ŚWIAT OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Cykl dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2011-2015
"Świat od świtu do zmierzchu" jest autorskim projektem polskich dokumentalistów, Mirosława Dembińskiego i Macieja Drygasa, polegającym na realizacji cyklu warsztatów dla studentów szkół filmowych w różnych miastach na świecie. Studenci pod opieką profesorów przez miesiąc pracują wspólnie nad kolekcją etiud dokumentalnych, których bohaterem jest miasto. W efekcie powstają godzinne filmy dokumentalne będące portretami tych miast. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Pomysł projektu
- Koordynacja projektuasystent
PEKIN OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2011
- Barwny, 41 min
Autorzy filmu z kamerą odwiedzają Pekin, tym razem właśnie to miasto jest bohaterem ich filmu. Znają tu starszą, schorowaną kobietę, właścicielkę trójkołowej taksówki. Żyje z mężem w skromnym mieszkaniu, w biednej okolicy, ale jak twierdzi: "czuje się spełniona", jest głową rodziny, wychowała udane dzieci, a kilka lat temu partia podarowała jej, inwalidce, motocykl! Opowiadając o swym życiu, z nostalgią wraca do dawnych rewolucyjnych czasów, kiedy pieniądze nie miały takiej władzy nad ludźmi jak dzisiaj. Widzowie mają okazję zobaczyć Pekin z czasów politycznego i gospodarczego przełomu. Zmiana warty na Placu Tienenmen dokonuje się pod wielkim portretem Mao, ale tłum obserwujący tę uroczystość przypomina raczej beztroskich turystów, fotografujących egzotyczny relikt przeszłości. Na lekcji wychowania obywatelskiego uczniowie dyskutują nad wyborem najlepszej filozofii politycznej - spierają się o różnice między konfucjanizmem, buddyzmem i taoizmem. Przemierzając miasto twórcy dokumentu natykają się na grupę przechodniów z entuzjazmem wykonujących pieśni z czasów komunizmu wojennego. Śpiewają o krwawej rozprawie z wrogami rewolucji, stojąc pod wielkim gmachem komercyjnego banku. Takich paradoksów jest w filmie więcej i tworzą one ciekawy, żywy obraz, daleki od jednoznaczności. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- ReżyseriaYang Wanshu"Budynki o świcie", "Mnisi buddyjscy w świątyni", "Lekcja historii", "Świątynia Lamy"Li Xinyi"Mnisi buddyjscy w świątyni", "Świątynia Lamy"Xia Tan"Podniesienie flagi na placu Tiananmen"Wang Yu"Metro"Fan Di"Ryksza", "Opera"Shang Shan"Ryksza", "Opera"Gao Youning"Gimnastyka pracowników sklepu jubilerskiego", "Obserwacja ptaków"Zhang Lin"Gimnastyka pracowników sklepu jubilerskiego", "Obserwacja ptaków"Han Yilu"Naprawa rowerów"Li Changchang"Naprawa rowerów"Song Wenjia"Naprawa rowerów"Huang Jianjian"Ping Pong", "Szpital", "Baletnica"Guo Manli"Ping Pong", "Szpital", "Baletnica"Lu Yufei"Obserwacja ptaków"Li Xing"Kobieta w windzie"Zhang Xiang"Kobieta w windzie"Liu Fang"Kobiety lepiące pierogi"Shao Chang"Snack bar"Li Wa"Snack bar"Sun Mengying"Snack bar"Huang Jingci Wu Yue"U fryzjera""Mały cesarz"
