MIASTO PRYWATNE
- Film fabularny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:1994
- Premiera:1994. 10. 07
- Barwny, 73 min
Lokacje: Warszawa (m. in. Stadion Dziesięciolecia), Żyrardów, Pruszków (Żbików).
Niewielkie miasto. Jedno z wielu położonych w najbliższym sąsiedztwie stolicy... W owym miasteczku - jakieś podwórko, raczej szpetne, podobne wielu innym... I jeszcze podwórkowa paczka - kilku małolatów, kilka panienek. Najważniejsza jest jednak trójka: Ali, Pawik i blond - bogini Małgośka. To jasne, że właśnie w niej kochają się do szaleństwa obaj wodzowie. Młodzieńcze marzenia, razem spędzane wieczory, wino pite z gwinta i mocne poczucie wspólnoty. Ta sama paczka kilka lat później to już wyraźnie młodzieżowy gang, o sprecyzowanej hierarchii dowodzenia. Brutalne napady, prostackie kradzieże, ot - pomysł na łatwe życie. A gdzieś pod spodem - bardzo silna potrzeba ucieczki od samej rzeczywistości, imperatyw posiadania czegoś na własność, tylko dla siebie, czego nie mają inni... "To miasto jest moje.... " - takie stwierdzenie pada w filmie kilka razy. Jest to bowiem bezczelnie uproszczona definicja władzy, skrojona na miarę i według potrzeb bohaterów. Władzy złudnej, bo opartej na przemocy i strachu, ale też władzy bardzo konkretnej i rzeczywistej. W następnej odsłonie gang nastolatków jest już lokalną mafią. Kiedy trzeba zabić - zabijają. "To miasto jest moje", teraz brzmi to już rzeczywiście złowieszczo. Duże skoki, poważne interesy, bardzo duża forsa... Ale nadchodzi moment, gdy na scenę wkracza polityka. Nowy układ władzy, ten po zwycięskich wyborach 1989 roku - generuje nowe postaci i nowy styl działania ludzi z politycznego zaplecza zwycięzców... Mafia Alego i Pawika może być tu bardzo przydatnym sojusznikiem... Oczywiście - do czasu. Pierwszą ofiarą jest przyjaźń. Następnymi - grupowa solidarność, miłość i wreszcie życie...
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser II
- Scenariusz
- Dialogi
- Zdjęcia
- Operator kamery
- Współpraca operatorska
- Oświetlenie
- Wózkarz
- Laboratorium
- Scenografia
- Dekoracja wnętrz
- Współpraca dekoratorskaWojciech Łukasik
- Rekwizyty
- Kostiumy
- Współpraca kostiumograficzna
- Muzyka
- Wykonanie muzykiJohn PatitucciVincent P. Colaiuta
- Konsultacja muzyczna
- Dźwięk
- Operator dźwięku II
- Współpraca dźwiękowa
- Imitator dźwięku
- Nagranie muzyki
- Realizacja nagrań
- Montaż
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
- Charakteryzacja
- Opieka medycznanie występuje w napisach
- Kierownictwo produkcji
- Kierownictwo produkcji II
- Współpraca produkcyjna
- Kierownictwo planu
- Script (Sekretariat planu)
- Produkcja
- Współpraca produkcyjna
- Współfinansowanie
- Obsada aktorskaPaweł "Pawik""Ali"Gocha, żona "Pawika""Dziurga""Barnaba""Kaczor"ksiądzpolityk współpracujący z "Alim"właściciel sklepu monopolowegoochroniarz "Pawika"ochroniarz "Pawika"ochroniarz "Alego"ochroniarz "Alego"recepcjonistakobieta zamordowana przez bandę podczas napadu; w napisach nazwisko: KuncewiczJakub Skalskisyn Gochy i "Pawika"właściciel dyskotekiRosjaninJurij ItskovRosjaninBartłomiej Łotockimłody "Pawik"Konrad Kowalczukmłody "Ali"młody "Dziurga"Sebastian Głowackimłody "Barnaba"młody "Kaczor"krawiec na odpuście pod kościołem; nie występuje w napisachkelnerka; nie występuje w napisachdziewczyna z rowerem; nie występuje w napisachkobieta przy stole bilardowym; nie występuje w napisachnie występuje w napisachoficer policji rozmawiający z "Pawikiem"; nie występuje w napisachRosjanin na stadionie; nie występuje w napisachmatka chłopca z pistoletem na odpuście; nie występuje w napisachpianista; nie występuje w napisachchłopiec zabity podczas napadu; nie występuje w napisachdziennikarka telewizyjna; nie występuje w napisachprostytutka; nie występuje w napisachprostytutka; nie występuje w napisachRosjanin na stadionie; nie występuje w napisachfacet pilnujący autobusu na stadionie