Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

ANIOŁ W KRAKOWIE

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2002
  • Gatunek:
    Komedia
  • Barwny (negatyw: Kodak), Dźwięk: Dolby SR, 83 min

    Okres zdjęciowy: maj - sierpień 2001.
    Lokacje: Kraków (m.in. zalew Zakrzówek).

Film opowiada o losach Anioła Giordano, który za łobuzerskie prowadzenie się w Niebie (zbyt częste odwiedziny w Czyśćcu i fascynacja rock-and-rollem), zostaje zesłany na ziemię, by codziennie czynić chociaż jeden dobry uczynek (jeszcze nie wie, że jako Anioł będzie na ziemi tylko dwie doby). Ma wylądować w "Holland", lecz przez pomyłkę trafia do "Poland" (dokładniej: Krakowa), a jego świeże spojrzenie, sympatia dla ludzi oraz niebanalne myślenie o świecie, już na początku ratuje rozpadające się małżeństwo. Zresztą Anioł to dość nietypowy: bardzo ludzki, pragmatyczny, nie lubiący skrzydeł i niebiańskich hymnów, uwielbiający muzykę, a nadto - niezbyt dbający o swój wygląd. Zwrotnym punktem akcji jest chwila, w której Anioł Giordano z pomocą przygodnie zapoznanego Włóczęgi poznaje Hankę, dziewczynę samotnie wychowującą syna i nocami sprzedającą pieczone kiełbaski w jednym z miejsc Krakowa. Tu przychodzą dziwaki i artyści krakowscy, tu można się pośmiać. Od razu w pierwszą noc swego ziemskiego pobytu Giordano pomaga jej przy pracy i tak zaczyna się wielka przyjaźń - a może i coś więcej. Ich wspólna z synem Hanki wyprawa na niedzielny piknik zamienia się w spotkanie dwóch bratnich dusz, które nawzajem uczą siebie ziemskich zwyczajów oraz myślenia o Niebie i Ziemi...

Witold Bereś dla "Kina": "Śmiejemy się, że działamy jak bracia Coen: któryś z nas ma pomysł, wspólnie piszemy scenariusz. Baron reżyseruje, bo tu jest świetny, a mnie to nudzi; ja produkuję, bo on tego nie znosi, a mnie to daje kopa z adrenaliną. Zawsze chcieliśmy zrobić prawdziwy film, tak od początku do końca. Oczywiście kino artystyczne, ale ciepłe. Nie opis Polski szarej, gwałconej, tylko żeby się ludzie pośmiali, żeby łezka się zakręciła, żeby było o miłości, o przyjaźni, o rzeczach ważniejszych niż to, że ktoś komuś przyłożył bejsbolem. Żeby wyciągnąć z cienia świetnych ludzi, naszych przyjaciół. Żeby ramię w ramię zrobić coś fajnego, co też się dobrze sprzeda. Żadne tam kameralne kino polegające na tym, że w czterech ścianach siedzi czterech facetów, którzy nic nie robią. Żeby się działo. I oczywiście, żeby były choć jedna - dwie gwiazdy. Przy minimalnym budżecie. No i najlepiej, żeby to sprzedać i do kina, i do telewizji".
Artur Więcek "Baron" dla "Gazety Wyborczej w Krakowie": "Mam nadzieję, że zawsze będę robił filmy w Krakowie. Nie chodzi zresztą tylko o filmy, ale o to, żeby się spotkać, pogadać, nie myśleć o tym, że trzeba jechać do Warszawy. Najważniejsze jest to, z kim się pracuje, najważniejszy jest zgrany zespół lubiących się wzajemnie ludzi. Poza tym jest coś takiego jak klimat miasta, jak miejsca w których się cos robi, jak pasaż, który się mija. Tutaj mamy wyjątkowy klimat bez inscenizacji. Jesteśmy z Krakowa i chcemy o tym mówić, opowiadać o naszych miejscach z pomocą tych, a nie innych aktorów. Nie jesteśmy Pokoleniem 2000, poszukiwaczami nowych form. Wszystko, co do tej pory robiliśmy , opierało się na trzech rzeczach - kumple, to miasto i pozytywne myślenie".

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Nagrody
schowaj

Patrz także:
schowaj

2024.06.06 03:06:09
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.