- ZdjęciaYang Wanshu"Budynki o świcie", "Mnisi buddyjscy w świątyni", "Lekcja historii", "Świątynia Lamy"Yuan Lai"Mnisi buddyjscy w świątyni", "Świątynia Lamy", "Kobiety lepiące pierogi"Sun Bowen"Podniesienie flagi na placu Tiananmen"Wang Zhen"Podniesienie flagi na placu Tiananmen"Wang Yu"Metro"Ding Yike"Metro"Fan Di"Ryksza", "Opera"Gao Youning"Gimnastyka pracowników sklepu jubilerskiego"Zhang Lin"Gimnastyka pracowników sklepu jubilerskiego", "Obserwacja ptaków"Han Yilu"Naprawa rowerów"Li Changchang"Naprawa rowerów"Song Wenjia"Naprawa rowerów"Huang Jianjian"Ping Pong", "Szpital", "Baletnica"Guo Manli"Ping Pong", "Szpital", "Baletnica"Zhao Xun"Lekcja historii"Lu Yufei"Obserwacja ptaków"Zhang Tianli"Obserwacja ptaków"Li Xing"Kobieta w windzie"Zhang Xiang"Kobieta w windzie"Yang Chen"Kobieta w windzie"Shao Chang"Snack bar"Li Wa"Snack bar"Sun Mengying"Snack bar""Mały cesarz"
- DźwiękYuan Lai"Mnisi buddyjscy w świątyni"Wang Yu"Metro"Ding Yike"Metro"Shang Shan"Ryksza"Han Yilu"Naprawa rowerów"Li Changchang"Naprawa rowerów"Song Wenjia"Naprawa rowerów"Huang Jianjian"Ping Pong", "Szpital"Guo Manli"Ping Pong", "Szpital"Zhao Xun"Lekcja historii"Yuan Lai"Świątynia Lamy"Li Xing"Kobieta w windzie"Zhang Xiang"Kobieta w windzie"Yang Chen"Kobieta w windzie"Huang Jingjing"Kobiety lepiące pierogi"Yun Bing"Kobiety lepiące pierogi"Shao Chang"Snack bar"Li Wa"Snack bar"Sun Mengying"Snack bar"Fan Di"Opera"
- Montaż
- Opieka artystyczna
- Tłumaczenie
- RedakcjaTVP
- Kierownictwo produkcjiXu ZhiPengPekinTVP
- ProducentDyrektor Programu 2 TVP
- Produkcja
- Współfinansowanie
KIJÓW OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2011
- Barwny, 45 min
Słoneczne letnie popołudnie. Na pokład spacerowego stateczku wchodzi grupa mieszkańców Kijowa spragnionych świeżego powietrza, słonecznej kąpieli i pięknych widoków. Są młodzi: studenci, nowożeńcy, są też starsi: weterani wojenni, emeryci. Pochodzą z rozmaitych środowisk. Nie brakuje turystów, którzy w Kijowie znaleźli się przejazdem. Łączy ich wspólny cel - wycieczka po rzece. Tych kilka godzin rejsu po Dnieprze spędzą razem, dobierając spontanicznie towarzystwo, rozmawiając o swych marzeniach, sensie życia, Bogu, miłości i pieniądzach, dyskutując na temat dawnej i najnowszej historii i flirtując. Bywa wesoło, zalotnie, czasem poważnie i refleksyjnie. Te spotkania i rozmowy, zaskakujące swą otwartością i swobodą, odsłaniają oblicze dzisiejszej Ukrainy. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- ReżyseriaDenis Demchenko"Kapitan i chłopiec"Alexander Babenko"Kapitan i chłopiec"Natalia Egorova"Wysportowane starsze panie"Lesya Matsko"Weteran"Lidiya Huzhva"Nowożeńcy"Nikon Romanchenko"Starszy pan - historyk"Liubov Durakova"Pop", "Borys", "Dziewczyna", "Poeci"Alisa Kovalenko"Pop", "Borys", "Dziewczyna", "Poeci"Maksim Shipov"Karykaturzysta"Andrei Litvinenko"Ruben i nowi znajomi", "Ruben i dziewczyna", "Zakochani"Lesya Matsko"Starsza pani z kolejki linowej", "Oligarcha i młode dziewczyny"Yana Antonets"Ruben i dziewczyna"
- ZdjęciaAlexander Mashtaler"Kapitan i chłopiec", "Wysportowane starsze panie"Igor Prokofiev"Kapitan i chłopiec"Michail Lubarskiy"Kapitan i chłopiec"Aleksander Marinuk"Kapitan i chłopiec"Ivan Lubish-Kirdei"Weteran", "Starsza pani z kolejki linowej""Nowożeńcy", "Ruben i nowi znajomi", "Zakochani"Pavel Levchuk"Starszy pan - historyk"Alexander Dudnik"Pop", "Borys", "Dziewczyna", "Poeci"Maksim Shipov"Karykaturzysta"Vladimir Usik"Oligarcha i młode dziewczyny"Sergei Nikiforov"Ruben i dziewczyna""Ruben i dziewczyna"
