i uwodziciel Wania zakłada się z przyjacielem, że zdobędzie kobietę. Jedzie za nią samochodem aż pod jej willę. Wkrótce rozpoczyna się ich burzliwy romans. Nadia rzuca dla przystojnego młodzieńca statecznego i bogatego męża, dom, dostatnie życie. Opętana wyniszczającą namiętnością decyduje się na niepewność u boku lekkomyślnego i ubogiego kochanka, który wszystkie żale zaczyna topić w alkoholu. Początkowo jednak trwa sielanka. Iwan kończy studia, dostaje dyplom. Rezygnuje z kariery zawodowej w moskiewskiej prokuraturze, by w urokliwym nadmorskim miasteczku osiąść z ukochaną. Pierwsze fascynacje, pożądanie i miłość przemijają. Nadia zachodzi w ciążę, chce urodzić dziecko. Ale Iwan nie jest przygotowany do roli ojca i zupełnie nowego życia. Nakłania kobietę do podjęcia decyzji o aborcji. Ich związek przeżywa kryzys. Nie mają perspektyw na przyszłość, mąż Nadii nie zgadza się na rozwód, brakuje im pieniędzy. Chociaż kobieta nadal go bardzo kocha, niespokojny duch Wania, szuka czegoś nowego w życiu, chce się wycofać z miłosnej przysięgi, uciec od odpowiedzialności. Zamierza powrócić do Moskwy, by się poświęcić karierze zawodowej. Na tym tle dochodzi do poważnego konfliktu między Iwanem i Kolą, który oskarża przyjaciela, że wykorzystał Nadię i teraz chce ją porzucić. Tymczasem Nadia popada w depresję, jest zagubiona i bezradna wobec nieszczęśliwej miłości. Nachodzi ją lubieżny major Jegor Aleksiejewicz, który próbuje szantażem zmusić do uległości. Podstępem chce zdobyć piękną Nadię również miejscowy sklepikarz. Zagubionej kobiecie sprzyja stary lekarz Aleksandr Dawidowicz, który próbuje ratować jej miłość. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Władimir Motyl
     
  • Scenariusz
    Władimir Motyl
     
  • Zdjęcia
    Aleksandr Negruk
     
    Nikołaj Niemolajew
     
  • Muzyka
    Izaak Szwarc
     
  • Obsada aktorska
    Andriej Sokołow
     
     
    Sergiej Winogradow
     
    Władimir Kochan
     
    Walentina Kossobuckaja
     
    Giennadij Piecznikow
     
2017.02.11 06:11:40
© 1998-2021 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Muzeum KinematografiiMakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof Wiktor