Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

TRZY KROKI OD MIŁOŚCI

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1987
  • Premiera:
    1988. 02. 15
  • Gatunek:
    Film obyczajowy
  • Barwny (negatyw: Fuji Color, Eastman Kodak), 2677 m, 93 min

    Lokacje: Warszawa.

Sylwia i Andrzej są młodym małżeństwem, związanym ze środowiskiem artystycznym. Ona - tancerka w zespole Teatru Wielkiego - staje właśnie przed życiową szansą; choreograf wybiera ją do roli Julii w inscenizacji baletu Piotra Czajkowskiego. On - absolwent szkoły filmowej - zabiega o prawo do debiutu. Czekając na zaakceptowanie scenariusza, pracuje jako asystent przy filmach doświadczonych reżyserów. Jeden z nich, Pauliński, nie kryje swej sympatii do Sylwii, czym drażni jej męża.
W dniu, w którym Andrzej otrzymuje propozycję wyjazdu do Paryża na dokumentację, Sylwia przewraca się na schodach i zostaje przewieziona do szpitala Konieczna jest operacja kręgosłupa. Andrzej gotów jest zrezygnować z wyjazdu, lecz Sylwia namawia go, by nie marnował szansy - "jedno z nas musi wygrać". Opiekę nad dziewczyną przejmuje jej przyjaciółka Agata, również tancerka.
Edyta, sekretarka grupy zdjęciowej Paulińskiego, próbuje zwrócić na siebie uwagę Andrzeja. Młody reżyser, rozgoryczony kolejną rozmową na temat scenariusza, ignoruje ją, ale dziewczyna nie rezygnuje. Oferuje swą pomoc przy przepisywaniu nowej wersji tekstu, sugeruje, że zazdrosny o Sylwię Pauliński złośliwie blokuje skierowanie debiutu Andrzeja do realizacji. Nawiązany dla żartu romans stopniowo przeradza się w prawdziwe uczucie...
Tymczasem Sylwia, unieruchomiona w szpitalnym łóżku, traci wiarę nie tylko w powrót do baletu, ale i w odzyskanie umiejętności chodzenia. Agata, która przez wzgląd na przyjaciółkę odrzuciła rolę Julii, bezskutecznie usiłuje namówić ją do nauki chodzenia. Jej wysiłki wspiera Andrzej, choć coraz mu trudniej znaleźć czas dla żony. Namówiona przez nich dziewczyna próbuje poruszać się o kulach.
Chcąc przygotować mieszkanie na powrót chorej, Agata zjawia się w domu Sylwii! i Andrzeja. Zastaje tam Edytę w niedwuznacznej sytuacji. Wyrzuca ją za drzwi, a kilka dni później brutalnie perswaduje dziewczynie dalszy związek z Andrzejem.
Sylwia wraca do domu. Zbiega się to z sukcesem młodego reżysera - jego film zyskał szansę realizacji. Z tej okazji Andrzej zabiera żonę na długi spacer w wózku inwalidzkim, deklaruje miłość. Wkrótce jednak okazuje się, że scenariusz nie został zaakceptowany. W napadzie złości Andrzej czyni wyrzuty Sylwii, twierdząc, iż z zazdrości o nią Pauliński utrudnia mu debiut. W odpowiedzi żona prosi, by wyprowadził się z domu. Kiedy Andrzej wychodzi, Sylwia sięga po środki nasenne z zamiarem samobójstwa. Odratowana dzięki Agacie odmawia dalszego leczenia. Opiekujący się nią profesor nalega na powrót chorej do szpitala. Agata decyduje się poświęcić dla przyjaciółki. Zamieszkuje wraz z Sylwią, zmusza do fizykoterapii, wysyła do sanatorium. Po powrocie chorą tancerkę odwiedza Pauliński, by powiadomić ją, że Andrzej rozpoczyna realizację swego pierwszego samodzielnego filmu. Nieoczekiwanie reżyser przerywa rozmowę, zafascynowany twarzą dziewczyny...
Wkrótce potem Agata, szykująca się do wyjazdu na zagraniczne tournée zmusza Sylwię do chodzenia bez podpórek. Dawna tancerka odzyskuje wiarę w siebie, choć zdaje sobie sprawę, że powrót do baletu jest raczej niemożliwy. Z oporami przyjmuje zaproszenie Paulińskiego na plan zdjęciowy.
Andrzej odwiedza Sylwię, wspomina nawet o możliwości powrotu, jednakże całkowicie pochłaniają go prace przygotowawcze do filmu. Z tego powodu jego związek z Edytą nie układa się, między kochankami dochodzi do częstych kłótni. Pewnego dnia wyprowadza się od niej.
Po powrocie z tournée zaskoczona Agata dowiaduje się, że Sylwia przyjęła rolę w filmie Paulińskiego. Nie mniej zaskoczony jest Andrzej, widząc żonę przed kamerą. Pauliński gratuluje Sylwii udanego debiutu.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

2024.03.01 02:18:02
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.