- DźwiękEkaterina Morozova"Kapitan i chłopiec", "Wysportowane starsze panie", "Nowożeńcy", "Starszy pan - historyk", "Borys", "Karykaturzysta", "Poeci"Grigirij Bilik"Weteran", "Starsza pani z kolejki linowej", "Oligarcha i młode dziewczyny"Andrei Rogachev"Weteran"Lena Menzhyl"Pop", "Borys", "Dziewczyna", "Poeci"Andrei Litvinenko"Ruben i nowi znajomi"
- Postprodukcja dźwięku
- Montaż
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
- Opieka artystyczna
- RedakcjaTVP
- TłumaczenieMarta SachnevichYana FilonenkoMargarita ProkopenkoElena Sheremetnie występuje w napisach
- Kierownictwo produkcjiSergiy OstapchukKijówTVP
- ProducentDyrektor Programu 2 TVP
- Produkcja
- Współfinansowanie
TOKIO OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2011
- Barwny, 40 min
W tym filmie świt jest rzeczywiście przebudzeniem miasta. Ludzie wstają z łóżek, a widz może popatrzeć, jak śpią Japończycy. Potem poranna gimnastyka na ulicach i skwerach; tłumy przechodniów wykonują skłony, wymachy, podskoki. Zwyczajny obrazek, choć nagle w grupie ćwiczących pojawiają się nadzy zapaśnicy sumo. Olbrzymi. Dobroduszni. Ćwiczą razem z dziećmi i staruszkami. Właśnie ta podwójność obrazów jest najciekawsza. Pod cierpliwym spojrzeniem kamery zwykłe sytuacje, jak seans portretowy, wizyta w sklepie mięsnym czy w gabinecie wróża objawiają swoje drugie, zagadkowe znaczenie. Gdzieś między kadrami, kryje się inność, odrębność i niedostępność tego świata, mimo dobrze znanych, czasem nawet zbanalizowanych konturów. Fragmenty filmu, w których pojawia się wątek zbiorowej pamięci, dotyczącej horroru wojny czy niedawnej katastrofy w Fukushimie stanowią silny kontrapunkt dla zwykłych, rodzajowych scenek odzwierciedlających tokijską codzienność. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- ReżyseriaPark Je-bum"Poranek w Tokio"Yun Sang-sook"Poranek w Tokio", "Ogród na dachu"Jo A-ra"Poranek w Tokio", "Szkoła języka japońskiego", "Teatr No", "Klub taneczny - bal w XXI wieku"Ippei Tateishi"Poranek w Tokio"Mio Kameyama"Poranek w Tokio", "Wróżbita"Saki Takahashi"Babcia Sakiego", "Bokser"Ai Lida"Polityk", "15 sierpnia", "Dr Honda", "Mama Ai"Ryotaro Ito"Portret pewnego małżeństwa"Yasuo Okoshi"Uchodźcy"Ryuichi Shimada"Teatr"
- Pomysł filmuDaisuke Yamashita"Poranna gimnastyka"
- ZdjęciaPark Je-bum"Poranek w Tokio", "Szkoła języka japońskiego", "Ogród na dachu", "Święto zmarłych"Yun Sang-sook"Poranek w Tokio"Jo A-ra"Poranek w Tokio", "Szkoła języka japońskiego", "Klub taneczny - bal w XXI wieku"Ippei Tateishi"Poranek w Tokio", "Poranna gimnastyka", "Ogród na dachu", "Wróżbita", "Święto zmarłych"Mio Kameyama"Poranek w Tokio"Ryuichi Shimada"Poranna gimnastyka", "Teatr No", "Uchodźcy", "Teatr"Ryotaro Ito"Poranna gimnastyka"Ai Lida"Poranna gimnastyka", "Polityk", "15 sierpnia", "Mama Ai"Saki Takahashi"Babcia Sakiego", "Bokser"Ryotaro Ito"Portret pewnego małżeństwa"Sota Takahashi"Klub taneczny - bal w XXI wieku", "Mama Ai"
- DźwiękSaki Takahashi"Babcia Sakiego", "Bokser"Toshiyuki Takei"Babcia Sakiego"Yasumi Nagase"Szkoła języka japońskiego", "Wróżbita"Ippei Tateishi"Teatr No"Ryotaro Ito"Portret pewnego małżeństwa"Kei Tanaka"Uchodźcy"Ryuichi Shimada"Teatr"
- Montaż
- Nadzór montażu
- Opieka artystyczna
- Making of
- RedakcjaTVP
- Kierownictwo produkcjiKoichi KuyamaTokioKihei YamamotoTokioMio Kameyama"Poranna gimnastyka"TVP
- ProducentDyrektor Programu 2 TVP
- Produkcja
- Współfinansowanie
