Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

PRZYJACIELE NA 33 OBROTY

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2013
  • Barwny, 57 min

Rosław Szaybo i Stanisław Zagórski studiowali wspólnie w latach 50. w warszawskiej ASP, w klasie Henryka Tomaszewskiego. Obaj byli przedstawicielami polskiej szkoły plakatu. Stanisław Zagórski na początku lat 60. wyemigrował do Stanów Zjednoczonych. Nie utrzymywał kontaktów z krajem i stał się w Polsce artystą zapomnianym. W 1964 roku nawiązał w Nowym Jorku współpracę z Atlantic Records. Przez następne 16 lat Zagórski projektował okładki płyt dla największych gwiazd muzyki popularnej (Aretha Franklin, Roberta Flack, Velvet Underground, Cream) i jazzowych (Roland Kirk, The Modern Jazz Quartet, Billy Cobham, Charles Lloyd). Rosław Szaybo jest uznanym w Polsce artystą. W latach 60. zaczął projektować okładki płyt jazzowych w ramach serii Polish Jazz (jest pomysłodawcą nazwy). W latach 1972-1988 był dyrektorem artystycznym w CBS w Londynie. Tam zaprojektował okładki m.in. Judas Priest, The Clash, Chicago oraz wiele obwolut z nagraniami muzyki klasycznej.
Film jest poświęcony obydwu tym twórcom okładek płyt gramofonowych. Jego celem jest pokazanie prac wybitnych polskich artystów: Rosława Szaybo (obecnie profesora w warszawskiej ASP) oraz Stanisława Zagórskiego, mieszkającego od początku lat 60. w USA. Obaj zdobyli dzięki swoim projektom sławę międzynarodową, a wcześniej współtworzyli szkołę polskiego plakatu. Jednak ich prace związane z fonografią nie doczekały się nigdy odrębnej prezentacji.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2024.06.06 03:05:15
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.