MAREK EDELMAN ...I BYŁA MIŁOŚĆ W GETCIE
- Film dokumentalny - fabularyzowany
- Produkcja:Polska, Niemcy
- Rok produkcji:2019
- Barwny + czarno-biały (negatyw: Kodak), 80 min
Lokacje: Scenę "Matka" nakręcono na byłym terenie Umschlagplatzu w budynku, do którego przeniesiono Szpital Dziecięcy Bersohnów i Baumanów. Sceny "Tosia. Skromna miłość" i "Dziecko" nakręcono w budynku Szpitala Dziecięcego Bersohnów i Baumanów. Scenę "Więcej niż miłość" nakręcono na ulicy Dzielnej, w miejscu gdzie stał dom, w którym mieszkał w getcie Marek Edelman. Sceny plenerowe i przejazdu rykszy nakręcono na terenie byłego getta i Umschlagplatzu. Wszystkie sceny dokumentalne nakręcono na terenie byłego getta.
„Dlaczego nikt mnie nie pyta, czy w getcie była miłość”? Dlaczego nikogo to nie interesuje?” – mówił na krótko przed śmiercią w 2009 roku Marek Edelman, ostatni przywódca powstania w getcie warszawskim. W filmie odpowiada on na to pytanie. Jak się okazuje, w piekle getta mogło istnieć dobro i piękno. I miłość – także ta przepełniona erotyką.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyseria - współpracawspółreżyseria fabularyzowanych scen filmu
- Reżyser IIbiuroplan
- Współpraca reżyserska
- Asystent reżysera
- Casting (reżyseria obsady)
- Scenariusz
- Współpraca scenariuszowa
- Narrator
- Zdjęcia
- Operator kamery
- Współpraca operatorska
- Asystent operatora kameryw napisach nazwisko: Żelazko
- Operator Steadicam
- Oświetleniemistrz
- Wózkarz
- SprzętAndy's MoviezdjęciowyzdjęciowyzdjęciowyFotosyntezazdjęciowyzdjęciowyzdjęciowyzdjęciowyzdjęciowyzdjęciowyRedgardenzdjęciowyzdjęciowyResetzdjęciowyzdjęciowyzdjęciowyzdjęciowyoświetleniowyoświetleniowyagregatagregatagregatpodnośniki
- Konforming
- Wywołanie negatywu
- Transfer
- Scenografia
- Rekwizyty
- Rekwizytor planu
- Budowa dekoracjiwspółpraca
- Kostiumy
- Kostiumograf II
- Współpraca kostiumograficzna
- Krawiectwo
- Garderoba bus
- Muzyka
- Wykonanie muzykigitaraaltówka
- Konsultacja muzyczna
- Nagranie muzyki
- Zgranie muzyki
- Dźwięk
- Dźwięk na planie
- Mikrofoniarz
- Postprodukcja dźwiękuasystentasystent
- Efekty synchroniczne
- Atmosfery dźwiękowe
- GwarynagraniewykonanieYaron BeckerwykonaniewykonaniewykonaniewykonaniewykonaniewykonaniewykonanieDavid KurkovskiywykonaniewykonanieRachel MosswykonaniewykonaniewykonaniewykonaniewykonaniewykonaniewykonanieHanna WeitznerwykonanieJacob WeitznerwykonanieMagdalena Wójcikwykonanie
- Zgranie dźwięku
- Montaż
- Nadzór montażuw napisach określenie funkcji: Strategie montażowe
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażuw napisach określenie funkcji: Asystent montażuw napisach określenie funkcji: Asystent montażuw napisach określenie funkcji: Asystent montażuw napisach określenie funkcji: Asystent montażu
- Charakteryzacja
- Współpraca charakteryzatorska
- Make-up bus
- Konsultacjads. historycznychds. bezpieczeństwads. bezpieczeństwads. bezpieczeństwalektorskaMagdalena Wójciklektorska
- Promocja
- Fotosy