MOSKWA OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2011
- Barwny, 51 min
Kilkanaście barwnych kamyków składa się na tę mozaikę z życia wielkiej metropolii, stolicy współczesnej Rosji. Na pierwszy rzut oka różnią się bardzo między sobą, tak jak różnią się światy prawosławnego mnicha, żołnierzy poborowych, samotnej emerytki, rodziny afgańskich imigrantów, strażniczki w metrze czy psychologa z telefonu zaufania. Każde z nich wrzucone zostało w inną przestrzeń, u każdego inaczej płynie czas i różnią się ich relacje z otaczającymi ludźmi. A jednak te mikrozbliżenia układają się w pewien czytelny wzór. Powtarzają się niektóre motywy, rekwizyty, sytuacje. Powracają niektóre słowa. Młodzi filmowcy z moskiewskich Wyższych Kursów Reżyserii stworzyli zbiorowy autoportret o niespodziewanie konsekwentnym kolorycie. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- ReżyseriaAlexey Burlutsky"Dzwonnik"Victor Belanov"Pobudka", "Ruch uliczny", "Paczki"Sophia Safayeva"Tamara"Maria Guskova"Przed narodzinami"Natalia Kudryashova"Tłumacz Bułhakowa"Vladislava Zablotskaya"Nowi moskwiczanie", "Samotność"Tatiana Churus"Tańce"Anna Kogan"Podejrzani"Ekaterina Nasedkina"Monitoring"Lika Yatkovskaya"Moskwa - Miami"Semyon Galperin"Selekcja"Elena Kuznetsova"Dobrej nocy"
- ZdjęciaDmitry Ruzov"Dzwonnik", "Podejrzani"Dmitry Lebedev"Dzwonnik"Philipp Dubrovsky"Pobudka"Alexey Perevalov"Pobudka", "Tamara", "Selekcja"Andrei Vorobiev"Tamara"Andrei Zubarev"Ruch uliczny", "Dobrej nocy"Denis Guskov"Przed narodzinami"Vasily Grigolyunas"Tłumacz Bułhakowa"Igor Mikhalychev"Paczki", "Podejrzani", "Selekcja"Nadezhda Naumova"Nowi moskwiczanie", "Tańce", "Samotność", "Monitoring"Lika Yatkovskaya"Moskwa - Miami"
- MuzykaVictor Belanov
- DźwiękEkaterina Morozova"Dzwonnik", "Tamara", "Podejrzani", "Monitoring"Victor Belanov"Ruch uliczny"
- Montaż
- Opieka artystyczna
- RedakcjaTVP
- Tłumaczenie
- Kierownictwo produkcjiDmitry AbezyaevMoskwaDiana ShalashnayaMoskwaTVP
- ProducentDyrektor Programu 2 TVP
- Produkcja
- Współfinansowanie
MIŃSK OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Rok produkcji:2011
- Barwny, 39 min
Grupka młodych chłopaków ubranych w sportowe bluzy biegnie przez miasto, traktując każdy murek, schody, ławkę w parku, a nawet pomnik jak naturalne przeszkody do pokonania przeskokiem, przerzutem lub saltem. Parkour w Mińsku, stolicy Białorusi? Czemu nie? Kamera przymuje ten punkt widzenia, zderzając się w locie ze zmianą warty przed pomnikiem Zwycięstwa, przechodniami w przejściach podziemnych i bywalcami miejskich deptaków. Czasem jednak zwalnia tempo, zaglądając do taksówki, sali wykładowej, laboratorium czy na lekcję fortepianu. W każdym z tych miejsc czeka na nas bohater, o którym trudno później zapomnieć, który zostawia znaczący ślad w dalszym biegu opowieści. Te portrety, wyraziste i pełne kontrastów, na chwilę uchylają przed nami kurtynę, która wciąż zakrywa życie na Białorusi i czyni zeń egzotyczną zagadkę. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Dźwięk
- Montaż
- Opieka artystyczna
- KonsultacjaVictor Aśliukartystyczna
- Redakcja
- Kierownictwo produkcjiSierhei PelesaBelsat
- Producent
- Produkcja
- Współfinansowanie
KISZYNIÓW OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2013
- Barwny, 44 min
