Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

JA, KRZYSZTOF

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2016
  • Gatunek:
    Film eksperymentalny
  • Barwny + czarno-biały, 64 min

Miejscem teatru jest przestrzeń MOCAK-u. Sala ekspozycyjna reprezentuje w tym projekcie wszystkie instytucje penitencjarne, w których za domniemane przestępstwo szerzenia pornografii przetrzymywany był Krzysztof Niemczyk (dowodem w sprawie była seria nagich autoportretów, znaleziona podczas jednej z regularnych rewizji jego mieszkania). W zamknięciu, nazywanym przez Niemczyka „dławiącym snem”, wraca do niego zniekształcona pamięć o życiu sprzed uwięzienia. Z fragmentów wspomnień zapisanych w jego dzienniku stworzono dwie sceny, rozpisane na wideoinstalację. Powstały w ten sposób kalejdoskop obrazów jest impresją na temat zapisów pamięci, których nie da się usunąć. Materiałem są tu również wspomnienia Moniki Niemczyk, która wciela się w rolę swojego brata. "Ja, Krzysztof", bardziej niż projektem dokumentalnym, jest próbą przyjrzenia się zalegającym w ludzkim umyśle obrazom, które nie dają o sobie zapomnieć, ulegają zniekształceniu pod wpływem samych zawartychw nich faktów, z którymi nie można się pogodzić. Właśnie te zniekształcenia wydają się ciekawe, ponieważ są bardziej realne niż utracone zdarzenie – nie można ich wykluczyć ani obejść. Wejście Moniki Niemczyk w rolę Krzysztofa jest najważniejszym z nich. Ale już w samej warstwie fabularnej uruchomione zostają siły, takie jak niezaspokojone pożądanie albo poczucie winy, które naruszają kruchą powierzchnię faktów.
Materiałem uzupełniającym przestrzeń pamięci są sfotografowane powtórnie kadry klasycznych filmów włoskich, jakby przypadkiem wywołane w procesie przypominania, „zaśmiecające” wspomnienie aktorki o bracie.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

2017.08.01 00:53:59
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Muzeum KinematografiiMakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof Wiktor