Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

HALLO SZPICBRÓDKA CZYLI OSTATNI WYSTĘP KRÓLA KASIARZY

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1978
  • Premiera:
    1978. 10. 16
  • Gatunek:
    Komedia, Film muzyczny
  • Barwny (Eastmancolor), 2615 m, 94 min

    Lokacje: Warszawa (teatr "Syrena" przy ul. Litewskiej, dworzec PKP Warszawa Główna, ul. Brzozowa).

"Życzliwie trzeba powitać pierwszą od bardzo wielu lat naprawdę udaną polską komedię muzyczną. Ma ona wdzięk, który doskonale wynagradza brak jakichkolwiek innych ambicji niż czysta rozrywka. Teatrzyk "Czerwony Młyn" i historia miłości kasiarza Szpicbródki alias inżyniera Freda Kampinosa do pięknej szansonistki ma nas bawić, a przy okazji posłużyć do prezentacji piosenek i rewiowych numerów w wykonaniu popularnych aktorów. Autorzy "Hallo, Szpicbródka" dobrze i fachowo wykonali błahe, ale niełatwe zadanie" - pisał po premierze utworu Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody jeden z recenzentów. Nie byłoby jednak sukcesu "Szpicbródki" bez świetnie skonstruowanego scenariusza pióra Ludwika Starskiego, przed wojną związanego z kabaretami "Qui pro Quo" i "Czerwony Kot", oraz udziału wielu znakomitości aktorskich, które udało się zaangażować do filmu. Zapadające w pamięć, pełne farsowego wigoru kreacje stworzyli zwłaszcza Piotr Fronczewski i Gabriela Kownacka. Nie zawiedli także: Irena Kwiatkowska (brawurowa scena taneczno- wokalna, której tematem są "nogi roztańczone"), Jan Kobuszewski jako pechowy tajniak Mańkowski oraz Włodzimierz Kwaskowski, odtwarzający postać żydowskiego krawca Salomonowicza. I mimo że film Rzeszewskiego i Jahody roi się od zapożyczeń i świadomych aluzji, po dwudziestu latach od premiery ogląda się go wciąż z przyjemnością.

Teatrzyk rewiowy "Czerwony Młyn" przeżywa kryzys, właściciel nie ma pieniędzy na wypłacenie pensji pracownikom. Kiedy komornik wręcza dyrektorowi nakaz zajęcia majątku teatralnego, niespodziewanie pojawia się elegancki dżentelmen inżynier Fred Kampinos i proponuje swoją pomoc. I tak tajemniczy nieznajomy zostaje współwłaścicielem "Czerwonego Młyna". Jego pierwszym posunięciem jest rozpoczęcie remontu. Szczególnie interesują go piwnice, gdyż naprzeciwko teatru znajduje się bank, do którego Kampinos chce przeprowadzić podkop. Aby nic nie wyszło na jaw, Fred przygotowuje wystawną premierę. W tym celu chce bliżej poznać aktorów i personel. W oko wpada mu jedna z tancerek - Anita. Dziewczynę napastuje jej były partner Borys, Fred staje więc w jej obronie, co zjednuje mu sympatię Anity, ale z Borysa czyni wroga. Tymczasem dyrektor teatru oznajmia Fredowi, że libretto nowej rewii osnute zostanie wokół perypetii słynnego warszawskiego kasiarza Szpicbródki. Nikt jednak nie zauważa konsternacji Kampinosa. Trwają przygotowania do skoku i do premiery. Freda zaczyna fascynować teatr, próbuje nawet śpiewać i tańczyć, co spotyka się z aplauzem artystów i personelu. Szybko jednak kończą się pieniądze i Kampinos spotyka się z finansującym całe przedsięwzięcie Maksem prosząc go o pieniądze dla rewii. Maks nie zgadza się, a dodatkowo żąda, by skoku na bank dokonać w najbliższą sobotę, podczas premiery. Fred za wszelką cenę chce przełożyć napad, ale wie, co mu grozi za niewykonanie zadania. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że Borys - były narzeczony Anity - dowiedziawszy się, że Kampinos i Szpicbródka to ta sama osoba, donosi o tym natychmiast tajniakowi Mańkowskiemu.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

Nagrody
schowaj

  • 1978
    Gdańsk (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Nagroda za dźwięk
    nazwa nagrody "Srebrna Plakietka"
  • 1979
    Łagów (Lubuskie Lato Filmowe)-"Gwiazda Filmowego Sezonu"
  • 1980
    Fotel Widza (nagroda ZRF)-dla filmu polskiego mającego największą frekwencję w pierwszym roku eksploatacji
    przyznany podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku
2024.03.01 02:08:20
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.