Życie w Kiszyniowie to nie bajka. Filmowy portret stolicy Mołdawii niesie ze sobą obrazy, które są tego potwierdzeniem. Oglądamy morderczą harówkę robotników w niesamowitym wnętrzu fabryki cegieł ukrytym pod ziemią w zboczu góry, śledzimy codzienną krzątaninę sprzedawczyni, która w sklepie, jak na posterunku, pojawia się już bladym świtem. Mieszkańcy Kiszyniowa są zaradni: jeśli nie mogą inaczej, zakładają małe biznesy w swoich mieszkaniach. Wchodzimy do takiego zakładu fryzjerskiego w bloku. Nieco ironiczny wydźwięk w tym kontekście zyskuje scena degustacji wina, podczas której przyszli koneserzy goszcząc się w luksusowej restauracji poznają tajniki receptorów smakowych, i uczą się rozpoznawać właściwe kolory i zapachy trunku stanowiącego naturalne bogactwo Mołdawii i jej znak rozpoznawczy. Największą siłą tego filmu są jednak wypowiedzi bohaterów. Z nich dowiadujemy się konkretnych informacji o zarobkach, warunkach pracy, służbie zdrowia, bezrobociu, polityce i emigracji. Te zdania padające w rozmowach, brzmiące naturalnie i bez dziennikarskich intencji stają się źródłem konkretnej wiedzy o życiu mieszkańców Kiszyniowa, przypominają, że prawdziwy dokument żywi się okruchami realności. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- ReżyseriaVasilie Fotescu"Pod Ziemią"Yaroslava Zelinscaia"Sklepik", "Salon piękności"Vlad Bolgarin"Aktorzy"Ekaterina Trokhina"Konduktorka"Ilinka Stînca"Urząd pracy"Victor Galuşca"Obiad"Lilia Petrina"Degustacja wina"Vsievolod Takii"Degustacja wina"Xenia Ciuvaşeva"Szpital"Rada Ursu"Balet"Marina Shupac"Włochy", "Rodzina"
- ZdjęciaSergiu Padurean"Pod Ziemią""Sklepik", "Konduktorka", "Salon piękności", "Degustacja wina"Vlad Bolgarin"Aktorzy"Ekaterina Trokhina"Konduktorka"Lucia Lupu"Urząd pracy", "Rodzina"Xenia Ciuvaşeva"Urząd pracy", "Szpital"Victor Galuşca"Obiad"Sergiu Padurean"Włochy"
- Korekcja barwna
- Aranżacja muzykiAlexe Pupăzan
- DźwiękVlad Bolgarin"Aktorzy"Alexe Pupăzan"Urząd pracy"
- MontażVlad Bolgarin"Aktorzy"Natalia Shaufert"Salon piękności"Xenia Ciuvaşeva"Szpital"
- RealizacjaCălin Lozan"Okna"Victor Galusca"Okna"Andrei Moraru"Okna"Ekaterina Trokhina"Okna"Eugeniu Bocancea"Okna"Maria Popova"Okna"Rada Ursu"Okna"
- Opieka artystyczna
- Konsultacjaoperatorska
- Redakcjaredaktor prowadzący; TVPredaktor prowadzący; Belsat
- TłumaczenieTatiana ChitiiKsenia MarcovAnastasia PonomariZurab KochyashviliEugen Poleacek
- Kierownictwo produkcjiTVPSierhei PelesaBelsatVictoria DunaevaBelsat
- Koordynacja produkcyjnaVitalie CîrhanăKiszyniów
- Produkcja
- Współfinansowanie
BYDGOSZCZ OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2013
- Barwny, 49 min
Bydgoszcz nie jest metropolią i to odróżnia ją od stolic, które zostały do tej pory sportretowane w cyklu "Świat od świtu do zmierzchu". Choć życie płynie tu wolniejszym rytmem, to jednak Bydgoszcz nie ma charakteru prowincjonalnego miasteczka. Malowniczo poprzecinane siecią kanałów śródmieście tętni ruchem ulicznym, widać nowe, budowane z rozmachem inwestycje a ludzie, jak to ludzie, wiecznie się dokądś spieszą… Przewodnikiem po Bydgoszczy okazuje się kominiarz. Postać realna, ale także poetycko metaforyczna, spogląda z wysokości dachów i kominów na miasto, jak jego tajemniczy opiekun i patron. Razem z nim wchodzimy do mieszkań, przeważnie biednych bo ogrzewanych starymi