Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

SHTIKAT HAARCHION

  • Tytuł alternatywny: A FILM UNFINISHED
  • Tytuł polski: NIEDOKOŃCZONY FILM
  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Niemcy, Izrael
  • Rok produkcji:
    2010
  • Barwny, 91 min

Historia filmu, którego nigdy nie ukończono. Istnieje tylko jego wersja robocza, przechowywana w niemieckim Archiwum Filmowym. Film ten jest najdłuższym obrazem, jaki nazistowscy działacze propagandowi nakręcili na terenie getta warszawskiego. Powstał na krótko przed deportacją mieszkańców z getta. Zawiera starannie skonstruowane sceny, w których "opływające luksusem" życie Żydów w getcie przeciwstawione jest ujęciom ukazującym głód, śmierć i cierpienie pozostałych jego mieszkańców. Nie wiadomo, w jakim celu nakręcono ten film propagandowy ani do kogo był skierowany. Po wojnie niektóre ujęcia były wykorzystywane jako "nagrania archiwalne" w filmach dokumentalnych o getcie warszawskim. Yael Hersonski przeprowadziła wywiady z osobami, które pamiętają, jak ów film propagandowy powstawał. Wyszukała pamiętniki pisane przez mieszkańców getta, a nawet dotarła do nagrań z przesłuchania kamerzysty filmu. Wszystkie zebrane świadectwa dostarczają dowodów cynizmu twórców filmu, a także podważają prawo do bezkrytycznego posługiwania się podobnymi obrazami. "Obraz, bardziej niż inne środki dokumentacji, takie jak świadectwa ustne bądź dokumenty pisemne, jest otwarty na interpretację i przekazuje znacznie więcej niż odbiorcy są zdolni bądź skłonni zobaczyć" mówi Hersonski. "Archiwalne nagrania z Holokaustu dały początek systematycznej kinowej dokumentacji zbrodni wojennych. Gdy świat wizualnie stał się świadkiem katastrofy, obrazów nie można już było traktować tak, jak wcześniej. Nastąpiła zmiana, ta ludzka warstwa ochronna została z nich zdjęta. Stopniowo też zaczęła się unosić zasłona znieczulenia, która do tej pory przesłaniała to, co niewyobrażalne, skrywając prawdziwą grozę."

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2024.06.06 01:58:28
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.