W DOMU
- Cykl
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Premiera:2020. 07. 16
Antologia 14 filmów, stworzonych w czasie ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa w ramach artystycznego manifestu: filmy muszą dziać się tu i teraz, w czasie pandemii; nie mogą trwać dłużej niż 10 minut; wszystkie muszą uwzględniać wprowadzone na czas pandemii restrykcje; artyści muszą przygotować filmy samodzielnie w czasie 4 tygodni, mając pełną dowolność w kwestii formy i gatunku. "W domu" jest powstającym w całkowitej artystycznej wolności twórczym opisem sytuacji ograniczenia swobody jednostek.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Postprodukcja obrazuproducentproducentproducent wykonawczykoordynatorasystent
- Digital Intermediatesupervisor
- Mastering
- Mastering dźwięku
- Grafika
- Napisyanimacja napisów początkowychanimacja napisów początkowychkońcowe
- Obsługa prawnaHBO EuropeHBO EuropeAndrew StruckeHBO EuropeHBO Europe
- Współpraca produkcyjnaHBO Europe
- Koordynacja produkcyjnaHBO Europe
- Producent wykonawczyAntony RootHBO EuropeJohnathan YoungHBO Europe
- Producent
- Producent towarzyszący
- Produkcja
TO NIE MY
- Film krótkometrażowy
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Czarno-biały + barwny, 11 min
Eksplikacja reżysera: Wirus zastał mnie na Sycylii, gdzie przygotowywałem swój nowy film. Dzięki niemu zostałem świadkiem zarówno włoskiej tragedii, jak i włoskiego heroizmu. Ale też splendoru sycylijskiej wiosny. Czas się na chwilę zatrzymał, ale też czas zdaje się mieć tu inny wymiar. Moim filmem dziękuję Sycylii za jej szczodrą gościnność.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Scenariusz
- Zdjęcia
- Dźwięk
- Montaż
- Współpraca montażowaJason Merlew napisach określenie funkcji: Asystent
UKRYJ MNIE W SAMOLOCIE LECĄCYM DO MARAKESZU
- Film krótkometrażowy
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Barwny + czarno-biały, 12 min
Eksplikacja reżysera: Sytuacja, w której znaleźliśmy się przez pandemię, kojarzy mi się z przebywaniem na pustyni. To dla mnie czas spotkania z samym sobą - filtrowania pamięci, przewijania kaset home video, rejestru autosejsmicznych drgań, gapienia się na samoloty i wróżenia ze smug kondensacyjnych. Stan zawieszenia w oczekiwaniu na mróz pustynnej burzy albo ciepły letni deszcz. Pustynia tworzy miraże i dekonstruuje iluzje. Ilekroć odbywam podróż do jej surowych krajobrazów, jest to przeżycie transgresywne i wzbogacające. Dziś pustynia wsypuje się do naszych domów, a rzeczywistość dostaje polidypsji.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseriaw napisach określenie funkcji: Obrazy i słowa
- Asystent reżysera
- Scenariuszw napisach określenie funkcji: Obrazy i słowa
- Zdjęciaw napisach określenie funkcji: Obrazy i słowa
- Korekcja barwna
- Muzyka
- Dźwięk
- Montażw napisach określenie funkcji: Obrazy i słowa
- Współpraca montażowa
- Projekt plakatu
- Tłumaczenie
- Kierownictwo produkcji
- Produkcja
Variapokaż
DOM W SKORUPCE
- Film animowany
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Barwny, 6 min
Eksplikacja reżyserki: To jest film o tym, jak jesteśmy jeszcze bardziej zamknięci w swoich bańkach, mimo że możemy komunikować się na odległość na tyle sposobów. O mojej relacji z mediami, które pochłaniam, a konkretnie z jednym kanałem na platformie streamingowej, który oglądam na okrągło i o tym, jak zmieniam się powoli w zwierzę domowe.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Scenariusz
- Animacja
- Dźwięk
DZISIAJ SĄ MOJE URODZINY
- Film krótkometrażowy
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Czarno-biały, 11 min
Eksplikacja reżysera: Dzisiaj, kiedy już wiem, co z tego wszystkiego wyszło, mogę powiedzieć, że robiąc swój mały film zanurzyłem się w Tu i Teraz, a właściwie w Tam i Wtedy. Zaskakujące nawet dla mnie jest to, że w swoim zawodowym życiu odwróciłem kamerę o 180 stopni.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Scenariusz
- Zdjęcia
- Grip
- Korekcja barwna
- Konforming
- Muzyka
- Dźwięk
- Montaż
- Tłumaczenie
Variapokaż
CZEKAMY
- Film krótkometrażowy
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Barwny, 10 min
Eksplikacja reżysera: Czekanie w czasie pandemii jest wyjątkowe. Każdy doświadcza go w inny sposób. My akurat czekaliśmy... na coś innego.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Scenariusz
- Współpraca operatorska
- Konforming
- Korekcja barwna
- Muzyka
- Nagranie muzyki
- Miks muzyki
- Dźwięk
- Montaż
- Tłumaczenie
KORONAŚWIRUSY
- Film fabularny - krótkometrażowy
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Barwny, 12 min
Lockdown - moment powrotu do siebie - w onlinie wszystko staje się iluzją. Która z rzeczywistość jest prawdziwa?
