TYLKO MNIE KOCHAJ
- Film fabularny
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2006
- Premiera:2006. 01. 20
- Gatunek:Komedia
- Barwny (negatyw: Kodak), dźwięk: Dolby Digital, 98 min
Okres zdjęciowy: sierpień - październik 2005.
Lokacje: Warszawa (m.in. restauracja "Valencia" w budynku "Intraco", Biurowiec Metropolitan przy Placu Piłsudskiego, Ogród Saski, gmach PZU przy alei Jana Pawła II Warsaw Corporate Center przy ul. E. Plater 28, biurowiec Focus przy ul. Armii Ludowej 26, osiedle Ursynów), Gdynia Orłowo (klif), Sopot ( hotel "Grand", molo).
"Komedia romantyczna to gatunek filmu, który jest mi najbliższy. Dlatego podjąłem się reżyserii "Nigdy w życiu" i dlatego teraz przedstawiam "Tylko mnie kochaj"... W komedii romantycznej bardzo ważnym elementem jest umiejętność wyczuwania tęsknot i marzeń każdego z nas. Mam nadzieję, że i tym razem uda mi się stworzyć filmowy świat, który zauroczy widzów" - mówił przed premierą "Tylko mnie kochaj" Ryszard Zatorski. Nadzieje reżysera nie okazały się płonne, albowiem jego produkcję obejrzało blisko 2 miliony kinomanów, co z kolei zapewniło dziełu Bursztynowe Lwy na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (film, który odniósł w kinach największy sukces frekwencyjny w okresie: wrzesień 2005 - sierpień 2006).
W filmie wystąpiła plejada rodzimych gwiazd, znanych głównie z popularnych seriali, telenowel i kobiecej prasy kolorowej. Główną rolę zagrał nazywany polskim Bradem Pittem Maciej Zakościelny, a partnerują mu Agnieszka Dygant, tu pod maską chłodnej bizneswoman, skrywająca temperament erotycznego wampa oraz emanująca delikatnym wdziękiem Agnieszka Grochowska, pamiętna Tania z "Pręg" Magdaleny Piekorz. Wyraziste kreacje drugoplanowe stworzyli zaś m. in. Grażyna Szapołowska i Jan Frycz. Oprócz nich w filmie Zatorskiego jest wszystko, czego widz może spodziewać się po komedii romantycznej: spacery w urokliwej scenerii, kolacje przy świecach, modne ubrania, piękne wnętrza, luksusowe samochody, niemal bajkowa fabuła i trochę problemów, z którymi borykają się bohaterowie, zanim wszystkie nie rozwiążą się w wieńczącym film namiętnym pocałunku, złożonym przy wybuchach fajerwerków i dźwiękach nastrojowego szlagieru "What a Wonderful World" Louisa Armstronga.
Młody, przystojny architekt Michał pozornie ma wszystko, czego można żądać od życia: przestronne, nowoczesne mieszkanie w centrum Warszawy, luksusowy samochód, którego większość jego kolegów ze szkoły prawdopodobnie nigdy się nie dorobi, ciekawą i świetnie płatną pracę oraz atrakcyjną wspólniczkę - kochankę Agatę, do której wystarczy zadzwonić niemal o dowolnej porze, by zapewnić sobie seks bez zobowiązań. Pomimo to sprawia wrażenie człowieka nieco wypalonego wewnętrznie, uczuciowo niespełnionego, znudzonego modną w jego środowisku rutyną codziennego joggingu i obowiązkową poranną konsumpcją soku marchwiowego. Wszystko to zmienia się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, kiedy pewnego dnia do jego drzwi dzwoni siedmioletnia Michalina. Nie byłoby w tym pewnie nic dziwnego, gdyby dziewczynka domagała się pieniędzy czy jakiejś drobnej przysługi, lecz Michalina oświadcza ni