piecami węglowymi i przysłuchujemy się zwykłym sąsiedzkim rozmowom, w których od słów ważniejsza jest mowa ciała, ludzkie zachowanie, gesty, uśmiechy, spojrzenia. W tym teatrzyku codzienności mieszka wciąż wiele ciepła i zaufania, o wiele więcej niż przywykliśmy sądzić. Taki ciepły, przyjazny charakter mają również sceny podpatrzone w kolekturze gier losowych, rozmowa o ulubionych filmach ze staruszkiem kinomanem, który od osiemdziesięciu lat nieprzerwanie prowadzi sprawozdawczą buchalterię obejrzanych utworów, ale także wzruszająca scena codziennej opieki nad starszą panią, cierpiącą na zanik pamięci. Ciężar gatunkowy tych rozmów powoli rośnie, by swą kulminację osiągnąć w niesamowitej dyskusji grabarzy na zapleczu zakładu pogrzebowego, którzy odpoczywając po całym dniu pracy zaczynają się spierać o istnienie Boga i różnicę pomiędzy tym co żywe i martwe.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria"Kajakarki""Kajakarki""Starsze panie""Bitwa o śluzę", "Dzieci w muzeum""Pianista""Niewidomi w kuchni", "Szkoła tańca", "Niewidomi w kościele""Pan Czubek""Lotto""Blokersi""Blokersi""Romowie""Miłośnik kina""Filozofia grabarzy"
- Realizacja"Przejście dla pieszych""Przejście dla pieszych""Przejście dla pieszych""Kominiarz", "Most""Kominiarz", "Most","Kominiarz", "Most""Kobieta z walizką""Kobieta z walizką"
- Zdjęcia"Kajakarki", "Bitwa o śluzę", "Niewidomi w kuchni", "Miłośnik kina""Kajakarki", "Bitwa o śluzę", "Pan Czubek", "Lotto", "Szkoła tańca", "Romowie""Starsze panie", "Dzieci w muzeum", "Pianista", "Blokersi", "Miłośnik kina", "Filozofia grabarzy""Bitwa o śluzę", "Blokersi""Pianista""Niewidomi w kościele"
- Korekcja barwna
- Dźwięk"Pianista", "Lotto"
- Montaż
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
- Opieka artystyczna
- Konsultacjaartystycznaoperatorskaoperatorskaoperatorska
- RedakcjaTVPBelsat
- Kierownictwo produkcjiTVPSierhei PelesaBelsatVictoria DunaevaBelsat
- Producent
- Produkcja
- Współfinansowanie
EREWAŃ OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2013
- Barwny, 43 min
Jeden z bohaterów tego filmu, operator wielkiego dźwigu budowlanego patrzy na miasto z wysoka. Widzi niejedno. Ten dystans i samotność na wysokościach prowokuje do przemyśleń, którymi chętnie się dzieli z twórcami filmu. Kamera i my, widzowie, razem z nią przejmujemy ten punkt widzenia. Oglądamy z góry dachy domów, wijące się wśród nich pasma ulic i nagle zauważamy młodą dziewczynę, robiącą fotografie. Ona też lubi odgórną perspektywę. Maluje panoramy miasta z widokami dachów o spokojnej, nieco melancholijnej kolorystyce. Paradoksalnie jednak, ten film trzyma się blisko ziemi. Widzimy jak żyje wielodzietna rodzina, w której ojciec zbiera złom a jeden z synów sprzedaje na ulicach śródmieścia święte obrazki za grosze. Widzimy jak w piwnicznej piekarni pracują kobiety wypiekające starodawnym sposobem lawasze, ormiańskie chleby. Przyglądamy się także codziennym rytuałom starego małżeństwa, ich pogodnym pogwarkom, niespiesznym gestom i milczeniu, w które się pogrążają. Spokojna narracja filmu próbuje uchwycić coś, co wypełnia przestrzeń pomiędzy wzniosłą perspektywą dźwigu z widokiem na Ararat a przyziemną krzątaniną wokół codziennych spraw, walką o przeżycie kolejnego dnia. Każdy widz będzie musiał nazwać to po swojemu.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- ReżyseriaAlla Harutyunyan"Wagon"Tatevik Baghdasaryn"Lawasze", "Kaskada"Aren Malaqyan"Miłość"Andranik Harutyunyan"Dywany"Lusine Papoyan"Kalendarze"Argishti Madancyan"Szkoła"Vahan Khachatryan"Kierowca autobusu"Vruyr Simonyan"Dźwig", "Kaskada"Ani Hakobyan"Lekcja śpiewu"Mery Aghakhanyan"Marzenie o Erewaniu"Ashot Hovsepyan"Dachy Erewania"
