Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

DOTKNIĘCIE ANIOŁA

  • Film dokumentalny - fabularyzowany
  • Produkcja:
    Polska, Niemcy
  • Rok produkcji:
    2015
  • Barwny, 59 min

Poetycka opowieść dokumentalna Henryka Schoenkera pochodzącego z Oświęcimia. Wstrząsające świadectwo, niewiarygodny zapis pamięci cudem ocalałego, małego chłopca.
Czy był możliwy inny scenariusz Holocaustu? Czy w Auschwitz - Oświęcimiu można było uratować tysiące Żydów ze Śląska, zanim powstała idea najokrutniejszego z obozów śmierci? Czy historia Żydów w Polsce mogłaby potoczyć sie pod okupacją hitlerowską inaczej, gdyby świat zachodni nie odniósł się do nich z tak szokującą obojętnością? Henryk Schoenker, syn ostatniego przewodniczącego Gminy Żydowskiej w Oświęcimiu ujawnia światu nieznaną historię tragicznej szansy emigracji Żydów. Zanim zrodziła się idea obozu Auschwitz-Birkenau , jesienią 1939 roku powstało w mieście Biuro Emigracji Żydów do Palestyny. Założył je na rozkaz niemieckich władz wojskowych Leo Schoenker, ojciec bohatera filmu. Tysiące ludzi w nadziei na ratunek ściągały ze Śląska do zwykłego miasteczka Oświęcim. Schoenker zawezwany do Berlina do Eichmanna składał sprawozdanie z wielką wiarą i konkretnym planem międzynarodowego działania. Niestety , na skutek obojętności świata idea legalnej emigracji legła w gruzach. Dziś Henryk wraca w ruiny rodzinnej rezydencji , które niosą echa tamtych wydarzeń.
Zdjęcia do filmu nagrywane były w autentycznych wnętrzach Oświęcimia, Krakowa, Wieliczki, Bochni i Tarnowa. Większość z budynków uległa zniszczeniu w kilka miesięcy potem. Miejsca ważne dla historii zdążyły jeszcze oddać świadectwo minionych wydarzeń. Sam bohater filmu jest od czasu wojny kompletnie głuchy. "Straszliwe dżwięki mojego dzieciństwa zamknęły sie we mnie jak w muszli. Pewnie dlatego straciłem słuch, abym nie mógł o nich zapomnieć" - mówi w filmie Henryk Schoenker krocząc po śladach sześcioletniej gehenny wojennej. W filmie wcielili się w postacie z przeszłości zawodowi aktorzy oraz liczni mieszkańcy Oświęcimia. Wszyscy musieli być podobni do pierwowzoru prawdziwych postaci, więc casting trwał wiele miesięcy. Grający rolę tytułowego Anioła zapuszczał siwe włosy i brodę przez rok. Przyczynę dziwacznego wizerunku utrzymywał w tajemnicy przed bliskimi. Wirtuoza skrzypiec Birnbauma zagrał prawdziwy skrzypek Oświęcimia . Dzieci oprócz talentu musiały się wykazać nadzwyczajnym hartem ducha w skrajnie trudnych warunkach atmosferycznych.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Nagrody
schowaj