- Opracowanie graficzne
- TłumaczenieSimon Clarej. jidyszMagdalena Wójcikj. jidysz
- Obsługa prawnaSören ErdmannPallas Film
- Ubezpieczenie filmuMarshMarco QuastStefan ThomsenSV Sparkassen-Versicherung Gebäudeversicherung AG
- Statyści
- Camperyprzyczepa
- Transport
- Kierownictwo produkcji
- Koordynacja produkcyjnaSabine KapsPallas Film
- Kierownictwo produkcji IIlokacjelokacje; współpraca
- Współpraca produkcyjnaVincent FriesickePallas Film
- Kierownictwo planu
- Dyżurny planu
- Script (Sekretariat planu)
- KsięgowośćThomas MüllerPallas Film
- ProducentThanassis KarathanosMartin Hampel
- Koproducent
- Produkcja
- Obsada aktorskaDola; scena "Dola. Ostatnia miłość"folksdojcz V kategorii; scena "Dola. Ostatnia miłość"były mąż Doli; scena "Dola. Ostatnia miłość"gospodyni; scena "Dola. Ostatnia miłość"goniec; sceny "Dola. Ostatnia miłość" i "Apollo i dziewczyna"pani Tenenbaumowa; scena "Matka"dr Anna Braude-Hellerowa; scena "Matka"dr Anna; scena "Matka"dr Rotbalsam; scena "Matka"dr Hela Kielson; scena "Matka"pielęgniarka Mira; scena "Matka"matka Miry; scena "Matka"2 role: Inka Blady (scena "Matka"); łączniczka (scena "Łączniczka. Szczęście")Deda; scena "Deda. Pierwsza miłość"chłopak Dedy; scena "Deda. Pierwsza miłość"właścicielka mieszkania; scena "Deda. Pierwsza miłość"Tosia; scena "Tosia. Skromna miłość"goniec; scena "Tosia. Skromna miłość"laborantka Fersztówna; scena "Tosia. Skromna miłość"kuzynka Tosi; scena "Dziecko"chłopak kuzynki Tosi; scena "Dziecko"stary Żyd; scena "Łączniczka. Szczęście"łączniczka Ala; scena "Łączniczka. Szczęście"łączniczka Renia; scena "Łączniczka. Szczęście"łączniczka Marysia; scena "Łączniczka. Szczęście"dziewczyna z warkoczami; scena "Więcej niż miłość"goniec; scena "Więcej niż miłość"Apollo; scena "Apollo i dziewczyna"śpiąca dziewczyna; scena "Apollo i dziewczyna"Julia Sierakowska2 role: Hendusia Himelfarb (scena "Nauczycielka"); Frania Beatus (scena "Miłość powstańców")Pola Lifszyc; scena "Pola. Córka"rykszarz Janek Bilak; scena "Pola. Córka"Miriam Szyfman; scena "Miłość powstańców"Awram Fajner; scena "Miłość powstańców"Kalina WidawskaFejcze Rabow; scena "Miłość powstańców"Henoch Gutman; scena "Miłość powstańców"Szoszana MastbojmAnna Kasior; scena "Miłość powstańców"Jakub PraszkierDawid Gurfinkiel; scena "Miłość powstańców"Dawid Szulman; scena "Miłość powstańców"
- Bohater
Pierwowzoryschowaj
Inspiracja | |
I BYŁA MIŁOŚĆ W GETCIE | |
Autor | Marek Edelman |
Autor | Paula Sawicka |
Nagrodyschowaj
- 2019Warszawa (Docs Against Gravity Film Festival)-Wyróżnienie Jury
za "wdzięczne przesłanie, że miłość zawsze zwycięża" - 2019Toruń (Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych "Camerimage")-"Złota Żaba" za najlepszy dokument fabularyzowany
- 2019Warszawa (Międzynarodowy Festiwal Filmowy "Żydowskie Motywy")-Nagroda im. Antoniego Marianowicza dla najlepszego filmu polskiego
- 2020
- 2020Chicago (Festiwal Filmu Polskiego w Ameryce)-Nagroda "Society Humanitarian Award"