- ZdjęciaVardan Harutyunyan"Dźwig"Martin Hovhannisyan"Wagon", "Miłość", "Dźwig", "Lekcja śpiewu", "Dachy Erewania"Vruyr Simonyan"Lawasze", "Dźwig"Gabriel Mirakyan"Dywany"Vahe Hakobyan"Kalendarze"Argishti Madancyan"Szkoła"Areg Kozmoyan"Kierowca autobusu"Mery Aghakhanyan"Marzenie o Erewaniu"Hayk Gevorgyan"Dachy Erewania"
- Korekcja barwna
- DźwiękBelsatTatevik Manukyan"Wagon", "Miłość", "Lekcja śpiewu"Nikolay Hovhannisyan"Dywany"Mariam Mirzoyan"Lekcja śpiewu"
- Montaż
- TłumaczenieEleonora ZalyanRima SukiasyanMeline YeghoyanZuzanna Suszanik-ZakaryanArshak StepanyanZurab KochyashviliAdrian Rotaru
- Opieka artystyczna
- Konsultacjaoperatorska
- KoordynacjaAnush KocharyanErewańAnahit KhachatryyanErewań
- RedakcjaTVPBelsat
- Kierownictwo produkcjiTVPSierhei PelesaBelsatVictoria DunaevaBelsat
- Produkcja
- Współfinansowanie
TBILISI OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2013
- Barwny, 43 min
Dwa samochody pędzą po krętych i stromych ulicach stolicy Gruzji: taksówka prowadzona przez wesołego i ciekawskiego uciekiniera z Suchumi i karetka pogotowia z ekipą ratowników medycznych, niosących pomoc w nagłych wypadkach. Przypadkowi pasażerowie, przypadkowe rozmowy, mikro-spotkania, mini-relacje. Karuzela twarzy, gestykulacji, spojrzeń, uśmiechów. Nieprzerwany potok słów. Tbilisi przez szybę samochodu wydaje się tętnić życiem, energią, ludzką zaradnością, choć rozmowy często bywają niewesołe. Bieda, bezrobocie, choroby, emigracja, konflikty polityczne - o tym mówią pasażerowie, to właśnie tym problemom codziennie stawiają czoła. Niekiedy kamera usamodzielnia się, aby zajrzeć do wnętrza mieszkań, przysłuchać się toastom przy wieczerzy, zobaczyć jak wygląda egzamin szkolny, próba koncertu chóralnego, lekcja dla niewidomego, wiejskie wesele, czy ślubna ceremonia. I znowu powrót na rozgrzaną palącym słońcem, gwarną ulicę, pełną przechodniów, sprzedawców i kupujących. Strumień zdarzeń i ludzi rejestrowany jest płynnie i z szybkością przywodzącą na myśl teledyski. Po obejrzeniu tej panoramy nie pamięta się pojedynczych bohaterów, ale pozostaje silne wrażenie ich wspólnej obecności, która ma swoją niezatartą, osobliwą specyfikę. Jest w tym chyba jakaś magia…
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- ReżyseriaVakho Jajanidze"Chór", "Karetka", "Suknia weselna", "Łaźnia", "Wesele"Ivliane Chitidze"Chłopiec z coca-colą", "Pieśń miłosna"Mariam Phirtskhalava"Egzamin"Levan Dzadzamia"Taksówkarz", "Uchodźcy"Eka Kukhianidze"Nauka chodzenia", "Sprzedawca ryb""Ani"Tamuna Kldiashvili"Chrzest"Keti Kipiani"Elijava - rynek pracy"Eliso Gakharia"Narodziny"
- Zdjęcia"Chór", "Taksówkarz", "Nauka chodzenia", "Łaźnia", "Elijava - rynek pracy", "Sprzedawca ryb", "Uchodźcy""Chłopiec z coca-colą", "Ani"Ivliane Chitidze"Pieśń miłosna"Lasha Kapanadze"Egzamin", "Chrzest""Suknia weselna", "Wesele"Nika Okitashvili"Łaźnia", "Elijava - rynek pracy"Ina Nersesian"Narodziny"
