Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

STEPS

  • Tytuł polski: SCHODY
  • Film animowany
  • Produkcja:
    USA
  • Rok produkcji:
    1987
  • Gatunek:
    Film eksperymentalny
  • Barwny, 25 min
    Film zrealizowany z zastosowaniem m.in. techniki "instant video".

Podobnie jak niemal wszystkie filmy Zbigniewa Rybczyńskiego, również "Schody" zebrały wiele laurów: w 1987 r. nagrodę ITS Monitor Award i nagrodę specjalną dla najlepszego programu wideo na MFF w Rio de Janeiro, a w 1989 r. w Mediolanie - Premio Internazionale Leonardo za wkład w rozwój sztuki wideo. W filmie tym reżyser wprowadza grupę współczesnych turystów amerykańskich, oprowadzanych przez rosyjskiego przewodnika, w rozgrywającą się na słynnych odeskich schodach czarno-białą sekwencję "Pancernika Potiomkina" Sergiusza Eisensteina z 1925 r. Turyści pojawiają się wśród postaci Eisensteina tak, jakby "zwiedzali" tamten film, wplątują się między tłum uciekający w panice przed naporem żołnierzy. Jeden z nich, jak przystało na "rasowego" turystę, filmuje nawet makabryczne sceny. Inni również traktują rozstrzeliwanych, tratowanych cywili jak "obiekty do oglądania", albo z kolei nie zwracają uwagi na tragedię ofiar, zajęci swoimi sprawami: rozmowami, telefonowaniem przez komórki, pozowaniem do zdjęć, słuchaniem muzyki z przenośnych magnetofonów itp. Złudzenie zlania się dwóch filmowych światów w jedną groteskową całość jest nieodparte. Recenzenci odczytywali film na różne sposoby: jako "science fiction ery technotronicznej", jako "happening z elementami dreszczowca" albo też jako "przenikliwą satyrę społeczno-polityczną". [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2024.06.06 01:42:58
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.