Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

OKO ZA OKO

  • Serial fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2018
  • Premiera:
    2018. 10. 03
  • Barwny, 18 odcinków x ok. 44 min

    Okres zdjęciowy rozpoczął się 14 kwietnia 2018.

Serial obyczajowy serial rozgrywający się w środowisku warszawskich prawników. Głównymi bohaterami produkcji jest małżeństwo Anny i Macieja Wysockich. Ona jest wziętym adwokatem, a on ostrym prokuratorem. Poznajemy ich w dniu, w którym ich związek kończy się bardzo burzliwym rozwodem. Ich prywatny spór zaogniają kolejne, niekiedy bardzo ostre konfrontacje. Dochodzi do nich na gruncie zawodowym pomiędzy niezwykle skutecznym i nieprzejednanym prokuratorem a wybijającą się na niezależność zdolną adwokat. Inni bohaterowie to prokurator Izabela Gryc i mecenasa Konstanty Litwicki, którzy rywalizują ze sobą przy tych samych sprawach sądowych. Gdy ich drogi się krzyżują iskrzy niemiłosierni. Tytułowa dewiza nawiązuje do rozgrywających się na różnych poziomach konfliktów, w których naprzeciw siebie stają niegdyś szczęśliwi małżonkowie Anna i Maciej Wysoccy, ich współpracownicy Izabela Gryc i Konstanty Litwicki oraz strony postępowań, jakie prowadzą ci prawnicy. W rozgrywce tej pary, oprócz argumentów oskarżenia i obrony, ścierają się cięty język i twardy charakter Izabeli z urokiem osobistym i nieprzeciętnym tupetem Konstantego. W tle toczy się zagadkowa sprawa, w jaką uwikłana została kancelaria adwokacka należąca do Marii Zakrzewskiej-Witt, szefowej, mentorki i przyjaciółki mecenas Anny Wysockiej.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

1

  • Odcinek serialu

Anna i Maciej Wysoccy spotykają się w sądzie na własnej sprawie rozwodowej. Anna ma dowody na niewierność męża, ale Maciej, który nie chce się pogodzić się z jej odejściem i nie zamierza poddać się bez walki, to twardy przeciwnik. Podczas burzliwej rozprawy gotów jest zagrać naprawdę ostro. Jednak, gdy nagle na sali sądowej pojawia się Natalia, która sprawia, że jego serce w jednej chwili mięknie i mężczyzna wycofuje się z ataku. Przegrany, z trudem przyjmuje swoją porażkę, powtarzając, że Anna jeszcze do niego wróci. Tymczasem ona musi poradzić sobie z emocjami rozżalonej rozpadem rodziny nastoletniej córki Zuzi i kilkuletniego synka Franka. Otuchy dodaje jej szefowa Maria, która jest dla niej jak matka. Anna nawet nie podejrzewa, że wkrótce sama będzie jedynym wsparciem dla swojej mentorki i przyjaciółki, a swoją pierwszą sprawę o morderstwo będzie musiała prowadzić zdana wyłącznie na siebie i jeszcze mniej od niej doświadczonego kolegę Konstantego Litwickiego. Do kancelarii adwokackiej wkracza bowiem nagle CBA z prokuratorem Maciejem Wysockim na czele, który aresztuje Marię Zakrzewską-Witt. Zaszokowana Anna myśli, że były mąż odgrywa się na niej wykorzystując swoją pozycję, a nim zdąży ochłonąć i zastanowić się jak ratować przyjaciółkę i kancelarię w opustoszałym biurze zjawia się żona oskarżonego o morderstwo znanego biznesmena Gajewskiego. Konstanty Litwicki, którego nic nie jest w stanie zbić z tropu, wbrew Annie przyjmuje tę sprawę. Wszystko wskazuje na to, że Gajewski zamordował swoją kochankę, choć twierdzi, że został wrobiony w zbrodnię, więc prokurator Wysocki jest pewny swej wygranej przeciwko takiemu żółtodziobowi jak Konstanty. Ale gdy Anna staje do walki brak doświadczenia w sprawach karnych dwójka adwokatów nadrabia determinacją, kreatywnością i wnikliwością, a dodatkowo motywuje ich rywalizacja, w której do głosu często dochodzą uczucia. Podczas gdy między Anną i Maciejem wciąż utrzymuje się napięcie i ciągle grają emocje, Konstanty, któremu wpadła w oko Izabela Gryc, próbuje zrobić wrażenie na nieprzystępnej asystentce prokuratora, licytując się z nią na cięte riposty i śmiałe wyzwania.

2

  • Odcinek serialu

Anna i Maciej Wysoccy zostają wezwani do szkoły, gdzie Franek pobił się z kolegą. Oboje zdają sobie sprawę, że syn przeżywa rozpad ich małżeństwa. Maciek próbuje wzbudzić w Annie poczucie winy, że to wszystko przez jej decyzję o rozwodzie. Usiłuje ją też przekonać, że powinna zrezygnować z prowadzenia sprawy Gajewskiego i wrócić do spraw rozwodowych, w których dotąd się specjalizowała. To tylko prowokuje Annę by dać ex-małżonkowi nauczkę. Nakazuje mu do końca dnia zająć się synem, które to zadanie szybko przerasta zapracowanego prokuratora, a nawet jego asystentkę. Tymczasem Anna odwiedza w areszcie Marię. Zastaje ją w nienajlepszym stanie i zatajając prawdziwą sytuację w kancelarii uspokaja, że wszystko jest w porządku. Wysocka postanawia jak najszybciej wyciągnąć Marię z aresztu i bezzwłocznie składa w sądzie odpowiedni wniosek. Z wyjaśnień Zakrzewskiej-Witt wynika, że pieniądze, które uznano za łapówkę dla niej, są depozytem od klienta, w który wchodziło również jej wynagrodzenie. Gdy Wysocki zatrzymuje i przesłuchuje Romana Cichego - mężczyznę, który po zwolnieniu chciał zemścić się na Gajewskim, detektyw współpracujący z adwokatami wpada na nowy, obiecujący trop. Konstanty Litwicki także dokonuje paru odkryć, które pozwalają jemu i Annie połączyć pewne fakty.

2018.09.18 00:04:00
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agencye-teatr.pl