Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

KONIEC WAKACJI

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2003
  • Barwny (negatyw: Fuji), 75 min

    Plenery: Nieszkowice Małe, Pierzchów, Stradomka.

Drugi, po debiutanckim "Eukaliptusie" z 2001 r., film fabularny w dorobku Marcina Krzyształowicza, absolwenta psychologii na UJ i wydziału reżyserii łódzkiej szkoły filmowej. 35-letni obecnie twórca, scenarzysta, autor tomiku wierszy oraz cyklu opowiadań, jest laureatem kilku nagród za dokonania artystyczne, m.in. za reżyserię na Festiwalu Filmów Studenckich w Nowym Jorku oraz nagrody specjalnej jury na Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Sienie.
"Koniec wakacji" to opowieść o brutalnej konfrontacji dzieciństwa z dorosłością, niewinności ze złem. 12-latka poznaje mroczną tajemnicę swojej rodziny i podejmuje decyzję, która zaważy na losach jej samej i jej bliskich.
Marta dorasta na wsi wychowywana samotnie przez matkę, Annę. Nic nie wyszło z planowanego wakacyjnego wyjazdu nad morze i mała nudzi się setnie, czekając z utęsknieniem na początek nowego roku szkolnego. Dziewczynka nie zna swojego ojca, matka powiedziała jej, że umarł. W pobliżu mieszka wuj Marty, a brat Anny - Czarek, który prowadzi warsztat samochodowy. Zajmuje się jednak nie tyle naprawami, co paserstwem - jego warsztat to "dziupla", do której złodzieje sprowadzają luksusowe limuzyny, rozbierane następnie na części. Marta, która mimo upomnień matki spędza długie godziny w warsztacie lubianego przez nią wujka, parokrotnie widziała "dostawców" aut. W pewien letni wieczór dziewczynka, która snuje się bez celu po okolicy, jest świadkiem brutalnego gwałtu. Zawiadamia o tym posterunkowego. Nie potrafiłaby rozpoznać sprawcy, bo ten miał na twarzy kominiarkę, ale milicjant nie tylko z tego powodu nie przywiązuje wagi do jej słów. Wkrótce jednak dochodzi do kolejnych napadów, po okolicy rozchodzi się wieść, że grasuje tam seryjny morderca kobiet. Przybyły z Warszawy komisarz Klener przejmuje śledztwo. Zupełnie przypadkowo dowiaduje się, że Marta już wcześniej była w komisariacie. Postanawia z nią porozmawiać, ale matka dziewczynki nie wyraża na to zgody. Nieoczekiwanie do wsi przyjeżdża mąż Anny. Nie było go 13 lat, zostawił żonę, gdy ta zaszła w ciążę. Dziecko nie było jego i nie potrafił oswoić się z tą myślą, wolał uciec od dylematów i obowiązków. Teraz pragnął spotkać się z Anną, poznać wreszcie prawdę. Ale kobieta nadal nie chce wyjawić, kto jest biologicznym ojcem Marty. Zaprasza jednak męża na kolację, pozwala mu spotkać się z córką. Marta traktuje przybysza wrogo. Ma żal do matki, że ją oszukała, do ojca - że ją zostawił. Anna wyraźnie unika brata, panicznie boi się jego wizyt. Kiedy Czarek wieczorem puka do jej drzwi, wpada w przerażenie, próbuje uciekać. Nieświadoma przyczyn takiej reakcji matki, Marta z rosnącym niepokojem obserwuje rozwój wypadków. Wkrótce dokonuje szokującego odkrycia. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

2017.02.11 06:47:09
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
MakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agency