Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN

  • Tytuł polski: OPOWIEŚCI Z NARNII: KSIĄŻĘ KASPIAN
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    USA
  • Rok produkcji:
    2008
  • Język:
    angielski
  • Barwny, 144 min

    Lokacje w Polsce: Góry Stołowe, Błędne Skałki, okolice wodospadu Kamieńczyka pod Szklarską Porębą.

Po wielkim sukcesie komercyjnym ekranizacji pierwszego tomu ("Opowieści z Narni. Lew, czarownica i stara szafa") z epickiego siedmioksięgu C. S. Lewisa było tylko kwestią czasu, kiedy powstanie kinowa adaptacja kolejnej książki z tego cyklu. Realizację "Księcia Kaspiana" powierzono, podobnie jak wypadku części pierwszej, Andrew Adamsonowi ("Shrek", "Shrek 2"). Zwiększono również budżet produkcji do okrągłej sumy 225 milionów dolarów. Trzeba przyznać, że ekipa dobrze zagospodarowała powierzone jej pieniądze. Efekty specjalne, dziś już nieodzowne w filmach nawiązujących do stylistyki fantasy, budzą podziw swą fotorealistyczną dokładnością. Plenery (m. in. okolice Kudowy - Zroju i Szklarskiej Poręby) zapierają dech piersiach. W porównaniu z powieściowym pierwowzorem dodano też widowiskowe sekwencje bitew (m. in. napad baśniowego wojska na zamek króla - uzurpatora Miraza) i liczne sceny akcji. W odróżnieniu od "Lwa, czarownicy i starej szafy" "Książę Kaspian" nie jest już filmem dla dzieci, lecz raczej dla młodszych nastolatków. Znacznie mroczniejszy i posępniejszy od poprzednika, obfituje w sceny walki i przemocy (choć do krwawych jatek ala Quentin Tarantino wciąż bardzo mu daleko). W warstwie problemowej to również rzecz dla nieco starszego widza, przeżywającego związane z wchodzeniem w dojrzałość pierwsze zauroczenia uczuciowe i próby charakteru, wymagające wzięcia odpowiedzialności za życie własne i innych. Liczne u Lewisa nawiązania do chrześcijańskiej symboliki i wątków biblijnych uległy w filmie częściowemu wytłumieniu na rzecz przygodowo - fantastycznego kina akcji z uniwersalnym, łatwo przyswajalnym również dla niechrześcijan przesłaniem. Zachowano wszakże ogólną wymowę książki, sugerującą, że nie należy tracić ducha i zapominać o "magicznej" sferze rzeczywistości nawet wówczas, gdy stoi się oko w oko z przygniatającą przewagą możnych tego świata, ufnych jedynie w swą potęgę militarną i polityczną. Cuda bowiem się zdarzają, a kto je wyklucza, nie jest prawdziwym realistą. Zaś tam, gdzie zawodzą zdroworozsądkowe rachuby i siła mięśni, pokorna i niezłomna wiara może okazać się jedyną szansą ratunku.
Kilkunastoletni Kaspian, prawowity następca tronu Narni wpada w poważne kłopoty. Rządzący krainą w zastępstwie jego zmarłego ojca lord - protektor Miraz doczekuje się urodzin upragnionego potomka płci męskiej. Dla Kaspiana oznacza to wyrok śmierci. Od strzał siepaczy okrutnego Miraza ratuje jednak chłopca stary nauczyciel i wychowawca Korneliusz. Wręcza mu też magiczny róg z poleceniem, by zadął weń tylko wówczas, gdy zawiodą wszystkie inne sposoby ratunku. A zawiodą one szybciej niż się młody książę spodziewa. Podczas nocnej ucieczki przez leśne ostępy Kaspian spada z konia i zostaje otoczony przez uzbrojone leśne stwory podobne do karłów. Co gorsza z oddali słychać coraz głośniejszy tętent kopyt koni żołnierzy Miraza. Zdesperowany chłopiec przykłada tajemniczy róg do ust Tymczasem rodzeństwo Pevensie wiedzie niewesołą egzystencję uczniów w trawionej wojną Anglii. Minął już rok, od kiedy wrócili z Narni. Zuzanna traci już nadzieję, że kiedykolwiek uda im znowu ją zobaczyć, zaś Piotr ciągle nie może się przyzwyczaić, że jest traktowany jak dziecko, choć przecież w innym, baśniowym świecie był już prawdziwym królem, władającym rozległym państwem. Jednak zupełnie niespodziewanie podczas oczekiwania na metro wszyscy zostają nagle przeniesieni do jaskini na przepięknym narnijskim wybrzeżu. Ku swemu zdumieniu odkrywają, że znajdują się w pobliżu ruin dawnej stolicy krainy - Ker Paravel. Wygląda na to, że ich zamek został zburzony wiele lat temu. Na szczęście w podziemiach ocalały królewskie szaty i broń. Z jednym wyjątkiem - rogu królowej Zuzanny. Najwyraźniej ktoś musiał weń zadąć i w ten sposób sprowadził ich z powrotem do baśniowej krainy. Kim jednak jest ów nieznajomy i co skłoniło go do użycia magicznego instrumentu? [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Andrew Adamson
     
  • Scenariusz
    Andrew Adamson
     
    Christopher Markus
     
    Stephen McFeely
    na podstawie powieści C.S.Lewisa
  • Zdjęcia
    Karl Walter Lindenlaub
     
  • Scenografia
    Roger Ford
     
  • Muzyka
    Harry Gregson-Williams
     
  • Kierownictwo produkcji
    w Polsce
  • Koordynacja produkcyjna
    w Polsce
    w Polsce
  • Kierownictwo produkcji II
    ds. lokacji; w Polsce
  • Asystent kierownika produkcji
    w Polsce
    w Polsce
    w Polsce
    ds. lokacji; w Polsce
  • Administracja
    w Polsce
  • Producent liniowy
    w Polsce
  • Usługi produkcyjne
     
  • Obsada aktorska
    Georgie Henley
    Lucy Pevensie
    Skander Keynes
    Edmund Pevensie
    William Moseley
    Peter Pevensie
    Anna Popplewell
    Susan Pevensie
    Ben Barnes
    książę Kaspian
    Peter Dinklage
    Trumpkin
    Pier Francesco Favino
    generał Glozelle

THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN w internecie

Patrz także:
schowaj

2024.06.06 04:00:50
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.