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser II
- Scenariusz
- Zdjęcia
- Zdjęcia dodatkowePaweł Czarneckiujęcia Warszawy
- Oświetlenie
- Przygotowanie materiałów do montażu
- Korekcja barwna
- Scenografia
- Kostiumy
- Dźwiękrejestracja
- Sound design
- Montaż
- Charakteryzacja
- Napisy
- Tłumaczenie
- Postprodukcja
- Kierownictwo produkcji
- Obsada aktorska
Variapokaż
MASKI I LUDZIE
- Film dokumentalny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Barwny, 11 min
Eksplikacja reżysera: Upływ czasu w pandemii stał się moim bohaterem. Świat się zatrzymał, a moja kamera na balkonie wraz z nim. Obserwuję w jednym kadrze kawałek świata i szczególny wycinek czasu, w którym się wszyscy znaleźliśmy. Wsłuchuję się w nagłą ciszę. Pod moim balkonem spowolnione życie jednak toczy się dalej. Jak na scenie przesuwają się kolejne postacie. Pytam ludzi o to, na co sam nie mam odpowiedzi - co będzie dalej?
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Scenariusz
- Zdjęcia
- Korekcja barwna
- Sprzętzdjęciowy
- Dźwięk
- Udźwiękowienie
- Efekty synchroniczne
- Zgranie dźwięku
- Montaż
- Tłumaczenietranskrypcja dialogów
- Konsultacjaprawna
- Organizacja produkcji
- Pomoc na planie
- Producent
- Produkcja
NIC NIE ZATRZYMA TEJ WIOSNY
- Film krótkometrażowy
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Barwny, 11'33''
Eksplikacja reżysera: Zafascynował mnie wielogłos artystów. Nie pamiętam momentu, w którym występowalibyśmy wspólnie. To wielka rzadkość w naszym kraju. Jesteśmy urodzonymi solistami, a tu nagle głos tutti.
Nie wierzę, że można świadomie zapisywać czas. Dlatego mniejszą wagę przywiązuję do samych wypowiedzi. Napięcia, które pojawią się między etiudami, przypadkowe odniesienia, skojarzenia będą kluczowe. Prawdę mówiąc, sam nie mam jeszcze pojęcia, o czym to będzie. Mówienie o sobie paraliżuje.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Dramaturgia
- ZdjęciaSiostry Stasiakscena z piłą mechaniczną
- Zdjęcia lotniczeWarszawaWarszawaGedi VisualTurynTroy WalshChicagoDrone Media ChicagoChicago
- OświetlenieSiostry Stasiakscena z piłą mechaniczną
- Opracowanie muzycznew napisach określenie funkcji: DJ
- Dźwięk
- Montaż
- Tłumaczenie
- Producent wykonawczy
- Produkcja wykonawcza
CHŁOPIEC Z WIDOKIEM
- Film krótkometrażowy
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Barwny, 6'35''
Pierwsza myśl… ograniczenie, również w polu widzenia. Siedząc w domu, widzimy tylko pewien wąski wycinek rzeczywistości, chcielibyśmy zobaczyć więcej.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Scenariusz
- Zdjęcia
- Korekcja barwna
- Konforming
- Montaż
- Koordynacja produkcyjna
- Obsada aktorskachłopiec
Variapokaż
ŚLIMAK
- Film krótkometrażowy
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2020
- Barwny, 11 min
Eksplikacja reżysera: Uprawiając ogród zauważasz, że czas nie jest linearny, raczej odrealnia, i sprawia, że coraz bardziej przypominasz wirtualnego ślimaka, który nosi na grzbiecie swój dom z serpentyny. Jej proporcja, to matematyczny ciąg, algorytm strachu, a wstręt to tylko stan przejściowy, na drodze do miłości.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- WspółpracaAnastasiia Vorobiova
- Zdjęcia
- Korekcja barwna
- Konforming
- Muzyka
- Tłumaczenie
- Obsada aktorska