Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

WSPÓLNIK

  • Spektakl telewizyjny
  • Rok produkcji:
    1994
  • 60 min

Wincenty Rapacki syn Wincentego do siedemdziesiątki nazywany był "młodym Rapackim". Dokonania ojca - wybitnego aktora scen lwowskich, krakowskich i warszawskich, cenionego dramaturga, prozaika, historyka teatru - przesłoniły dzieło syna. Rodzinno-artystyczne koligacje "dynastii Rapackich" są zresztą rozległe i ciągną się przez pokolenia. Nic więc dziwnego, że również dla Wincentego Rapackiego syna (1865-1943) żywiołem życia stał się teatr. Po ukończeniu gimnazjum i studia wokalnego zadebiutował w 1887 r. w operetce, od 1911 r. zaczął występować w filmach. Miał w repertuarze wiele partii operetkowych, próbował komponować, był tłumaczem i adaptatorem librett operetkowych. Grał głównie w komediach i farsach. Jako autor także brał na warsztat tematy lekkie, często z życia codziennego, na tyle błahe, by stały się wdzięczną osnową komedii, a częściej - farsy. Miał niezwykłe wyczucie sceny, co w głównej mierze decydowało o powodzeniu jego sztuk. Jednym z najpopularniejszych utworów Rapackiego był "Wspólnik".
Rzecz dzieje się w latach 20. naszego wieku, w środowisku teatralnym. Mąż sławnej gwiazdy, zarazem autor dramatyczny, zakochuje się w scenicznej rywalce swojej żony. W przypływie euforii pisze dla niej sztukę. By ukryć to przed zazdrosną małżonką, postanawia wystawić utwór pod nazwiskiem swojego przyjaciela. Jednak Gienio, rzekomy autor dzieła, również kocha się w tej samej aktorce, a miłość tak go uskrzydla, że on też chce zostać dramaturgiem. Sztuka przechodzi z rąk do rąk, sprawa autorstwa komplikuje się coraz bardziej, stając się źródłem kolejnych intryg i wszystkich farsowych nieporozumień. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 01:36:14
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Muzeum KinematografiiMakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof Wiktor