Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

ROUGE VENISE

  • Tytuł polski: CZERWONA WENECJA
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Francja, Włochy
  • Rok produkcji:
    1988
  • Język:
    francuski
  • Barwny, 106 min

W 1735 r. Wenecja stanowi kulturalne i rozrywkowe centrum Europy. Republika Wenecka chyli się już, co prawda, ku upadkowi, ale nadal przyciąga swym niezwykłym urokiem, architekturą i atmosferą intelektualną. W ówczesnej Wenecji mieszkają Antonio Vivaldi, Carlo Goldoni i Jean-Baptiste Tiepolo. Trzech przyjaciół, trzy różne charaktery: Vivaldi - znany, choć jeszcze niezbyt ceniony muzyk i ksiądz kochający dobre i obfite jedzenie, zabawę i hazard. W sumie poczciwa i zabawna figura. Goldoni - adwokat i początkujący dramaturg, trochę awanturnik, trochę romantyk. Marzy o nowym teatrze, opierającym się na realizmie obyczajowym, o zerwaniu z tradycyjną commedia dell'arte i stale tymi samymi, typowymi dla niej postaciami (wojak-samochwał, kolombina, pierrot itp.), maskami i afektowaną deklamacją. I wreszcie Tiepolo: pełen radości życia malarz, postrzelony bon vivant, kochający życie i kobiety.
Carlo Goldoni ma kłopoty z wystawieniem swej nowej sztuki. Nikt nie akceptuje jego innowacji, a pozyskany po wielu miesiącach sponsor Filippo Spinoza zostaje zasztyletowany w pobliżu teatru, w którym trwają próby. Morderca pozostawia przy nim czerwoną chustkę. Podejrzenie pada na Goldoniego.
Niebawem z ręki mordercy z czerwoną chustką ginie pewne młode małżeństwo i znów pisarz obecny jest w pobliżu miejsca zbrodni. Wkrótce ten sam tajemniczy sprawca morduje księżnę Hortensję, kolejną mecenaskę Goldoniego, pozyskaną dzięki wstawiennictwu Tiepolo. Młody dramaturg jako jedyny, mimowolny łącznik tych wszystkich przestępstw trafia do więzienia. Tymczasem zabójca z czerwoną chustką znów daje o sobie znać.
Autorzy mieli doskonały pomysł, by w jednym filmie połączyć wątkiem kryminalnym trzech znakomitych artystów żyjących w tym samym czasie w Wenecji. Choć ekranowe wydarzenia nie mają prawie nic wspólnego z rzeczywistym życiem historycznych postaci, nie to jest głównym mankamentem filmu. Etienne Perier nie wykorzystał możliwości dramaturgicznych, jakie stwarzała przyjaźń trzech artystycznych indywidualności, ich walka o sławę w mieście rojącym się od talentów, pozyskanie mecenasów, ich twórcze rozterki i triumfy. Również intryga kryminalna nie jest zbyt pasjonująca i nazbyt wolno się rozwija. Na pociechę pozostają widzom malownicze, choć nieliczne widoki Wenecji, wspaniałe rokokowe kostiumy oraz aktorzy, a właściwie jeden z nich: Wojciech Pszoniak jako Vivaldi. Ilekroć pojawia się zrzędzący, uciekający przed srogą połowicą i nienawidzący Bacha, z którym wszyscy stale go mylą, ekran ożywa. Gorzej wypadają jego dwaj kompani: Vincent Spano (znany m.in. z "Rusty Jamesa" Francisa Forda Coppoli i "Kochanków Marii" Andrieja Konczałowskiego) jako Goldoni oraz Massimo Daporto (Tiepolo), któremu przypadła rola ledwie zarysowana w scenariuszu. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Etienne Perier
     
  • Scenariusz
    Matthew Pollack
     
  • Zdjęcia
    Marcello Gatti
     
  • Scenografia
    Luciano Spadoni
     
  • Muzyka
     
  • Obsada aktorska
    Vincent Spano
    Goldoni
    Victor Lanoux
    wielki inkwizytor
    Antonio Vivaldi
    Isabel Russinova
    Nicoletta
    Massimo Daporto
    Tiepolo
2017.02.11 06:26:30
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.