Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

WARSZAWA

  • Spektakl telewizyjny
  • Rok produkcji:
    2008
  • Barwny, 92 min
    Premiera: 7.09.2009.

Autorski spektakl Andrzeja Strzeleckiego utrzymany w konwencji kryminalnego romansu, obficie czerpiącego z obyczajowego kolorytu przedwojennej Warszawy. Wielowątkowa fabuła zręcznie łączy świat wyższych sfer z barwną rzeczywistością praskiego półświatka. Blisko połowę czasu przedstawienia wypełniają rewiowe i kabaretowe szlagiery z lat trzydziestych, takie jak "Czarna Mańka", "Pokoik na Hożej", "Bal na Gnojnej", "Miłość ci wszystko wybaczy", "Piosenka o mojej Warszawie" czy Hemarowe "Nikt, tylko ty".
Warszawa, noc z 31 sierpnia na 1 września 1939 roku. Polityczne i inteligenckie elity miasta spotykają się na wieczornej rewii, której gwiazdą jest Zofia, urodziwa i pełna temperamentu piosenkarka. W jej garderobie ukrywa się dopiero co zbiegły z więzienia Stach, król stołecznych gangsterów. Przypadkowo jest on świadkiem intymnej rozmowy między Zofią a jej kochankiem Ministrem. Korzystając z okazji, Stach zmusza artystkę, by dała mu klucz do garsoniery, w której dziewczyna spotyka się ze swym adoratorem. Gdy Zofia ponownie wychodzi na scenę, gangster kradnie naszyjnik, który przed kilkoma minutami ofiarował jej Minister, a następnie szybko udaje się pod wskazany adres. Niedługo po nim niespodziewanie wpada tam Nina, żona Ministra. Od dawna podejrzewa męża o romans i ma nadzieję przyłapać go na gorącym uczynku. Tymczasem staje oko w oko z młodym, przystojnym, pełnym tupetu, lecz jednocześnie uwodzicielskim i niekompletnie ubranym postrachem warszawskiego półświatka. Niespodziewanie dla samej siebie kobieta ulega nagłej fali namiętności.
W tym samym czasie policja intensywnie poszukuje Stacha. Inspektor nie bez racji podejrzewa, że o miejscu jego pobytu najlepiej dowiedzieć się w jednym z praskich domów uciech, zarządzanym przez energiczną i nie przebierającą w słowach Mamuśkę. Doświadczony policjant próbuje wydusić z niej informacje o zbiegu, lecz zdaje sobie sprawę, że nie ma wielkich szans, gdyż od lat korzysta z usług miejscowych dziewczynek, na co Mamuśka ma dowody i w razie czego udostępni je cajtungom, czyli prasie.
Noc powoli dobiega końca. Radio przynosi niepokojące wieści o prowokacji gliwickiej. Nad roztańczoną i rozbawioną Warszawą zaczyna krążyć widmo wojny. Niewielu jednak wierzy, że niebezpieczeństwo jest poważne. Dominuje przekonanie, że ewentualne starcie z Niemcami potrwa kilka dni, może tygodni. Wyjątkiem jest Stach, który nie ma złudzeń i postanawia wykorzystać Ninę do załatwienia sobie fałszywego paszportu, by uciec za granicę. Mijają dni. W nękanej nalotami Warszawie zanikają dawne podziały społeczne, w niepamięć idą niegdysiejsze urazy i animozje. Złodzieje i prostytutki pomagają policjantom, żona Ministra zgłasza się jako wolontariuszka do pomocy przy rannych w szpitalu. Życie bohaterów, nagle wywrócone do góry nogami, nie potrwa jednak długo. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

2017.02.11 02:11:45
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Piotr LitwicMuzeum KinematografiiMakuFly Marcin MakowskiKrzysztof Wellman