BABY BLUES
- Tytuł alternatywny: BEJBI BLUES
- Film fabularny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2012
- Premiera:2013. 01. 04
- Barwny, 101 min
Lokacje: Elbląg (Galeria EL przy ul. Kuśnierskiej), Warszawa (Dworzec Centralny, dom przy ul. Zamiejskiej 15 na Targówku).
Siedemnastoletnia Natalia postanawia urodzić dziecko, by zaspokoić potrzebę miłości, której nie dała jej rozbita rodzina.
Czy jednak zdoła pogodzić macierzyńskie obowiązki z pragnieniami i ambicjami niefrasobliwej nastolatki?
"Bejbi blues" to drugi film wyreżyserowany przez Katarzynę Rosłaniec, autorkę głośnych "Galerianek". Podobnie jak
w poprzedniej produkcji, również i tu artystka przygląda się współczesnym nastolatkom, a właściwie tej ich części, która
pozbawiona wsparcia rodziców oraz ukształtowanej w domach hierarchii wartości i wzorców osobowych, na własną
rękę szuka sposobu na "dorosłe życie". W rezultacie obiera sobie za "nauczycieli" wykreowany przez media sztuczny
świat popkultury, mamiący podrasowanymi przez speców od PR - u wizerunkami celebrytów, a także modami na
zmieniający się co kilka miesięcy "lifestyle". Jako że ostatnio na topie jest mieć małe dziecko, również główna
bohaterka "Bejbi blues" decyduje się je urodzić. Od tej pory jednak jej wewnętrzny świat, uformowany zarówno przez
samotność i głód miłości, jak i przez wizje rzeczywistości rodem z kolorowych czasopism dla nastolatek, musi się
zderzyć ze światem realnym, który rzadko wybacza naiwność i brak odpowiedzialności. Czy postawiona wobec nowych,
niezwykle wymagających wyzwań Natalia szybko dojrzeje, czy też przeciwnie wybierze "ucieczkę od dorosłości",
unieszczęśliwiając przy okazji zarówno siebie, jak i swego małego Antosia? Katarzyna Rosłaniec szuka w "Bejbi blues"
odpowiedzi na to pytanie bez nadmiernego moralizatorstwa, ale i bez idealizowania swej bohaterki oraz jej rówieśników,
którzy korzystając z uroków dorosłości, nierzadko wybierają spośród nich to, co najgorsze. Strzałem w dziesiątkę
okazała się odważna decyzja reżyserki, by główne role powierzyć młodocianym naturszczykom. Mimo zauważalnego
czasami braku wyrobienia aktorskiego, ich obecność przydaje filmowi autentyzmu, zwłaszcza w sferze językowej.
Na uwagę szczególnie zasługuje świetny występ Magdaleny Berus w trudnej roli Natalii. Oryginalna jest też koncepcja
plastyczna świata przedstawionego w "Bejbi blues". Pełna jaskrawych kolorów (z przewagą różowego), mocnych
kontrastów i teledyskowo stylizowanych kadrów ujmuje niejako w nawias realizm fabuły, zbliżając ją do konwencji
bloga, prowadzonego przez młodą dziewczynę, rozdartą między twardymi wymogami życia, a naiwnymi, niedojrzałymi
marzeniami.
Siedemnastoletnia Natalia, wychowywana samotnie przez matkę, postanawia zajść w ciążę, by "mieć kogoś do kochania",
a po części również dlatego, że przecież "fajnie jest mieć dziecko". Na ojca wybiera swego chłopaka, Kubę, którego
życie sprowadza się w większości do jazdy na deskorolce, palenia jointów oraz imprezowania. Kiedy mały Antoś
przychodzi na świat, matka Natalii wyjeżdża do Niemiec "za pracą" (tak przynajmniej twierdzi), zostawiając córce
mieszkanie i obietnicę regularnego przesyłania pieniędzy. Kuba, najwyraźniej traktujący spłodzenie dziecka jako
przysługę dla swej dziewczyny, nie zamierza rezygnować z dotychczasowego stylu życia. Natalię odwiedzają
natomiast jego rodzice, deklarując pomoc, także finansową. Dziewczyna jednak traktuje ich oschle. Pragnie wychowywać
swoje dziecko razem z jego ojcem, oczywiście pod warunkiem, że ten zechce sobie o nim przypomnieć.
Mijają miesiące. Kuba nawiązuje romans z matką Natalii. Ta bowiem okłamała córkę i nie wyjechała do Niemiec,
tylko po prostu się przeprowadziła.Tymczasem do Natalii wprowadza się Martyna - dziewczyna kolegi, chwilowo
nie mająca się gdzie podziać. Pod jej wpływem w młodocianej, przygniecionej obowiązkami matce na nowo budzi się
nastolatka, spragniona swobody, imprez i modnych ciuchów. Natalia zaczyna coraz częściej oddawać dziecko
pod opiekę ekscentrycznej sąsiadki, chodzić na dyskoteki, a nawet brać narkotyki. Odżywa też marzenie o karierze modystki.
