UWIKŁANIE
- Film fabularny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2011
- Premiera:2011. 06. 03
- Gatunek:Film kryminalny
- Barwny + czarno-biały (negatyw: Kodak), 123 min
Okres zdjęciowy rozpoczął się 29 czerwca 2010.
Lokacje: Kraków (Przegorzały, Rynek Główny, ul. Jagiellońska, ul. Mikołajska, ul. Szeroka, ul. Józefa, ul. Mosiężnicza, Plac Wszystkich Świętych przy ul. Grodzkiej, bulwar Wołyński w okolicach budynku hotelu "Forum", ul. Urzędnicza, ul. Leśna, ul. Sobieskiego, ul. Librowszyzna, ul. Reformacka),
Film dedykowany Jackowi Moczydłowskiemu, zmarłemu w roku 2010 szefowi produkcji Studia Filmowego "Zebra".
Trzymający w napięciu kryminalny film z misternie budowaną intrygą i przeplatającymi się wątkami: politycznym i miłosnym.
Za podstawę scenariusza posłużyła wydana w 2007 r. powieść pod tym samym tytułem Zygmunta Miłoszewskiego, publicysty, autora znanych
także w świecie książek kryminalnych. Biorąc na warsztat "Uwikłanie" twórcy na potrzeby swego filmu dokonali paru zmian w stosunku do literackiego
pierwowzoru, jak choćby przeniesienie akcji z Warszawy do Krakowa czy zastąpienie prokuratora Teodora Szackiego, atrakcyjną panią prokurator,
Agatą Szacką.
Fabularny wątek "Uwikłania" koncentruje się wokół mrocznej tajemnicy morderstwa jednego z uczestników terapii grupowej, będących w na
wpół hipnotycznym transie. Kto zabił? To pytanie długo pozostaje bez odpowiedzi. Mnożą się domysły, wychodzą na jaw kolejne tajemnice,
pojawiają się nowe tropy. W kryminalny wątek może być uwikłanych wiele osób.
Śledztwo prowadzą: pani prokurator Szacka i komisarz Smolar, których łączą nie tylko relacje służbowe, ale również bliższa znajomość z przeszłości,
która będzie miała swój ciąg dalszy.
Film rozpoczyna scena kręcona na zamku w krakowskich Przegorzałach. W weekend odbywa się osobliwa sesja terapeutyczna, podczas której
prowadzący, znany psychoterapeuta Cezary Rudzki, ma zastosować tzw. ustawienia rodzinne. Ta metoda polega na współudziale innych uczestników
terapii, obcych ludzi, którzy wcielają się w członków rodziny danego pacjenta, odtwarzają relacje rodzinne, starają się wyzwolić ukryte emocje.
Rudzki przerywa nagle sesję, każe uczestnikom wrócić do swoich pokoi i umawia się z nimi na następny dzień, na ósmą rano. Wszyscy stawiają się
punktualnie, brakuje jedynie Henryka Telaka, który przeżywa trudny okres w swoim życiu. To on był poddany bezpośredniej terapii. Jego 20 - letnia
córka popełniła samobójstwo, a pół roku po jej śmierci rodzina dowiedziała się o poważnej chorobie syna. Okazuje się, że ostatniej nocy Telak nie spał
w swoim pokoju, jego łóżko jest nietknięte. Druga uczestniczka terapii znajduje go w kałuży krwi w kuchni na podłodze, z nożem wbitym w twarz.
Na miejscu zdarzenia jest komisarz Sławomir Smolar i cała ekipa dochodzeniowa, a wkrótce pojawia się pani prokurator Agata Szacka. Od razu widać,
że tych dwoje kiedyś łączyło coś więcej niż zwykłe służbowe relacje. Szacka jest mężatką, ma 10 - letnią córkę. Żonaty jest również Smolar, ale jego
małżeństwo przeżywa kryzys. Rozpoczynają się przesłuchania.
Nikt z biorących udział w terapii grupowej nie może opuścić zamku. Śledczy biorą pod uwagę samobójstwo, ale także morderstwo na tle rabunkowym.
Telak mógł przypadkowo natknąć się na włamywacza i dlatego musiał zginąć. Do zamku zostaje wezwana wdowa po Telaku. To zimna i wyrachowana
kobieta, nie okazuje żadnych emocji, z pogardą odrzuca wręczony jej przez panią komisarz numer telefonu do Ośrdka Pomocy Rodzinom Przestępstw.
Nie potrzebuje żadnego wsparcia, zabiera tylko auto męża i szybko odjeżdża.
Tymczasem trwa przesłuchanie kolejnych osób. Jednym z podejrzanych jest uczestnik terapii, Kamil, który odgrywał niekochanego syna Telaka,
Bartka. Przyznaje pani prokurator, że podczas sesji czuł nienawiść do "ojca" za wszystkie doznane krzywdy. Został przez niego skrzywdzony, ale nie
mógłby go zabić. O śmierci Telaka dowiaduje się także prezes, niejaki Witold, dla którego ta wiadomość jest na tyle ważna, że w ostatniej chwili, już
podczas kontroli celnej, rezygnuje z wakacyjnego wyjazdu za granicę.
