Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

HANNA WENDLING

  • Spektakl telewizyjny
  • Rok produkcji:
    2001
  • Premiera:
    2001. 10. 14
  • Barwny, 109 min

    Przeniesienie spektaklu pt. "Dama z jednorożcem" z Teatru Polskiego we Wrocławiu, premiera 17.05.1997.

    Zdjęcia zrealizowano w pałacu w Cieszycach.

"Krystian Lupa nie realizuje przedstawień błahych" - na tę opinię krytyki reżyser uczciwie sobie zapracował. Już debiutanckie "Nadobnisie i koczkodany", wystawione w 1977 roku, zapowiadały talent dużego formatu. Kolejne inscenizacje w pełni potwierdziły nadzieje, związane z młodym artystą. Zwłaszcza w latach siedemdziesiątych Lupa święcił triumfy. W następnej dekadzie, obfitującej w "gorące" wydarzenia polityczne, zaczęły podnosić się głosy, że jego "metafizyczny" teatr jest zbyt elitarny, a tym samym skazany na izolację. Sam Lupa nigdy nie taił, że nie interesują go spektakle dla masowej widowni. Przedstawienie teatralne zwykł traktować jako rodzaj duchowej podróży do źródeł - współczesnego świata, człowieczeństwa, własnej osobowości. Zawsze uprawiał (i uprawia do dziś) teatr autorski. Sam tłumaczy, adaptuje teksty, reżyseruje, projektuje scenografię, oprawę świetlną i muzyczną. Pisarze, których inscenizuje również nie należą do "łatwych": Witkacy, Gombrowicz, Mrożek, Musil, Hesse, Dostojewski, Rilke, Bernhardt, Broch. Jego spektakle to prawdziwe wyzwania, nie tylko dla intelektu, lecz czasem i kondycji. Słynne przedstawienie wg "Braci Karamazow" w Starym Teatrze trwało prawie 8 godzin. "Malte albo tryptyk marnotrawnego syna" wg Rilkego był rozpisany na 3 wieczory - w sumie ponad 9 godzin. Oryginalność scenicznych wizji Lupy zyskała mu miano jednego z najciekawszych współczesnych reżyserów teatralnych Europy. Dowodem liczne prestiżowe nagrody, krajowe i zagraniczne. "Hannie Wendling" reżyser po raz kolejny wraca do prozy Hermanna Brocha. Akcja sztuki toczy się w czasie wojny, gdzieś na niemieckiej prowincji. Hanna Wendling otrzymuje list od męża, od dwóch lat przebywającego na froncie. Henryk obwieszcza jej swój przyjazd na z dawna wyczekiwany urlop. Wiadomość ta wytrąca kobietę z równowagi. Podczas długiej nieobecności męża rytm jej życia zmienił się, zmieniła się ona sama. "Jestem zakochana, ale nie wiem w kim, mam serce pełne miłości, a zarazem puste" - takie myśli nagle zaczynają niepokoić Hannę. Ponowne spotkanie z małżonkiem pozbawione jest wylewnych powitań i namiętnych uścisków. Podczas miesięcy rozłąki oboje z Henrykiem stali się sobie niemal zupełnie obcy. Przywrócone z niebytu rodzinne rytuały (wspólne posiłki, rozmowy, spacery, łóżko) nie pomagają odnowić dawnej więzi. Zarówno Henryk, jak i Hanna nie potrafią poradzić sobie z własną samotnością. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Pierwowzory
schowaj

Pierwowzór
HANNA WENDLING
Opowiadanie
AutorHermann Broch
PrzekładSławomir Błaut
2017.02.11 01:21:00
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Glinka Agencye-teatr.plAnna GostkowskaInstytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego