Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

ŻYCIE, MIŁOŚĆ, ŚMIERĆ I INNE BŁAHOSTKI CZYLI JAN SAUDEK, CZESKI FOTOGRAF

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1997
  • Gatunek:
    Film o sztuce, Film biograficzny
  • 34 min

Jego zdaniem, sztuka to jedyna zbyteczna rzecz na świecie, nigdy więc się do niej nie mieszał. W 1951 roku wykonał swoje pierwsze zdjęcie i je pokolorował. Matka pokazała zdjęcie znajomemu lekarzowi, a ten orzekł, że jest okropne i kiczowate. Wówczas Jan Saudek natychmiast przestał fotografować. Potem jednak znów sięgnął po aparat. Dziś jego prace fotograficzno- malarskie niektórzy oceniają podobnie jak tamten lekarz, dla wielu jednak są genialne. Urodził się w 1935 roku w Pradze, tuż po bracie Karolu, starszym o chwilę. W czasie wojny był z bratem w obozie koncentracyjnym, bo wyznaczono ich do medycznych eksperymentów dr Mengele. Ocaleli obaj. W 1949 roku jeździli na swym pierwszym motorowerze, a w 1958 - na włoskim skuterze. Potem się ożenił i rozwiódł, a Sarah, córka z tego związku, jest jego psem gończym: przyprowadza mu przed obiektyw kobiety, takie jak lubi - o pełnych kształtach, dużych tyłkach, odpowiadające jego wyobrażeniom o macierzyństwie. W tym niebanalnym filmie Jan Saudek - czeski fotografik - komentuje swe prace, mówi o fotografii, swoim życiu i życiu w ogóle, o zdradzie, łzach, pięknie, szczęściu, instynkcie, kobiecie i sensie życia. Pozwala realizatorom obserwować, jak pracuje. Powiada o sobie, że jest bardzo dobrym fotografem i złym aktorem. Wiele sekwencji filmu może jednak nasuwać podejrzenie, że w opinii o swym aktorstwie rozmija się z prawdą. Zwłaszcza że na koniec wyznaje, iż nie wie, co to jest prawda.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 03:09:39
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agencye-teatr.pl