Kto jeszcze jest uwikłany w sprawę Henryka Telaka i jakie jeszcze ponure tajemnice wyjdą na jaw? [TVP]
Zwiastunpokaż
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser II
- Współpraca reżyserska
- Asystent reżyseraTracie Laymon
- Scenariusz
- Dialogi
- Zdjęcia
- Operator kameryII ekipaII ekipaII ekipa
- Asystent operatora obrazuII
- Asystent operatora kameryII ekipaII ekipaII ekipaII ekipa
- Zdjęcia lotniczeoperator kameryasystent operatora kamerypilot helikoptera
- Podgląd video
- Oświetleniemistrz
- Wózkarz
- Klapser
- Sprzętzdjęciowyagregatywózki; nie występuje w napisach
- Digital Intermediate2Kproducentnadzór produkcyjnynadzór produkcyjnysupervisor
- Transfer
- Korekcja barwnacyfrowacyfrowa
- Konforming
- Naświetlaniearrilaser
- Laboratoriumkoordynacja
- Scenografia
- Scenograf II
- Asystent scenografa
- Dekoracja wnętrz
- Rekwizyty
- Współpraca rekwizytorska
- Kierownictwo budowy dekoracji
- Kostiumy
- Kostiumograf II
- Asystent kostiumografa
- MuzykaLudek Drizhal
- Wykonanie muzykiCzech National Symphony Orchestra
- DyrygentLudek Drizhal
- Nagranie muzykiStudio Sono (Praga)
- Zgranie muzykiMarcus Herzog at Syrinx Productions (Hamburg)
- Produkcja muzycznaDrizhal Music Productions
- Konsultacja muzyczna
- Dźwięk
- Realizacja dźwiękuMilan CimfePavel Bohaty
- Mikrofoniarzw napisach imię: Marcin
- Postprodukcja dialogów
- Premiks
- Efekty synchronicznewspółpracawspółpraca
- Zgranie dźwięku
- Kierownictwo studiaZakład Dźwięku WFDiF
- Obsługa studia
- KonsultacjaPavel ŠtverákDolby
- Montaż
- Współpraca montażowaw napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
- Charakteryzacja
- Charakteryzator II
- Make-up bus
- Czołówka
- Napisy
- Fotosy
- Efekty specjalnekomputeroweproducentproducentkierownik produkcjinadzórkompozycja, symulacjedomalówkinadzór na planiewsparcie techniczne
- Koordynacja kaskaderska
- Ewolucje kaskaderskiew napisach imię: Michał
- Efekty pirotechniczne
- Transport
- Catering
- Kierownictwo produkcji
- Kierownictwo produkcji II
- Asystent kierownika produkcjiMaciej Uchmański
- Kierownictwo planu
- Dyżurny planu
- Sekretariat grupy zdjęciowej
- Administracja
- Producent wykonawczy
- Producent
- Koproducent
- Produkcja
- Koprodukcja
- Współfinansowaniepożyczka
- Dystrybucja
- Obsada aktorskaprokurator Agata Szackakomisarz Sławomir SmolarJadwiga Telakowa, żona Henrykaprezes Witoldpsychoterapeuta Cezary RudzkiAntoni Szacki, mąż AgatyIgor, człowiek WitoldaKarol WenzelLeszek Kopeć, archiwista w IPNHanna Kwiatkowska, uczestniczka terapiiBarbara Jarczyk, uczestniczka terapiinaczelnik w prokuraturze, szefowa SzackiejKaim, uczestnik terapiiHenryk Telakkomendant, szef SmolaraAgnieszka Szacka, córka Agaty i Antoniegokobieta Mamcarzakapitan Mamcarzkomisarz Walendziakpolicjant Kumerskipolicjant Wolniakportier w PrzegorzałachbibliotekarkaKamil Sosnowskipatologlekarz więzienny w latach 80-tychwięzień w latach 80-tychmenelstrażnik miejskistrażnik miejskipolicjantdziennikarz Gieniotechniklekarz sądowystrażniczka na lotniskusekretarka w firmie Telakablondyna, kobieta prezesamilicjantpolicjant w PrzegorzałachJadwiga Telakowa w latach 80-tychTelak w latach 80-tychosiłekprofesor Andrzej Zieleniecki, ojciec Szackiejlekarka w szpitalu
Pierwowzoryschowaj
Pierwowzór | |
UWIKŁANIE | |
Powieść | |
Autor | Zygmunt Miłoszewski |
Variapokaż
UWIKŁANIE w internecie
Patrz także:schowaj
- 2015Film fabularny / Borys Lankosz