Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

DZIECI I RYBY

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1996
  • Premiera:
    1997. 01. 30
  • Gatunek:
    Komedia
  • Barwny (negatyw: Eastman Kodak), 96 min

    Lokacje: Warszawa (m. in. sklep muzyczny na Placu Zbawiciela, Dworzec Centralny), Pułtusk.

"Mężczyźni myślą logicznie, mniej więcej wiadomo, co zrobią, jak zareagują. Czy to nie nudne? Natomiast kobiety są absolutnie nieprzewidywalne, logikę podporządkowują emocjom, z natury swojej są więc dużo lepszym materiałem dramaturgicznym. Kobiece motywacje psychologiczne w dużo większym stopniu usprawiedliwiają zaskakujące zwroty akcji. Już dawno pogodziłem się z tym, że nie można zrozumieć kobiet, że do postaci kobiecych trzeba podchodzić intuicyjnie, podziwiać ich tajemnicę, uszanować ją, a nie starać się jej rozwikłać" - mówił w czasie realizacji "Dzieci i ryb" Jacek Bromski. Głównymi bohaterkami komedii twórcy "Sztuki kochania" są bowiem kobiety. Lecz większość z nich to nie ckliwe i sentymentalne heroiny w dawnym stylu, lecz niewiasty zdecydowane i mocne, doświadczone przez życie. Zwłaszcza Anna Romantowska, grająca kluczową postać przeszła prawdziwą metamorfozę. Obsadzana dotychczas w rolach kobiet delikatnych i "ciepłych" w filmie Bromskiego pozbyła się "powiewnych", długich włosów na rzecz krótkiej, chłopięcej fryzurki.
Anna przekonała się, że w życiu musi sobie radzić sama. Prowadzi świetnie prosperującą agencję reklamową i wychowuje dorastającą córkę Marysię. Ewelina, popularna aktorka, która powoli przestaje już grać amantki, zdaje sobie sprawę, że teraz czeka ją kilkanaście chudych lat - zanim będzie mogła grać matki amantek. Jej mąż Marek, który ożenił się z gwiazdą jako początkujący reżyser, odczuwa wyraźną satysfakcję widząc, jak w ich małżeństwie role zaczynają się zmieniać. To on staje się ważniejszy i daje to odczuć Ewelinie. Piotr prowadzi jakieś interesy i kocha się w Annie. Ta kobieta imponuje mu, a zarazem przeraża - wie, że wobec niej zawsze będzie na przegranej pozycji. Wiktor, reżyser filmowy z ambicjami, pracuje dla Anny, osiągając sukcesy w filmie reklamowym, ale w głębi duszy pogardza tym, co robi i sobą za to, co robi. Antoni, któremu nie wyszła kariera naukowa, wraca do rodzinnego miasteczka, aby uczyć matematyki w liceum. Podczas zjazdu absolwentów szkoły spotyka się z Anną - niegdyś łączyła ich młodzieńcza miłość. Na jedną noc pozwalają unieść się emocjom, ale sztucznie przywołany czar pryska szybko. Anna wraca do rzeczywistości. Okazuje się jednak, że jest w ciąży. Postanawia sama wychować dziecko, ale uczciwie zawiadamia o tym fakcie Antoniego. Ten zaczyna o Annę poważnie zabiegać. Na horyzoncie pojawia się były mąż. Wraca z Ameryki na tarczy, nie dorobiwszy się, porzucony przez kobietę, dla której wyjechał. Jego plany powrotu do Anny wyśmiewa nawet Marysia... "Dzieci i ryby" to nie tylko film o kobietach. To także dająca do myślenia opowieść o pokoleniu czterdziestolatków, którym przyszło stawić czoło nowej polskiej rzeczywistości. Jedni, jak Anna, dobrze sobie w niej radzą, inni - jak Ewelina, jej były mąż Marek i jego nowa żona - mają z tym nieustanne kłopoty.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

Nagrody
schowaj

2024.06.06 02:39:37
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.