mniej, ni więcej, że Michał jest jej ojcem i prosi, by zajął się nią przez najbliższe 5 dni. Dołącza też list od swej matki, której młody architekt za nic nie może sobie przypomnieć. Michał początkowo traktuje całą sprawę jak niesmaczny żart i odwozi małą na komisariat. Jednak, kiedy dziewczynka ucieka i ich drogi znów się krzyżują, serce mu mięknie i godzi się na wspólny tydzień pod jednym dachem. Tym bardziej że odświeżając sobie wspomnienia, pełne rozmaitych przygód erotycznych, zaczyna dochodzić do wniosku, że jego ojcostwo jest być może faktem. Tymczasem Agata, widząc, że jej partner polubił zabawę w macierzyństwo zaczyna się od niego odsuwać. Ich relacje dodatkowo pogarsza pojawienie się w firmie nowej pracownicy Julii, której uroda robi na Michale piorunujące wrażenie. [TVP]
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser II
- Casting (reżyseria obsady)
- Scenariusz
- Współpraca scenariuszowa
- Dialogi
- Zdjęcia
- Operator kamery
- Asystent operatora kamery
- Krany kamerowe
- Podgląd video
- Oświetleniemistrz
- Wózkarz
- Obsługa agregatu
- Sprzętkamery
- Laboratoriumkierownictwo
- Korekcja barwnacyfrowa
- Naświetlanienapisów
- Scenografia
- Scenograf II
- Dekoracja wnętrz
- Rekwizyty
- Rekwizytor II
- Kostiumy
- Asystent kostiumografa
- Muzyka
- Orkiestracja
- Kopista
- Wykonanie muzykigitarafortepianmarimbainstrumenty perkusyjneinstrumenty perkusyjnekontrabassaksofonsaksofontrąbkapuzon
- Dyrygent
- Konsultacja muzyczna
- Koordynacja nagrańmuzycznychmuzycznych
- Nagranie muzyki
- Montaż muzykiwspółpraca
- Zgranie muzykiwspółpracawspółpraca
- Wybór piosenek
- Choreografia
- Dźwięk
- Współpraca dźwiękowa
- Efekty dźwiękoweIvo HegerStudio Barrandov
- Imitator dźwiękuAndrea VeselkováZdeněk Dušek
- UdźwiękowienieStudio Sonoriawspółpracawspółpracawspółpracawspółpraca
- Zgranie dźwięku
- Montaż
- Współpraca montażowa
- Montaż cyfrowy
- Charakteryzacja
- Konsultacjads. kolei; nie występuje w napisach
- Koordynacja kaskaderska
- Ewolucje kaskaderskie
- Efekty pirotechniczne
- Efekty komputeroweThe Chimney Pot
- Fotosy
- Kierownictwo produkcji
- Kierownictwo produkcji II
- Współpraca produkcyjna
- Kierownictwo planu
- Dyżurny planu
- Script (Sekretariat planu)
- Administracja
- ProducentTVN
- Współpraca producenckaMTL MaxfilmTVN
- Biuro producenta
- Produkcja wykonawcza
- Produkcja
- Dystrybucja
- Obsada aktorskaMichałJuliaAgata, wspólniczka MichałaMichalinamatka JuliiprezesAntoni, "asystent" prezesaŁucja, współpracowniczka MichałaLudwik, współpracownik MichałaCzesław, oficer policjiJudytaAdamposterunkowyRomeo, "asystent" Antoniegosąsiadka Juliikelnerkapolicjantkolega Michalinysprzedawczynikobieta w parku; nie występuje w napisachkobieta w biurze; nie występuje w napisachasystentka prezesa; nie występuje w napisachkobieta w parku; nie występuje w napisachkobieta na przejściu; nie występuje w napisach
Variapokaż
Nagrodyschowaj
- 2006Lubomierz (Ogólnopolski Festiwal Filmów Komediowych)-Brązowy Granat
- 2006Gdynia (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych)-Bursztynowe Lwy
dla filmu, który odniósł w kinach największy sukces frekwencyjny w okresie: wrzesień 2005 - sierpień 2006 - 2007