Czy Natalii uda się je zrealizować, nie krzywdząc przy okazji Antosia? [TVP]
Zwiastunpokaż
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser IIplanplanbiuro
- Asystent reżysera
- Script (Sekretariat planu)
- Casting (reżyseria obsady)
- Asystent castingu
- Scenariusz
- Script doctoring
- Storyboard
- ZdjęciaJens Ramborg
- Asystent operatora obrazuostrzyciel
- Asystent operatora kamery
- Operator Steadicam
- Asystent operatora Steadicam
- Podgląd video
- Oświetleniemistrz
- Wózkarzasystent
- Krany kamerowe
- Digital Intermediateproducentsupervisor
- Nadzór postprodukcyjny
- Digitalizacja
- Konforming
- Korekcja barwnaSteve Kentcyfrowa
- NaświetlanieArrilaserArrilaser
- ScenografiaLise Christensen
- Asystent scenografa
- Dekoracja wnętrz
- Rekwizyty
- Rekwizytor planu
- Asystent rekwizytora
- Lalkiwykonanie
- Budowa dekoracji
- Kostiumy
- Kostiumograf II
- Asystent kostiumografa
- Konsultacja muzyczna
- Reżyseria dźwięku
- Dźwięk na planie
- Mikrofoniarz
- Postprodukcja dźwięku
- Udźwiękowienie
- Zgranie dźwięku
- Asystent zgrania dźwięku
- Nagranie postsynchronów
- Efekty synchroniczne
- Premiksdialogów i efektów dźwiękowych
- Efekty dźwiękowemontaż
- Montaż dialogów
- Obsługa studia
- KonsultacjaPavel ŠtverákDolby
- Montaż
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
- Charakteryzacja
- Asystent charakteryzatoraw napisach błędne określenie funkcji: Asystent kostiumografa
- Opieka artystyczna
- Fotosy
- Making ofmontażcasting
- Czołówka
- Napisykońcowe
- Tłumaczeniedialogidialogidialogidialogi
- Efekty specjalnesupervisorleader compositorcompositingcompositingcompositingcompositing
- Koordynacja kaskaderska
- Ewolucje kaskaderskie
- Opieka nad zwierzętami
- Statyści
- Obsługa prawna
- Konsultacjamedyczna
- Lokacje
- Obsługa planuw napisach określenie funkcji: Garderoba i toaletyw napisach określenie funkcji: Garderoba i toaletyw napisach określenie funkcji: Garderoba i toalety
- Catering
- Transportkierowcakierowca
- Kierownictwo produkcji
- Asystent kierownika produkcji
- Kierownictwo planu
- Dyżurny planu
- Administracja
- KsięgowośćKancelaria Podatkowa UFIKS
- Koordynacja produkcyjna
- Producent
- Producent liniowy
- Producent towarzyszący
- KoproducentPeter Garde
- Produkcja
- Koprodukcja
- Współfinansowanie
- Dystrybucja
- Obsada aktorskaNataliaKubaKlaudia BułkaMartynaErnest, przyjaciel KubyMarzena, matka NataliiDorota, przyjaciółka MarzenyKrystyna, sąsiadka Nataliiojciec KubySebamatka KubyMikołaj ŁubekAntoś, syn Natalii i KubyDominik ŁubekAntoś, syn Natalii i KubybarmanbarmanDJ Adagiodyrektorka żłobkadozorcaVioletta, ekspedientka w sklepie "Blue Rabbit"Angela, ekspedientka w sklepie "Blue Rabbit"fotografKamilakasjerkakobieta z agencjikobieta z agencji; w napisach nazwisko: AmbrozikWiktoria SzyckakoleżankaAgnieszka SzumertkoleżankalekarkaMagda, koleżanka NataliiAdam, mąż sąsiadki Krystynypan w kolejcepielęgniarkaJulia Hermanowskapin up girlpin up girlpolicjantka na komisariaciepolicjant na komisariaciepolicjant na dworcupolicjant na dworcuskateboardzistaskateboardzistaskateboardzistaKarol MatejskateboardzistaJakub KuichskateboardzistaŁukasz JagodzińskiskateboardzistaJarosław Juszczakskateboardzistasprzedawczyni na stoisku mięsnymsprzedawczyni na stoisku mięsnymstrażniczkauczennicaKatarzyna Mateusiakuczennicadubler Kuby
Nagrodyschowaj
- 2013Berlin (Międzynarodowy Festiwal Filmowy)-Kryształowy Niedźwiedź dla najlepszego filmu w sekcji "Generation 14plus"
- 2013Kraków (Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego "Off Camera")-Nagroda Główna w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych
- 2013Żytawa (Nyski Festiwal Filmowy)-Nagroda dla najlepszej aktorki
- 2013Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Nagroda Specjalna Jury
- 2013Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Nagroda za debiut aktorski
- 2013Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Nagroda za kostiumy
- 2014