Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

PASSI D' AMORE

  • Tytuł polski: MIŁOSNE PAS
  • Film fabularny - telewizyjny
  • Produkcja:
    Włochy
  • Rok produkcji:
    1990
  • Język:
    włoski
  • Barwny, 2 części: 86 + 93 min

W "Miłosnym pas" Daniel Olbrychski zagrał rolę owianego sławą, zżeranego tęsknotą za ojczyzną rosyjskiego choreografa. Obraz powstał w okresie kilkuletniej współpracy Obrychskiego z włoskimi telewizjami. Miał już wtedy za sobą między innymi udział w nakręconym dla komercyjnego Canale 5 filmie "Bugiarda" i dokonanej przez RAI ekranizacji sztuki Karola Wojtyły "Przed sklepem jubilera". Odtwórczyni głównej roli natomiast, Alessandra Martines, w "Miłosnym pas" zadebiutowała jako aktorka. Mając 12 lat zaczęła naukę w szkole baletowej przy Operze w Rzymie. Po jej ukończeniu podpisała kontrakt z baletem w Zurychu, potem tańczyła w Paryżu i Nowym Jorku. Po powrocie do Włoch stała się gwiazdą bardzo popularnego programu rozrywkowego "Fantastico", nadawanego we włoskiej publicznej Jedynce (Raiuno) w sobotnie wieczory. Nie było to może najlepsze zajęcie dla ambitnej tancerki, okazało się jednak niezłym punktem wyjścia do kariery filmowej. Po latach ciężkiej pracy Lisa Bordin odnosi sukces: wygrywa konkurs i otrzymuje stypendium równoznaczne z przyjęciem na ostatni rok nauki w prestiżowej szkole baletowej przy mediolańskiej La Scali. Dziewczyna opuszcza rodzinne Castel Franco, miasteczko leżące w okolicach Wenecji, i jedzie do słynnego teatru, wymarzonego celu wielu młodych śpiewaków, tancerzy i muzyków. W tym też czasie do La Scali wraca po latach Andriej Pietrowicz Romanow, rosyjski choreograf od dawna działający na Zachodzie po porzuceniu ojczyzny. Prowincjuszka, niezbyt przychylnie przyjęta przez nowe koleżanki, dość szybko odnajduje się pośród młodych tancerek. Zdobywa nawet szczerą sympatię kilku z nich. Udaje się jej także zupełnie nieźle urządzić w Mediolanie. Przez przypadek zostaje współlokatorką Sharon, Amerykanki próbującej odnieść sukces we Włoszech. Dzięki niej Lisa poznaje maklera giełdowego Stefana, który zaczyna zabiegać o względy tancerki. Ją jednak interesuje tylko nauka, konkurencja między adeptkami baletu jest bowiem ogromna, a staje się jeszcze większa, kiedy dziewczęta dowiadują się, że ich spektakl dyplomowy ma przygotować słynny Romanow. Rosjanin ma też zdecydować, która z nich otrzyma w tym spektaklu rolę primabaleriny. Choreograf podejmuje decyzję nieśpiesznie. Analizuje kasety wideo, na których zarejestrowano ich popisy. Ogląda dziewczęta podczas prób. W trakcie takiej próby jedna z uczennic mdleje. Okazuje się, że nie mogąc sprostać rosnącym wymaganiom nauczycielek, nie wytrzymując tempa ćwiczeń, zaczęłą brać amfetaminę. Wzburzona dyrektorka szkoły natychmiast usuwa dziewczynę z kursu i zarządza rewizję. Podczas przeglądu szafek uczennic, któraś rzuca swoje pudełeczko z amfetaminą pod nogi Lisy. Ta zapewnia, że specyfik nie jest jej, dyrektorka nie wierzy. Nie ma jednak dowodu, że dziewczyna kłamie, nie wyrzuca jej więc ze szkoły, ale na dwa miesiące zawiesza w prawach uczennicy. Romanow jest wściekły, bo właśnie Lisę wybrał do roli primabaleriny dostrzegając jej wielki talent. Jest przekonany, że ta właśnie tancerka z całą pewnością nie brała prochów, lecz dyrektorka nie chce słuchać jego argumentów, jednocześnie namawia choreografa, by w miejsce Lisy wybrał jej ulubienicę. Załamana Lisa nie wie co