Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

INHERITANCE

  • Tytuł polski: SPADEK
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska, Wielka Brytania
  • Rok produkcji:
    2005
  • Język:
    angielski, polski, szwedzki
  • Barwny, 82 min

    Plenery: Warszawa (fabryka Norblina, Łazienki), Piaseczno (restauracja "Acapulco"), Kampinoski Park Narodowy.

Debiut fabularny młodego reżysera, scenarzysty i producenta Edwarda Porembnego, który ukończył szkołę filmową w Paryżu, ale obecnie mieszka w Anglii i pracuje głównie dla Channel 4 i BBC, choć także współpracuje m.in. z Canal Plus, realizując filmy telewizyjne i reklamowe.
"Spadek" to oparta na autentycznych wydarzeniach koprodukcja polsko-angielska. Bohaterem jest pół Polak, pół Szwed, Krister Kosiński, niegdyś sztokholmski dziennikarz, który w poszukiwaniu ciszy i spokoju przeniósł się na wyspę u wybrzeży Szwecji i utrzymuje się z budowy łodzi. Od czasu rozwodu z żoną mieszka sam, coraz bardziej oddalając się od innych. Kiedy jednak otrzymuje list od swego dawnego przyjaciela z Polski, Grzegorza Kolskiego, informujący go, że w spadku po ojcu otrzymał drewniany domek na wsi, postanawia odwiedzić swoją drugą ojczyznę i obejrzeć niespodziewane dziedzictwo. Warszawa bardzo go zaskakuje. Po dwudziestu latach nieobecności miasto wydaje się Kristerowi zupełnie odmienione, upodabniające się do zachodnich metropolii. Z kolei Grzegorz jest teraz cenionym chirurgiem okulistą. Ma własną klinikę i piękne mieszkanie w luksusowym apartamentowcu, które - jak się okaże - dzieli ze swoim obecnym partnerem życiowym, Markiem. Ponieważ zajęty pracą przyjaciel nie może poświęcać gościowi zbyt dużo czasu, Krister samotnie wędruje ulicami Warszawy, odwiedzając dawne kąty. Ale wielu rzeczy już nie ma. Tam, gdzie kiedyś znajdował się sklep mięsny, w którym pracował jego ojciec, teraz mieści się sex-shop. Kosiński kupuje tam kilka pisemek pornograficznych, które wieczorami przegląda w samotności. Tymczasem Grzegorz odwiedza znajomą studentkę pielęgniarstwa, 20-letnią Ewę, która odbywa praktyki w szpitalnym prosektorium. Wręcza dziewczynie młodzieńcze zdjęcie jej zmarłej przed dwoma laty matki i wyjawia, że widoczny również na zdjęciu mężczyzna to właśnie jej ojciec. Ewa ma także wynik badania DNA potwierdzający ojcostwo tego właśnie człowieka. Krister przypadkowo poznaje Ewę w kawiarni. Ładna blondynka od razu wpada mu w oko. Dziewczyna zgadza się obwieźć go po mieście, później umawiają się na następny dzień w Łazienkach. Przeglądając wieczorem swoje pisemka, Krister uświadamia sobie, że jedna z widocznych tam dziewczyn to właśnie Ewa, po godzinach aktorka w filmach porno. Zaczyna wyobrażać ją sobie w intymnych sytuacjach, coraz bardziej jej pragnie. Podczas kolejnego spotkania zaczyna jej prawić komplementy, całować ją. Dziewczyna wyrywa się, oświadczając, że jest jego córką. Kompletnie zaskoczony Krister dopiero teraz uświadamia sobie, że jego spotkanie z Ewą wcale nie było przypadkowe i że Grzegorz musiał maczać w tym palce. Postanawia walczyć o córkę: wyrwać ją ze środowiska, w którym się obraca i zyskać jej uczucie. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 07:14:04
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agencye-teatr.pl