Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

EN BRAZOS DE LA MUJER MADURA

  • Tytuł polski: W RAMIONACH DOJRZAŁEJ KOBIETY
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Hiszpania
  • Rok produkcji:
    1996
  • Język:
    hiszpański
  • Barwny, 100 min

Gdy w 1936 r. w Hiszpanii wybucha wojna domowa, 16-letni Andres jest uczniem katolickiej szkoły z internatem dla chłopców. W obawie przed atakami republikanów dyrekcja szkoły przyśpiesza zakończenie roku szkolnego i rozsyła podopiecznych do domów. Andres mieszka w Barcelonie, ale jego matka, Irene, która nie spodziewała się tak szybkiego powrotu syna do domu, przebywa jeszcze na urlopie w La Corunii. Chłopiec początkowo chce do niej jechać, po namyśle dochodzi do wniosku, że ciekawiej będzie spędzić wakacje w domu bez matczynego nadzoru. Okazuje się to jednak niemożliwe. Mieszkanie zajął jakiś republikanin, który zadenuncjował Irene jako faszystkę. Kobieta nie może wrócić do Barcelony, nie ma kontaktu z synem. Po nocy spędzonej u życzliwych sąsiadów, Andres postanawia jednak odszukać ją w Galicii. W ogarniętym wojną, podzielonym kraju nie jest to jednak łatwe. Tuż za miastem chłopak wpada w ręce oddziału anarchistów, którym kieruje niejaki Davalos. By ratować skórę, Andres oświadcza, że pragnie się do nich przyłączyć. Kiedy anarchiści zatrzymują małżeństwo angielskich arystokratów, którzy jadą samochodem do Londynu, Andres służy im za tłumacza, bo tylko on jeden z całego oddziału zna angielski. Davalos zabiera schwytanym paszporty, ale piękna, choć już nie najmłodsza księżna znajduje skuteczny sposób, by go przekonać, że nie jest "niebezpieczna politycznie". Wkrótce Andres osobiście dostarcza dokumenty z powrotem, nie potrafiąc ukryć zachwytu dla jej urody i światowości. Księżna oddaje się młodziutkiemu posłańcowi i to pierwsze doświadczenie seksualne rozbudzi w nim nieuświadamiane wcześniej potrzeby. Obraz egzekucji dokonanej osobiście przez Davalosa na kilku falangistach wywołuje u niego taki szok, że dowódca oddziału odsyła chłopaka do swej rodziny w Barcelonie. Andres zakochuje się w córce sierżanta, Julii, swej rówieśniczce, ale przyłapany z nią na gorącym uczynku, musi opuścić gościnny dom. Aby przeżyć, zaczyna handlować czym się da na czarnym rynku. Wybucha II wojna światowa i Andres jako były anarchista trafia do faszystowskiego obozu. Tam odnajduje go Irene, która związała się z falangistowskim oficerem, Victorem, i zamierza go poślubić. Andres zamieszkuje z matką w pięknym mieszkaniu w Barcelonie i mimo woli odnajduje się po stronie zwycięzców. Brzydząc się działaniami faszystów, nie ma odwagi otwarcie się im sprzeciwić. Poznaje atrakcyjną sąsiadkę z góry, Martę, żonę architekta Carlosa. Zaprzyjaźnia się z nią, zaczyna od niej pożyczać książki, a w końcu wyznaje, że chciałby z nią pójść do łóżka. Delikatna, krucha Marta jest dla niego ucieleśnieniem kobiecości. Kiedy jej mąż zostaje aresztowany, Andres w tajemnicy przed Martą zwraca się o pomoc do Victora. Ten obiecuje, że doprowadzi do uwolnienia Carlosa, ale w zamian żąda, by Andres wstąpił w szeregi falangistów. Wkrótce Carlos wychodzi na wolność, więc i Andres musi wypełnić swe zobowiązanie. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Manuel Lombardero
     
  • Scenariusz
    Rafael Azcona
     
  • Zdjęcia
    Jose Luis Alcaine
     
  • Muzyka
    Manuel Pagan
     
  • Obsada aktorska
    Juan Diego Botto
     
    Miguel Angel Garcia
     
    Faye Dunaway
     
    Marta
    Carmen Elias
     
    Rosana Pastor
     
2017.03.21 01:16:19
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.