Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

CYRK ODJEŻDŻA

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1987
  • Premiera:
    1988. 04. 25
  • Gatunek:
    Film obyczajowy
  • Barwny, 2614 m, 92 min
    Plenery: Toruń, Warszawa (m.in. teren rzeźni przy ul. Wrzesińskiej),

Kończy się wojna. Choć jeszcze słychać huk dział, na ziemiach wyzwolonych pojawia się pierwszy cyrk. Jest rok 1948. Miasteczko cyrkowe gdzieś w kraju. Miedzy Kossakowskim, treserem lwów, a Chamroniem, treserem koni, dochodzi do sprzeczki. Chamroń bowiem, kiedyś przed wojną pomocnik przy koniach, namawia Władka, pracownika Kossakowskiego, aby zaczął ćwiczyć woltyżerkę, a rzucił uwłaczające, jego zdaniem, karmienie lwów. Następnego dnia Kossakowski nie przychodzi na trening, co jest powodem kolejnego zadrażnienia sytuacji. Wiesia Winczewska, córka przyjaciela Kossakowskiego, przedstawicielka starej rodziny cyrkowej, postanawia rzucić cyrk i wyjść za mąż. Kossakowski próbuje siłę jej oświadczyć myśląc, że spowoduje to zmianę decyzji dziewczyny. Ale się myli. Kossakowski nawiązuje intymny kontakt z Haliną Zasławską, tancerką baletu Teatru Wielkiego, której wojna przerwała karierę zawodową, a która teraz nie potrafi odnaleźć się w trupie cyrkowej. Jej klasyczny taniec nie bardzo przystaje do atmosfery cyrku, prosi więc Kossakowskiego o zgodę na karmienie lwów, a wreszcie o zgodę na wejście do klatki z lwami i taniec wśród drapieżnych zwierząt. Sytuacja w cyrku zaognia się. Gdy pewnego dnia Kazimierz, jeden z "uniformy", nie wpuścił do Kossakowskiego gości, dochodzi znowu do kłótni. Do sprzeczki przyłącza się Chamroń i wszystko kończy się bijatyką. Dyrektor Bartłomiejczyk, aby wyjaśnić i załagodzić wszelkie konflikty, zwołuje zebranie załogi. Ale tutaj ponownie dochodzi do ostrej wymiany zdań. Chamroń zarzuca Kossakowskiemu frywolne życie wśród kochanek, zaś Kossakowski wypomina Chamroniowi jego niechlubną przedwojenną przeszłość, kiedy to zdarzało mu się kraść. Wezwany pilnym telegramem dyrektor wraz z Chamroniem wyjeżdżają do Centrali. Wkrótce pojawia się nowy dyrektor, którego najbliższym zaufanym staje się Chamroń. Odbywa się kolejne zebranie, na którym następuje wzajemne zapoznanie, a tak że mowa jest o nowych przepisach, o bezpieczeństwie pracy. Kossakowski na treningu nie pozwala Halinie wejść do klatki ze zwierzętami, są one bowiem niebezpieczne i zachowują się agresywnie. Na wieczornym występie Kossakowski ma z nimi kłopoty, nie może nad nimi zapanować - jedno ze zwierząt atakuje go, zadając rany w głowę. Odbywa się pożegnanie Wiesi, która opuszcza cyrk. Odchodzi także Zasławską, która postanowiła wrócić do baletu i do teatru. Chamroń od nowego sezonu ma objąć dyrekcję innego cyrku. Kossakowski początkowo myśli o przeniesieniu się do pracy we wrocławskim ZOO, ale nowy dyrektor proponuje, aby został, gdyż zostaną dla niego zakupione dwa młode lwy i pantera. Kossakowski postanawia zostać. Kończy się sezon, cyrk odjeżdża.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Pierwowzory
schowaj

Pierwowzór
CYRK PRZYJECHAŁ
Powieść
AutorMarian Promiński
2017.02.11 05:33:24
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Fotos-Art Robert PakaPiotr LitwicMuzeum KinematografiiMakuFly Marcin Makowski