YOLO. YOU ONLY LIVE ONCE ONLINE
- Etiuda szkolna
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2014
- Gatunek:Etiuda fabularna
- Barwny, 28 min
Film jest prezentacją niebezpiecznej wizji świata niedalekiej przyszłości, w którym ludzie nie mówią. Do komunikowania się używają Instagrama, Facebooka i sms'ów. Nie zaszywają się w domach- mają czynne życie zawodowe, prywatne, spotykają się - jedyna zmiana to sposób komunikowania się- ponieważ pisanie krótkich wiadomości jest łatwiejsze i wygodniejsze, oraz nie wymaga takiej odwagi, jak powiedzenie czegoś wprost.
Na początku poznajemy główną bohaterkę, dwudziestokilkulatkę, z tzw. dobrego domu, wykształconą, u progu kariery. Ma ona narzeczonego i dobrą pracę. Nie mówi i co więcej - jest wielką orędowniczką podcinania strun głosowych wszystkim dzieciom, żeby na zawsze pozbyć się tego niepotrzebnego i irytującego nawyku, jakim jest mówienie.
Poznajemy świat, w którym się nie mówi. Bohaterka pracuje na ważnym stanowisku w korporacji, jej ojciec jest jednym z twórców tego systemu. Władza jest bardzo przychylna takim działaniom, gdyż ludzie używając skrótowców, tracą pomału zdolność abstrakcyjnego, skomplikowanego myślenia. Poza tym łatwiej ich inwigilować.
Ludzie zaczynają się od siebie odsuwać - stają się sterylni, nieczuli. Wszelki dotyk pomału staje się tematem tabu - propaganda wmawia ludziom, że przez drogę kropelkową przenoszą się najgorsze choroby.
W mieście działa również ruch oporu - wywrotowcy, którzy chcą mówić, spotykają się po kryjomu, ukrywają. Na co dzień muszą upodabniać się do otoczenia, jednak podczas swoich spotkań śpiewają, tańczą, dyskutują - gęby im się nie zamykają. Tam poznajemy głównego bohatera- oldskulowca - zapatrzonego w lata 90' miłośnika muzyki pop, gum balonowych, chicago bulls, konsoli pegasus, pokemonów i wszystkich ikon lat 90'. Snują razem wspomnienia starych dobrych czasów, kiedy jeszcze wszyscy mówili i planują przewrót. Jednak nic nie robią w kierunku zrealizowania tych planów. Boją się pogłosek o wprowadzeniu słownej policji, która ma surowo karać za wypowiedzenie w miejscu publicznym chociażby słowa. Do tej pory osoby mówiące były tylko wykluczane ze społeczeństwa i traktowane jako dziwadła.
Nasz bohater spotyka bohaterkę, pomaga jej w sytuacji, w której nie może sobie poradzić bez komunikatora. Umawiają się. Bohater próbuje ją przekonać do mówienia, ale ona nie chce mieć z tym nic wspólnego. Jednak po powrocie do domu zastaje swojego ojca , który pod wpływem wieloletniej choroby i starości, nie mogąc dosięgnąć komunikatora przemawia do niej. To narusza jej fundamenty, na których do tej pory budowała wizję świata. Wie, że coś jest nie tak, ale potrzebuje katalizatora. Umawia się ponownie z bohaterem. Na spotkaniu nie potrafii się przełamać, ale lądują razem w łóżku i po seksie - pod wpływem emocji przemawia do Radka, wyznając mu miłość. Jest przerażona.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Scenariusz
- Zdjęcia
- Muzyka
- Dźwięk
- Montaż
- Charakteryzacja
- Fotosy
- Transport
- Opieka pedagogiczna
- Kierownictwo planu
- Produkcja
- Obsada aktorskaRadek BergelRadekPatrycjanarzeczonygitarzystaArkadiusz PrzybyłkaojciecJarosław Zielińskilider ruchu oporuMonika Materaprzyjaciółkaczłonek ruchu oporuKarina Lelonekczłonek ruchu oporuMariusz Materafunkcjonariusz policji słownejfunkcjonariusz policji słownejczłonek ruchu oporuPrzemysław Kminkowskiczłonek ruchu oporuWojciech Franczykczłonek ruchu oporubarmankaAgata Papajosoba z komunikatoremDominika Klugeosoba z komunikatoremNatalia Plutaosoba z komunikatoremosoba z komunikatoremWojciech Iwańczukosoba z komunikatoremAnna Herianosoba z komunikatoremmężczyzna na ławce w parkuNikodem Materadziecko z tabletem