robić. Nie wraca do rodzinnego Castel Franco, odstępuje jednak od dotychczasowego reżimu, który narzuciła sobie w życiu. Ten moment wykorzystuje Stefano. Lisa ulega mu. Zostaje kochanką maklera, ale wkrótce otrząsa się z załamania. Nie chce zmarnować wielu lat ciężkiej pracy, wynajmuje więc salkę na peryferiach Mediolanu i samotnie w niej ćwiczy. Odnajduje ją tam Romanow uradowany postawą dziewczyny, odwlekał bowiem datę dyplomowego spektaklu, by w partii solowej mogła w nim mimo wszystko wystąpić wybrana przez niego tancerka. Uszczęśliwiona Lisa wraca na scenę w La Scali. Wkrótce jednak dowiaduje się o czymś, co może zagrozić jej tak dobrze zapowiadającej się karierze artystycznej. Musi szybko podjąć decyzję, która rozstrzygnie o jej przyszłości. Ku zdumieniu i wzburzeniu choreografa, nie zjawia się na kolejnej próbie. Lisa jedzie do Castel Franco. Nie mówi jednak rodzicom o swoich sprawach, a zwłaszcza o tym, że jest w ciąży. Jest przygnębiona, co rodzice, nieświadomi sytuacji, kładą na karb niepowodzenia w szkole. Dziewczyna szybko wraca do Mediolanu, gdzie ma się stawić w szpitalu. Obudzone pobytem w domu wspomnienie rozpaczy matki po stracie drugiego dziecka odwodzi ją jednak od zamiaru usunięcia ciąży, choć tego właśnie chce Stefano, obojętny na los byłej kochanki. Pokaz dyplomowy odbywa się bez niej. Solową partię Wiosny w "Wiośnie" Vivaldiego tańczy Elena. Lisa zaś znajduje skromny pensjonat, próbuje pracować i cały czas okłamuje rodziców, zapewniając ich, że tańczy. Pewnego dnia w tramwaju spotyka Daria. Młody muzyk zwrócił na nią uwagę, kiedy wkrótce po przyjeździe do szkoły baletowej wybrała się z koleżankami do klubu, w którym grał. Ucieszony tym spotkaniem młodzieniec otacza Lisę troskliwą opieką. Dziewczyna przenosi się nawet do opuszczonego kościoła, w którym zespół Daria dierżawi pomieszczenia. Kiedy zaś na świat przychodzi mała Cristina, koleżanki muzyków chętnie zajmują się dziewczynką, pomagając w ten sposób Lisie pragnącej powrócić do tańca. Tymczasem Andriej Romanow wraca do Mediolanu po krótkim acz triumfalnym pobycie w Moskwie. Nie może zapomnieć o Lisie, nie tylko dlatego, że widział w niej ogromny talent, który nie powinien być zmarnowany. Uświadamia sobie, że kocha dziewczynę, i to od dawna. Odnajduje ją w dyskotece, gdzie Lisa urozmaica tańcem występy zespołu Daria. Choreograf proponuje jej powrót do klasyki i tytułową rolę w balecie "Romeo i Julia", który ma zamiar wystawić na scenie La Scali. Lisa obawia się, że po z górą półtorarocznej przerwie nie sprosta zadaniu. Ulega jednak żarliwym namowom Romanowa. Zaczyna wytężoną pracę. Jest jej bardzo ciężko, zwłaszcza że Dario nagle wyjeżdża. W dniu premiery muzyk jednak wraca do Mediolanu. Lisa odnosi ogromny sukces. Po przedstawieniu, przed budynkiem teatru, upojony powodzeniem choreograf wreszcie wyznaje jej miłość. Dario w oddali czeka na koniec rozmowy baletnicy z mistrzem. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Sergio Sollima
     
  • Scenariusz
    Silvana Buzzo
     
    Bruno Di Geronimo
     
    Franco Verucci
     
  • Zdjęcia
    Giorgio Di Battista
     
  • Scenografia
    Enrico Luzzi
     
  • Muzyka
    Guido De Angelis
     
    Maurizio De Angelis
     
  • Obsada aktorska
    Alessandra Martines
    Elisa
    Andriej Pietrowicz Romanow
    Jean Dalric
     
    Matteo Gazzolo
     
2020.03.29 00:13:29
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.