- Korekcja barwna
- MuzykaTbiliso
- DźwiękGuri Pasikashvili"Chłopiec z coca-colą", "Chrzest", "Uchodźcy"Vakho Jajanidze"Suknia weselna", "Wesele"
- Montaż
- TłumaczenieMaya KobaliaZurab KochyashviliLevan ChoplianiShorena AbuladzeGiorgi MakharadzeHayk HovhannisyanAdrian Rotaru
- Opieka artystyczna
- Konsultacjaoperatorska
- KoordynacjaOtar LitanishviliTbilisi
- RedakcjaTVPBelsat
- Kierownictwo produkcjiTVPSierhei PelesaBelsatVictoria DunaevaBelsat
- Producent
- Produkcja
- Współfinansowanie
KALKUTA OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2015
- Barwny, 53 min
Sercem Kalkuty jest rzeka Ganges, wyraźnie wybijająca rytm, w jakim mieszkańcy budzą się każdego dnia. To nad jej brzeg przychodzą na poranne i wieczorne modlitwy, tu też rozpoczyna się opowieść o tym niezwykłym mieście. Kolory i dźwięki onieśmielają swoją intensywnością, zacierają się granice pomiędzy ubóstwem a przaśnością, Kalkuta jest w ciągłym biegu. Miasto przepełnione jest ludźmi, z których każdy ciężko pracuje, aby godnie żyć. Śpiewak z pociągu zbiera na studia syna, dwóch młodych chłopców zajmuje się kozami, aby wydać siostrę za mąż, mała dziewczynka robi akrobacje na linie, utrzymując w ten sposób całą rodzinę. Pomimo ciężkich warunków, w jakich przyszło im żyć, mieszkańcy Kalkuty nie zapominają o swoich marzeniach i o tym, co w życiu jest naprawdę ważne. Studenci uniwersytetu walczą o prawa kobiet, dzieci z Kalighatu uczą się jak dobrze traktować bliźnich, a pracownik Taty rozważa zmianę pracy, marząc o karierze filmowca. Kalkuta na pierwszy rzut oka wydaje się być pogrążona w chaosie, jednak z czasem łatwo zauważyć, że spod tej powierzchowności przebija się niezwykła harmonia, w jakiej mieszkańcy nauczyli się żyć. Pomimo wciąż obecnej na ekranie ciężkiej pracy, z przewijających się twarzy nie znikają uśmiechy, zarówno dziecięce, jak i te doświadczone życiem. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- ReżyseriaAmitabha Das"Ganges", "Tory", "Akrobatka", "Remont"Nikhil Parihar"Muzyka w pociągu", "Bileterka", "Tabletki", "Psychodrama", "Rodzina"Ramkrishna Soren"Krew", "Cegły", "Krematorium"Srijani Dey"Pomoc domowa", "Dworzec"Alexander Leo Pou"Kozy", "Pranie"Sounak Kar"Policjant", "Korporacja"Shayak Ghosh"Telenowela"Soumita Moitra"Nocna restauracja", "Wieczorna modlitwa"Navneeth Nambiar"Nocna restauracja", "Wieczorna modlitwa"
- Pomysł filmuVimalesh Ghodeswar"Wieczorna modlitwa"
- Zdjęcia"Ganges", "Tory", "Akrobatka", "Pranie", "Remont", "Nocna restauracja", "Psychodrama""Muzyka w pociągu", "Krew", "Cegły", "Pomoc domowa", "Tabletki", "Krematorium", "Rodzina", "Dworzec"Nikhil Parihar"Muzyka w pociągu"Kishore Kumar"Bileterka""Kozy", "Policjant"Alexander Leo Pou"Kozy", "Pranie"Romit Ganguly"Korporacja"Anshul Uniyal"Telenowela"Eshan Silwspółpraca; "Korporacja"Sumana Barmanwspółpraca; "Psychodrama"
- Korekcja barwna
- Dźwięk
- Montaż
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażystyw napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
- Nadzór montażu
- Opieka artystyczna
- Redakcjaredaktor prowadzący; TVPredaktor prowadzący; Belsat
- TłumaczenieUrmila JagannathanJaba Banerjee
- Kierownictwo produkcjiTVPBelsat
- Koordynacja produkcyjnaNilotpal MajumdarKalkutaAmaresh ChakraburttyKalkuta
- Produkcja
- Współfinansowanie