  • 2015
    Chicago (Festiwal Filmu Polskiego w Ameryce)-"Złote Zęby" dla najbardziej interesującego filmu dokumentalnego
  • 2015
    Łódź (Festiwal Mediów "Człowiek w zagrożeniu")-Nagroda Fundacji Monumentum Iudaicum Lodzense
  • 2016
    Impact Doc Award-Award of Excellence - Special Mention
  • 2016
    Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska im. Tadeusza Mazowieckiego
    w kategorii: Telewizja
  • 2016
    Houston (WorldFest-Houston International Film Festival)-Gold Remi
  • 2016
    Nowy Jork (New York Festivals)-Złoty Medal
  • 2016
    Rzym (Roma Cinema DOC)-Wyróżnienie Specjalne
    w kategorii: międzynarodowy film dokumentalny do 60 min
  • 2016
    Zamość (Zamojski Festiwal Filmowy "Spotkania z Historią")-Nagroda dla najlepszego filmu dokumentalnego
  • 2016
    Zamość (Zamojski Festiwal Filmowy "Spotkania z Historią")-Nagroda Publiczności
  • 2016
    Vukovar (Vukovar Film Festival)-Nagroda Specjalna
  • 2016
    Rzym (Roma Cinema DOC)-Wyróżnienie Specjalne
  • 2016
    Gdynia (Ogólnopolski Festiwal Filmowy "Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci")-Wyróżnienie im. Janusza Krupskiego
  • 2016
    Mikołajów (TrueDoc Documentary Festival)-Nagroda dla najlepszego filmu dokumentalnego
  • 2016
    Mitylena (Aegean Docs International Documentary Film Festival)-Nagroda dla najlepszego filmu zagranicznego
  • 2016
    Los Angeles (Festiwal Filmów Polskich)-Nagroda "Hollywood Eagle Documentary Award"
  • 2016
    Kielce (Festiwal Form Dokumentalnych "Nurt")-Nagroda Główna "Złoty Nurt - Wydarzenie Nurtu"
    za "niezwykły obraz, który tworzy syntezę doświadczeń Holocaustu łącząc poniżenie i opresję z ocaleniem i wiarą w człowieczeństwo, odwołującą się do sfery przeżyć metafizycznych"
  • 2016
    Kielce (Festiwal Form Dokumentalnych "Nurt")-Nagroda Radia Kielce
    za "to czego nie widać czyli artyzm dźwięku w formie dokumentalnej"
  • 2016
    Warszawa (Festiwal Filmów Dokumentalnych "Kino z duszą")-Nagroda Główna
    za "dotknięcie tajemnicy życia w piekle Holocaustu"
  • 2017
    Września (Ogólnopolski Festiwal Sztuki Filmowej "Prowincjonalia")-"Jańcio Wodnik" za najlepszy długometrażowy film dokumentalny
  • 2017
    Żytawa (Nyski Festiwal Filmowy)-Wyróżnienie Stowarzyszenia Filmowego Saksonii
  • 2017
    Vancouver (Metamora Films Festival)-Nagroda dla najlepszego filmu dokumentalnego
  • 2017
    Łagów (Lubuskie Lato Filmowe)-Nagroda Dyrektora Festiwalu
    za "wielowymiarowy, niezwykle przejmujący obraz Holocaustu, łączący w sobie tragizm przeżyć z wiarą w człowieka, podany w niekonwencjonalnej formie, w którym poezja i metafizyka nadaje realizmowi dokumentalnego opisu ponadczasowy i uniwersalny charakter"
  • 2017
    Londyn (TMC London Film Festiwal)-Nagroda dla najlepszego zagranicznego filmu dokumentalnego
  • 2017
    Syrakuzy (Śródziemnomorski Festiwal Filmowy)-Nagroda Publiczności
  • 2017
    Rijeka (Międzynarodowy Festiwal Filmów Historycznych)-Grand Prix
  • 2017
    Rijeka (Międzynarodowy Festiwal Filmów Historycznych)-Nagroda za reżyserię
  • 2017
    Rijeka (Międzynarodowy Festiwal Filmów Historycznych)-Nagroda za zdjęcia
  • 2017
    Zlatna (Międzynarodowy Festiwal Filmów Etnograficznych)-Grand Prix
  • 2017
    Kansas City (Universal Film Festival)-Nagroda dla najlepszego filmu dokumentalnego
  • 2017
    Kansas City (Universal Film Festival)-Nominacja do nagrody dla najlepszego filmu
  • 2017
    Wrocław (Multimedia Festiwal Filmów Optymistycznych "Happy End")-Grand Prix
    za "film o żywej pamięci, który podąża za swoim charyzmatycznym bohaterem, za tragiczną i poetycką opowieść, w której kryje się miłość i nadzieja. Za twórcze wykorzystanie materiałów archiwalnych, poruszającą warstwę wizualną"
  • 2017
    Monaco (Angel Awards International Film Festival)-Nagroda Główna
  • 2018
    Ramsgate (Międzynarodowy Festiwal Filmowy i Telewizyjny)-Nagroda dla najlepszego pełnometrażowego filmu dokumentalnego
  • 2018
    Ramsgate (Międzynarodowy Festiwal Filmowy i Telewizyjny)-Nagroda za najlepszą reżyserię
  • 2018
    Ramsgate (Międzynarodowy Festiwal Filmowy i Telewizyjny)-Nagroda Publiczności
  • 2018
    Palma de Mallorca (Palma de Mallorca International Films Infest Festival)-Nagroda za najlepszą historię dokumentalną
  • 2018
    Moskwa (Międzynarodowy Festiwal Filmowy "KiniDUEL")-Nagroda dla najlepszego filmu dokumentalnego
  • 2018
    Moskwa - Petersburg (Międzynarodowy Festiwal Filmowy "Catharsis")-Nagroda dla najlepszego filmu o prawach człowieka
  • 2019
    San Antonio de Ibarra (San Antonio Independent Film Festival)-Nagroda dla najlepszego pełnometrażowego filmu dokumentalnego
2024.03.01 00:40:19
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.