Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

WIECZORY I PORANKI

  • Spektakl telewizyjny
  • Rok produkcji:
    1997
  • Premiera:
    1998. 02. 02
  • Barwny, 81 min

On - trzydziestoparoletni, lekko zarozumiały, trochę cyniczny autor tekstów reklamowych. Ona - o dziesięć lat młodsza, przebojowa prezenterka radiowych audycji muzycznych. Spotykają się, zakochują w sobie, są razem. Próbują się porozumieć, wzajemnie odkryć motywy swego postępowania. Jednak dialog ludzi wychowanych w odmiennych warunkach historycznych i politycznych, należących do różnych pokoleń, okazuje się trudny, nawet jeśli są sobie bliscy emocjonalnie. Jeden z istotnych problemów współczesnej Polski, podzielonej nie tylko ze względu na tradycje, ale też różne wyobrażenia teraźniejszości i przyszłości, porusza w swej nowej sztuce Paweł Mossakowski (ur. 1957). Dramaturg, autor wielu słuchowisk radiowych, debiutował sztuką "Gdzie diabeł mówi do widzenia" (1983). Groteska "Człowiek wśród mebli" zdobyła nagrodę w konkursie debiutów Teatru Ateneum w 1986 r., sporo prac ("Identyfikacja", "Skrzep", "Krótka historia literatury dla klasy wstępującej") autor opublikował na łamach "Dialogu".
Po raz pierwszy Monika odwiedziła Andrzeja z ciekawości, żeby przekonać się, jaki jest teraz i jak żyje człowiek, którego teksty kiedyś były dla niej bardzo ważne. Andrzej zaczynał jako poeta, potem tekściarz rockowej grupy Paranoja, a skończył jako autor haseł reklamowych. Niechętnie wraca myślą do działalności w podziemiu, z goryczą wspomina norę na Greenpoincie, kelnerowanie na Manhattanie, występy emigrantów z Polski w amerykańskich tancbudach. O swojej obecnej pracy, kolegach i klientach, którzy płacą mu grubą forsę, mówi z niekłamaną ironią. Jego twarz traci "cyniczno-drański wyraz" jedynie przy 5-letniej córeczce, wychowywanej przez byłą żonę. Monikę drażni lekceważący stosunek Andrzeja do pracy i życia. Dziewczyna nie ukrywa, że chce się wybić i nie wstydzi się tego. Pochodzi z Przemyśla, miasta "składającego się z koszar i klasztorów", w którym nie dało się żyć. Chcąc się stamtąd wyrwać, próbowała wszystkiego, nawet kompotu, potem znalazła bezpieczniejszy narkotyk - Jarocin. Postanowiła szukać szczęścia w Stanach, zdała na anglistykę, skończyła kursy komputerowe, ale świat wokół niej gwałtownie się zmienił, w Polsce "zaczęła się Ameryka". Teraz pracuje jak szalona, żeby zrobić karierę tutaj. Andrzeja denerwuje to jawne dążenie do sukcesu. Oboje wciaż pędzą do swoich spraw, od rana spóźnieni, wiecznie zajęci, wieczorami zbyt zmęczeni, by pójść gdzieś razem, porozmawiać. Jeszcze się kochają, ale czują coraz wyraźniej, że robi im się ze sobą trochę niewygodnie. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Pierwowzory
schowaj

Pierwowzór
WIECZORY I PORANKI
AutorPaweł Mossakowski

Varia
pokaż

2024.06.06 00:42:54
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.