AFONIA I PSZCZOŁY
- Film fabularny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2009
- Premiera:2009. 06. 05
- Barwny, 108 min
Okres zdjęciowy: 12 - 15 luty, 26 marca - 4 kwietnia, 22 kwietnia - 26 maja 2008.
Lokacje: Kłodzko (Ratusz, ul. Wodna, Plac Chrobrego), Ołdrzychowice Kłodzkie, Ścinawka Średnia, Żelazno, Trzebieszowice (Zamek na Skale), Sulisławice.
Afonia mieszka wraz z chorym mężem, legendarnym mistrzem zapasów. Afonia ma jedną wielką pasję, jaką jest filmowanie. Prawie w ogóle nie rozstaje się z nakręcaną ręcznie kamerą rejestrując wszystko, co wydaje jej się interesujące. Jednak każdy jej dzień wygląda podobnie, jest pogodzona ze swoim losem i nie oczekuje już od życia zbyt wiele. I wtedy niespodziewanie pojawia się On. Afonia początkowo podchodzi do nieznajomego z dystansem, wkrótce jednak staje się on kolejnym obiektem jej pasji filmowej... i życiowej. Wywiązuje się między nimi pełen namiętności romans, który burzy jej poukładany świat i stawia przed nieoczekiwanymi wyborami. Okazuje się, że tajemniczy przybysz jest również mistrzem zapasów. Przybył do domu Afonii, by poznać tajemnicę jej męża, ale niespodziewanie spotkał miłość... Któregoś dnia mężczyzna znika bez słowa.
Zwiastunpokaż
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser II
- Asystent reżysera
- Casting (reżyseria obsady)
- Współpraca castingowa
- Scenariusz
- Zdjęciakamera "Afonii"
- Operator kamery
- Operator Steadicam
- Asystent operatora kamery
- Współpraca operatorska
- Oświetleniemistrzwspółpraca
- Wózkarz
- Obsługa agregatu
- SprzętagregatzdjęciowywózkarskiTechnoCraneTechnoCraneTechnoCraneoświetleniowy
- Korekcja barwna
- Naświetlanie
- Laboratorium
- Kierownictwo laboratorium
- Scenografia
- Scenograf II
- Asystent scenografa
- Współpraca scenograficzna
- Dekoracja wnętrz
- Rekwizyty
- Rekwizytor II
- Asystent rekwizytora
- Rekwizyty specjalne
- Budowa dekoracji
- Rysunki
- Kostiumy
- Kostiumy dodatkoweubranie "Afonii"
- Współpraca kostiumograficzna
- Garderoba
- Muzyka
- Wykonanie muzykifortepianwiolonczelaskrzypce
- Dyrygent
- Konsultacja muzyczna
- Realizacja nagrańw napisach imię: Jerzywspółpraca
- Montaż muzyki
- Dźwięk
- Asystent operatora dźwięku
- Efekty synchroniczne
- Montaż dźwięku
- Udźwiękowienie
- Zgranie dźwiękuDolby Digital EXwspółpracawspółpraca
- KonsultacjaPavel ŠtverákDolby
- Montaż
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
- Charakteryzacja
- Charakteryzator II
- Współpraca charakteryzatorska
- Make-up busobsługa
- Animacja komputerowa
- Fotosy
- Making of
- Koordynacja kaskaderska
- Choreografia walk
- Ewolucje kaskaderskie
- Konsultacjads. zapaśniczychds. zapaśniczych; dubler A. Bilanovapszczelarska
- Efekty pirotechnicznew napisach nazwisko: Ołbiński
- Efekty scenograficzne
- Tresurapies "Nafcik"; Hodowla "Wilcze serce"
- Tłumaczenie
- Transport
- Kierownictwo produkcji
- Kierownictwo produkcji II
- Kierownictwo planu
- Dyżurny planu
- Script (Sekretariat planu)
- Sekretariat grupy zdjęciowej
- Producent
- Koproducent
- Produkcja
- Koprodukcja
- Współfinansowanie
- Dystrybucja
- Obsada aktorskaAfoniaAndriey BilanovRuskiRafał, mąż AfoniiAnielka, córka Afonii i RafałaKrzysztof Adamczykmłody RafałMarek KraszewskiAndreas Von RodheOlbrzymMarek SitnikZnanieckiMiedwiediewLeszek, mąż AnielkiesesmankaEsterakonwojentIzuagbe UgonohMauroperator wojskowygenerał radzieckikomendantmała Anielkaksiądzdyżurnywięzień Wacław OdrowążStarszynaojciec Rafałapułkownik polskilejtnantprostytutkabarakowyKrzysztof KoncurakordeonistapoetaMarcin Kierpiecmłody RuskiSergiusz StefaniakkadetfotografMirosław Kochfotograf wojskowymatka RuskiegokolejarzMarcin LetkisędziaMichał Boreksędzia w obozieStanisław CzerwonkaJacek JaraczKinga KarpielPiotr KierpiecTomasz KierpiecSamanta KobakSebastian KobyleckiMario KrizanekEugeniusz OleśniewiczJadwiga PalcatZuzanna PiotrowiczMagdalena SzyszkowskaNatalia Tryzmauczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 4 w Legnicyzapaśnicy "WKS Śląsk" (Wrocław)żołnierz w baraku; nie występuje w napisach
Variapokaż
Nagrodyschowaj
- 2010
- 2010Moskwa (Międzynarodowe Forum Filmowe "Złoty Rycerz")-Nagroda za główną rolę kobiecą