SŁODKI KONIEC DNIA
- Film fabularny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2018
- Premiera:2019. 05. 10
- Gatunek:Film psychologiczny
- Język:włoski, polski, francuski
- Barwny, 93 min
Okres zdjęciowy: marzec - kwiecień 2018.
Lokacje: Volterra we Włoszech.
Miejscem akcji filmu jest toskańskie miasto Volterra. Wszyscy się tu znają i szanują. Na niewielkim wzgórzu stoi dom Marii - polskiej poetki, laureatki Nagrody Nobla, autorytetu moralnego. Jej życie toczy się w rytmie włoskiej prowincji, jednak zostaje wywrócone do góry nogami, gdy otrzymuje szokującą wiadomość o tragicznym wydarzeniu. Pod wpływem emocji, podczas uroczystości nadania tytułu honorowego obywatela miasta, zamiast kurtuazyjnych podziękowań Maria wygłasza szokująco niepoprawną politycznie mowę. Od tego momentu bohaterka będzie doświadczać dotkliwych konsekwencji swojego wystąpienia.
Zwiastuny (2)pokaż
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser IIplanowybiurowy
- Asystent reżysera
- Współpraca castingowa
- Scenariusz
- Współpraca scenariuszowa
- Zdjęcia
- Asystent operatora obrazuostrzyciel
- Asystent operatora kamery
- Operator Steadicam
- Asystent operatora Steadicam
- Asystent video
- Data Manager
- DIT manager
- Oświetleniemistrz
- Gripasystent
- Obsługa agregatu
- Sprzętzdjęciowyzdjęciowyzdjęciowyzdjęciowygripdźwiękowydźwiękowydyżurnydyżurnyoświetleniowyagregat
- Postprodukcja obrazuproducentproducentproducent wykonawczykoordynacjacyfrowe ulepszenie obrazucyfrowe ulepszenie obrazucyfrowe ulepszenie obrazucyfrowe ulepszenie obrazucyfrowe ulepszenie obrazu
- Digital Intermediatesupervisor
- Konforming
- Korekcja barwna
- Mastering DCP
- Efekty specjalnevfx; producentvfx
- Scenografia
- Scenograf IIplanowy
- Współpraca scenograficzna
- Asystent scenografaII
- Dekoracja wnętrz
- Rekwizyty
- Kostiumy
- Muzyka
- Dźwięk
- Dźwięk na planie
- Mikrofoniarz
- Postprodukcja dźwiękuproducentproducentproducent
- Nagranie lektoraAndrea Ascanilektor
- Montaż dialogów
- Postsynchronynagranie i montaż
- Efekty synchronicznenagranie i montażnagranie i montaż
- Atmosfery dźwiękowenagranie i montaż
- Efekty dźwiękowe
- Zgranie dźwięku
- Montaż
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
- Montaż na planie
- Charakteryzacja
- PromocjaNext FilmNext FilmNext FilmNext Film
- Fotosy
- Making of
- Opracowanie graficzne
- Obsługa prawna
- Ubezpieczenie filmu
- Tłumaczeniewłoski-polskiVictoria Vogtwłoski-polski; współpracawłoski-polski; współpraca - napisypolski-angielski
- Treningjęzykowy
- Dubler
- Koordynacja kaskaderska
- Ewolucje kaskaderskie
- TransportKrzysztof Grabowskibarobus
- Cateringobsługaobsługa
- Kierownictwo produkcji
- Koordynacja produkcyjna
- Koordynacja postprodukcyjna
- Asystent kierownika produkcji
- Współpraca produkcyjna
- Kierownictwo planu
- Dyżurny planu
- Script (Sekretariat planu)
- Administracja
- Księgowość
- Audyt
- Producentw okresie developmentu
- KoproducentDymitr Sołomko
- Produkcja
- KoprodukcjaTank ProductionMotion Group
- Współfinansowanie
- Dystrybucjaprezesdyrektor zarządzającadyrektor ds. produkcji filmowej
- Obsada aktorskaMaria LindeAnna, córka MariiVincent Riottakomisarz LodoviciAntonio CataniaAntonio Nuttini, mąż MariiRobin Renuccidziennikarz "Le Monde"Lorenzo de MoorNazeer RufaniMiła BorcuchElena, córka AnnySalvatore, syn AnnyartystaChristian Argentinoburmistrz VolterryPaco RizzocarabinierecarabiniereLuca GrossaleFabioMarcello MaiettapolicjantDavide CelonapolicjantPippo Crottidoradca finansowyLallo CircostarybakEmanuele SimeolimężczyznaGiorgio GiordanolistonoszMina
Variapokaż
Nagrodyschowaj
- 2019Park City (Sundance Film Festival)-Nagroda Specjalna Jury
za rolę - 2019Kraków (Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego "Off Camera")-Nagroda Główna w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych
- 2019Toronto (Festiwal Polskich Filmów "Ekran")-Nagroda za kobiecą rolę drugoplanową
- 2020
- 2020
- 2020Moskwa (Festiwal Filmów Polskich "Wisła")-II Nagroda
za „radykalne przeciwstawienie się oczekiwaniom i wyzwaniom multikulturalizmu” - 2021Kraków (Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego "Off Camera")-Nagroda Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych
za najlepszy debiut producencki
uzasadnienie: "Marta Habior z sukcesem wyprodukowała film podejmujący fundamentalne tematy współczesności, będący ważnym europejskim głosem w dyskusji o wolności. Sprostała wyzwaniu na poziomie doświadczonych producentów, angażując twórców najwyższego formatu, międzynarodową obsadę i realizując zdjęcia za granicą. "Słodki Koniec Dnia" stał się wizytówką polskiej kinematografii."